خبر تلخ و تکان دهنده «هایائو میازاکی» درباره انیمه های ژاپنی

هایائو میازاکی که به واسطه ساخت بسیاری از انیمه های برتر تاریخ به عنوان کارگردان افسانه‌ای این صنعت شناخته می‌شود، در مصاحبه جدید خود از پایان دوران طلایی انیمه گفته است.

خبر تلخ و تکان دهنده «هایائو میازاکی» درباره انیمه های ژاپنی

استودیو جیبلی بهترین دوران خود را در قالب انیمه سینمایی The Boy and The Heron تجربه است. این اثر نه تنها جوایز متعددی از جمله اسکار و گلدن گلوب بهترین انیمیشن بلند را به دست آورده، بلکه پر‌فروش‌ترین محصول استودیو Ghibli محسوب می‌شود. با توجه به دستاورد‌های انیمه مذکور و شهرت جهانی و روز افزون سایر آثار این صنعت، بالا رفتن تعداد تولیدات و رشد درآمد در سال‌های آینده منطقی و قابل پیش‌بینی است.

اما یکی از مهم‌ترین افراد فعال در صنعت انیمه چنین نظری نداشته، بلکه معتقد است که دوران اوج چنین آثاری به پایان رسیده. گورو میازاکی که به منظور دریافت جوایز هایائو میازاکی و نخل طلای افتخاری استودیو جیبلی در فرانسه حضور دارد، با روزنامه ۲۰ Minutes مصاحبه و نظرات پدرش را در رابطه با صنعت انیمه بیان کرد. او با اشاره به این که هایائو میازاکی از دریافت جایزه جشنواره کن خوشحال است، گفت که علی‌رغم کار روی اثر بعدی استودیو جیبلی، صنعت انیمه برای این کارگردان افسانه‌ای به پایان رسیده. 

گورو میازاکی در مصاحبه با ۲۰ Minutes در رابطه با پدرش گفته است: «او خوشحال بود. اما احساس می‌کند که دوران طلایی انیمه به پایان رسیده است. پدرم باور دارد که جایزه کن نماد پایان زندگی حرفه‌ای او است». این اظهار‌نظر جالب‌توجه از سوی یکی از مهم‌ترین افراد صنعت انیمه موجب شده که طرفداران این آثار نسبت به آینده نگران باشند. همان‌طور که میازاکی اشاره کرده، در سال‌های آینده شرایط تغییر خواهد کرد و این امر می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد.
245

در حال حاضر انیمه بیشتر از هر زمان دیگری در سراسر جهان دیده می‌شود

صنعت انیمه در حال حاضر رونق گسترده‌ای را تجربه می‌کند، زیرا تقاضای جهانی برای آثار تلویزیونی و سینمایی رو به رشد است. گسترش آثار به خارج از مرز‌های ژاپن افزایش پیدا کرده و فاصله زمانی بین اکران در سرزمین آفتاب و سایر مناطق نسبت به سال‌های گذشته بسیار کوتاه شده است. اما همان‌طور که هایائو میازاکی خاطر‌نشان کرده، این امر می‌تواند بازتابی از پایان دوران طلایی انیمه بوده و ناشی از علاقه‌ای است که در سال‌های آینده احتمالا از بین می‌رود.
در حال حاضر استودیو‌های مختلفی از جمله ماپا مشغول تولید انیمه‌های متعددی هستند و اعضای تیم سازنده با تمام توان و حتی در سخت‌ترین شرایط برای ساخت آثار با‌کیفیت تلاش می‌کنند. با گسترش انیمه و  افزایش تقاضا نسبت به آثار جدید، این صنعت وارد مرحله جدیدی شده و شاهد مواردی مثل آثار اقتباسی از وب تون‌های کره‌ای هستیم. همه این عوامل در کنار هم می‌توانند به تضعیف صنعت انیمه و کاهش محبوبیت آن منجر شوند.
نظر شما در مورد گفته‌های هایائو میازاکی در رابطه با به پایان رسیدن دوران طلایی صنعت انیمه چیست؟ آیا وجود میلیون‌ها طرفدار انیمه در سراسر جهان در نهایت موجب می‌شود که این صنعت به نابودی کشیده شود؟نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فاطمه
    0

    افسانه تشیبان اگه درست نوشته باشم به نظر من بهترین انیمه جهان هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها