فروش میلیون دلاری «میلیاردر» چینی

فیلم «سلام آقای میلیاردر» محصول کشور چین در اولین هفته اکران خود در این کشور به فروش موفقیت‌آمیز ۱۳۱ میلیون دلاری رسید.

فروش میلیون دلاری «میلیاردر» چینی

این فیلم کمدی بسیار فراتر از فیلم «ماموریت غیرممکن» با فروش ۹۲ میلیون دلاری در مارکت بین‌المللی بعلاوه فروش ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در سینماهای آمریکای شمالی و با مجموع فروش جهانی ۱۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری قرار گرفت.

این فیلم در روز جمعه ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشت و در روز شنبه به فروش ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری رسید. یکشنبه فروشش فراتر رفت و به رقم ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

و اما در اکران آی‌مکس در چین فیلم «کارآگاه دی» ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشت و «میلیاردر» و «آسمان‌خراش» هردو با هم ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشتند. فیلم «آسمان‌خراش» از لحاظ میزان فروش در کشور چین پس از «میلیاردر» و «کارآگاه دی» در جایگاه سوم قرار دارد.

سینمای چین در کنار سینمای هنگ کنگ و سینمای تایوان یکی از سه حوزه تاریخی سینمای چینی‌زبان است. سینما در سال ۱۸۹۶ به چین معرفی شد و اولین فیلم چینی، نبرد دینگ‌جون‌شان، در سال ۱۹۰۵ با به وجود آمدن صنعت فیلم‌سازی، که در دهه اول سینمای چین در شانگهای مستقر بود، ساخته شد. اولین فیلم ناطق، دختر سینگ-سانگ در ۱۹۳۱ و با استفاده از تکنولوژی ضبط صدا روی صفحه ساخته شد. دهه ۱۹۳۰ که اولین دوره طلایی این سینماست، شاهد شکل‌گیری جنبش چپ سینمایی است و از خلال فیلم‌های ساخته شده در این دوران می‌توان اختلاف موجود میان ملی‌گرایان و کمونیست‌ها را مشاهده کرد. پس از جنگ دوم چین و ژاپن و اشغال شانگهای توسط ژاپن، با مهاجرت فیلم‌سازان به هنگ کنگ، چونگ‌کینگ و مکان‌های دیگر، صنعت فیلم‌سازی شهر به شدت محدود شد و در نتیجه، فیلم‌سازان باقی‌مانده در شهر، با توجه به امتیاز شهر خارجی، دوره «جزیره انفرادی» را در شانگهای شکل دادند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها