بررسی روایت سیدمهدی شجاعی از حضرت زینب (س)

کتاب «آفتاب در حجاب» نوشته سیدمهدی شجاعی توسط بچه‌ها نقد می‌شود.

بررسی روایت سیدمهدی شجاعی از حضرت زینب (س)

سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌خورها به این کتاب اختصاص دارد که امروز (دوشنبه، ۲۶ شهریورماه) از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای اندیشه با حضور نویسنده و رضوان خرمیان برگزار می‌شود.

در معرفی ناشر از کتاب «آفتاب در حجاب» آمده است: «آفتاب در حجاب» روایتی است از زندگی حضرت زینب. از کودکی تا عاشورا تا اسارت و تا وفات. رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی،‌ به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب پرداخته است. شجاعی زبان روایتش را توی مخاطب انتخاب کرده، راوی دانای کلی است نامحدود که در تمام روایت حضرت زینب را مخاطب قرار داده و روایتش را پیش می‌برد. فرمی که در ادبیات داستانی ایران نمونه‌اش کمتر دیده شده. داستان از کابوس حضرت زینب در کودکی آغاز می‌شود: چشم‌های اشک‌آلودت را به پیامبر دوختی، لب برچیدی و گفتی:«خواب دیدم، خواب پریشان دیدم. دیدم که طوفان به پا شده است، طوفانی که دنیا را تیره و تار کرده است. طوفانی که مرا و همه چیز را به این سو و آن سو پرت میکند، طوفانی که چشم به بنیان هستی دارد. ناگهان در آن وانفسا چشم من به درختی کهنسال افتاد و دلم به سویش پر کشید…» داستان از این کابوس که گواه رحلت پیامبر است و شهادت مادر و پدر و… آغاز می‌شود و در انتهای کتاب باز به همین خواب پریشان می‌رسیم: «تعبیر شد خواب کودکی‌های من پیامبر! و من اکنون با یک دنیا مصیبت و غربت تنها مانده‌ام...»

نشست‌های «کتاب‌خورها» یک هفته در میان روزهای دوشنبه برگزار می‌شود و نوجوانان علاقه‌مند در بازه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند به صورت رایگان در این نشست‌ها شرکت کنند. در معرفی این گروه کتاب‌خوان آمده است: «قراره با هم کتاب بخونیم، در مورد کتاب‌ها حرف بزنیم، نویسنده‌ها رو به چالش بکشیم، کار ما از کتاب خوندن گذشته، ما کتاب رو می‌جویم.» ورود برای همه نوجوانان کتاب‌خوان آزاد است.

فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفردنیاکی(اندیشه) واقع است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها