پوران درخشنده :

«هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» 18 سال پیش به ذهن من رسیده بود/ موج‌سواری دیگران روی من تاثیری ندارد/ قرار نیست سریال بسازم

پوران درخشنده درباره ساخت فیلم «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» گفت: «ساخت فیلم به خاطر اینکه در آن درباره آسیب‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم برایم یک ضرورت است.

پوران درخشنده کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران بعد از ساخت فیلم «زیر سقف دودی» که در جشنواره سی‌وپنجم نمایش داده شد این‌بار به دنبال ساخت فیلمی با نام «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» است، اما به گفته این کارگردان فیلمنامه فیلم در شورای پروانه ساخت رد شده و رأی نیاورده است.

پوران درخشنده کارگردان سینما درباره ساخت فیلم «هیس پسرها فریاد نمی زنند»‌ به اعتمادآنلاین گفت: «به هیچ وجه از ساخت این فیلم کوتاه نخواهم آمد. اکنون‌ بحث ساخت فیلم نیست، بلکه موضوع درباره مسئولیت‌هایی است که بر گردن من است. ما در این فیلم درباره موضوعاتی صحبت می کنیم که به آقایان یا همان پسرها مربوط می‌شود. مسائلی درباره پسرها وجود دارد که اگربه آن پرداخته نشود به نوعی یک ظلم است. بسیاری از زندگی‌های زناشویی به خاطر مشکلات آقایان از بین رفته است.»

او ادامه داد: «درباره موضوع آقایان و مشکلات آنها تحقیقات زیادی انجام داده‌ام. درباره این معضل نمی‌توان بی تفاوت بود و بار اجتماعی و تربیتی آن باید به تصویر کشیده شود. همه می‌دانند که من به موضوعات مربوط به خانواده علاقه دارم. پسرها یک سری مشکلات دارند که بسیاری از مردم از آن بی خبر هستند. حالا سئوال من این است که چگونه فیلمنامه این فیلم با اکثریت آرا رد شد؟»

درخشنده درباره دغدغه‌هایش برای فیلمسازی به اعتمادآنلاین گفت: «همه می‌دانند که نوع تفکر من در فیلمسازی چگونه است. ساخت فیلم به خاطر اینکه در آن درباره آسیب‌های اجتماعی صحبت می‌کنم برایم یک ضرورت است. به هیچ وجه تحت تاثیر موضوعات مختلف قرار نمی‌گیرم و موج‌سواری دیگران روی من تاثیری ندارد. قبل از اینکه کسی به این موضوع فکر کند من درباره‌اش تحقیقات کامل انجام داده‌ام. موضوع «هیس پسرها فریاد نمی زنند» 18 سال پیش به ذهن من رسیده است، اما گذشت زمان باعث شد که این موضوع روز به روز اسفناک‌تر شود. حس می‌کنم بار این موضوع به‌حدی سنگین است که دیگر نمی‌توانم آن را روی دوشم نگه دارم. اگر این فیلم را نسازم خدا هم من را نمی‌بخشد.»

درخشنده در پایان گفت: «چند وقت اخیر در رسانه‌ها خوانده‌ام که می‌گویند قرار است من سریال بسازم. حالا این موضوع را تکذیب می‌کنم. تنها کاری که من دارم ساخت «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» است. اگر چه این سریالی که درباره آن صحبت می‌کنند درباره زنان است اما الویت من چیز دیگری است.»

منبع: اعتماد آنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها