"بانکی پور"، ادعای رابطه جنسی در ترکیه و یک سایت تولید کاندوم/ غرب زدگی تحلیلی مخالفان غرب!

در فضای فکری بخشی از سیاستمداران و متفکران نزدیک به حلقه قدرت «مغالطه منبع» به وفور دیده می شود. اما آنچه در این روند قابل مشاهده است نوعی «غرب زدگی» افراطی است. افرادی که از مغالطه منبع استفاده می کنند علی رغم ادعایشان، به شدت «غرب زده» هستند.

"بانکی پور"، ادعای رابطه جنسی در ترکیه و یک سایت تولید کاندوم/ غرب زدگی تحلیلی مخالفان غرب!

به گزارش خبر فوری، اظهارات امیرحسین بانکی پور، نماینده مجلس و از طراحان طرح عفاف و حجاب، درباره برقراری رابطه جنسی مردان ترکیه ای با بیش از 15 زن باعث ایجاد جنجال در فضای داخلی شد (اینجا و اینجا را بخوانید). در حالیکه بسیاری این ادعا را دروغ خوانده و از بانکی پور خواستند که معذرت خواهی کند، خود بانکی پور بر ادعایش تاکید کرد و مدعی شد که اظهاراتش بر اساس آمارهای جهانی و معتبر است.

او در بیانیه ای تاکید کرد: «آمارها دروغ نمی گویند. اگر جستجوگر باشیم چندین سایت معتبر بین‌المللی این آمار را تأیید کرده اند. بهتر است بجای تشکیک با ذهن بیدار و جستجوگر، به دنبال حقیقت نتایج کشف حجاب، که برهنگی و سپس فروپاشی خانواده ها را در بر دارد باشیم.»

بعد از این اظهارات بسیاری به دنبال منبع سخنان بانکی پور رفتند و مشخص شد که سخن او بر اساس آماری است که یک سایت تولید کاندوم منتشر کرده است. در واقع اظهارات بانکی پور مستند به سایت World Population Review است که یک سایت جمع آوری داده از منابع مختلف است و اساساً یک رسانه یا سازمان پژوهشی یا نظایر این ها که دارای اعتبار برای استناد باشد، نیست (اینجا بخوانید).

مغالطه منبع؛ سفسطه ای که مثل نقل و نبات رواج دارد

اظهارات بانکی پور در طول هفته اخیر جنجال زیادی به پا کرد. نویسندگان و تحلیلگران از منظرهای متفاوتی به این مساله پرداختند. گروهی این اظهارات را تخریب کننده رابطه سیاسی ایران و ترکیه دانستند، گروهی از بانکی پور خواستند به جای توجه به مسائل جنسی دیگر کشورها به وضعیت بد اقتصادی ایران توجه کند و گروهی نیز از این قول دفاع کرده و آن را درست و سنجیده دانستند. با این حال، یک منظر مورد توجه قرار نگرفت و آن «منبع اطلاعات» بانکی پور است.

به نظر می رسد بانکی پور مانند بسیاری از سیاستمداران و نظریه پردازان نزدیک به حلقه قدرت از مغالطه «منبع» برای توجیه گفته هایش استفاده کرده است.

مغالطه «منبع» مغالطه ای ظریف است که متاسفانه بارها در مباحث سیاسی به کار می رود. در این مغالطه فرد اظهارات و نظرات خود را بیان کرده یا می نویسد و سپس به دنبال منبع برای اظهارتش می گردد و هر طور که شده برای آن منبعی پیدا می کند. در نظر او، صرف یک منبع خارجی یا انگلیسی زبان، توجیه کننده رای او است و احتیاجی نیست که منبع آورده شده یک منبع «داده کاوی» یا موسسه پژوهشی باشد.

با توجه به انفجار اطلاعات در دوران کنونی و ورود به عصر «داده گرایی» (dataism) پیدا کردن یک منبع غیر موثق برای یک اظهارنظر یا ادعا کار سختی نیست. فرض کنید فردی ادعا داشته باشد که «کشور «الف» بدترین وضعیت را در زمینه کشت چغندر قند در آسیا دارد.» این فرد می تواند به راحتی همین گزاره را در گوگل سرچ کند و یک پایگاه یا حتی وبلاگ را پیدا کرده و ادعای خود را با این سایت یا وبلاگ، سنجیده و درست جلوه دهد. جالب اینجا است که او می تواند برای نقیض این ادعا نیز یک داده یا منبع پیدا کند؛ به نحوی که نقیض این گزاره را در گوگل سرچ کند و وبلاگ، سایت یا پژوهشی (ولو غیر معتبر) را بیابد که این گزاره را تایید کند.

آنچه مهم است این است که در عصر «داده گرایی» و انفجار اطلاعات، توجه به «اتوریته منبع» بسیار مهم است. اطلاعات منتشر شده باید حتما از یک پایگاه پژوهشی معتبر استخراج شده باشند. این پژوهشکده باید سابقه خوبی داشته باشد، روش پژوهشی درستی را دنبال کرده باشد، حتی المقدور با دانشگاه ها و فضای آکادمیک در ارتباط باشد، جامعه آماری بزرگی داشته باشد و... .

مساله دیگری که در «مغالطه منبع» مشاهده می شود نحوه ارتباط «ادعا» و «داده» است. گاه نویسنده از یک منبع سنجیده و معتبر استفاده می کند اما سعی می کند ادعای خود را ذیل اتوریته و اعتبار آن منبع بپوشاند. تحلیگر وظیفه دارد میان ادعا و داده ارتباطی وثیق ایجاد کند، به نحوی که به خوبی نشان دهد داده مذکور چگونه ادعایش را تایید می کند؛ در غیر این صورت، ادعایش هرگز تایید نمی شود.

برای مثال، در مورد فوق، بانکی پور ادعا دارد که «کشف حجاب توسط آتاتورک باعث شده هر مرد ترکیه ای با 15 زن رابطه جنسی داشته باشد» اما داده سایت مورد اشاره (به فرض صحت و اعتبار) فقط بر قسمت دوم تاکید دارد و بخش اول این ادعا یعنی «ارتباط کشف حجاب توسط آتاتورک و افزایش رابطه جنسی» را نشان نمی دهد. نویسنده باید داده های پژوهشی را بیابد که میان ارتباط جنسی و کشف حجاب در ترکیه از زمان آتاتورک تا کنون تحقیق کرده باشد و همزمان، پژوهشی را پیدا کند که نشان دهد هر مرد ترکیه ای با 15 زن در ارتباط است. اما آیا چنین تحقیق انجام شده و همان نتایجی را داشته و دارد که بانکی پور ادعایشان را دارد؟

تحلیل های غرب زده توسط مخالفان غرب!

متاسفانه در فضای فکری سیاستمداران و متفکران نزدیک به حلقه قدرت «مغالطه منبع» به وفور دیده می شود. اما آنچه در این روند قابل مشاهده است نوعی «غرب زدگی» افراطی است. افرادی که از مغالطه منبع استفاده می کنند علی رغم ادعایشان، به شدت «غرب زده» هستند. آنها معتقدند هر منبعی که به زبان انگلیسی چاپ یا منتشر شده باشد قابل اسناد است.

این در حالی است که آنچه ملاک تمسک به یک داده یا اطلاعات است نه زبان آن داده و اطلاعات، بلکه سطح «منبع» انتشار آن است. منابع اینترنتی که داده کاوی کرده یا اطلاعاتی را منتشر می کنند چند دسته هستند. گروهی یا خود «منبع پژوهشی» هستند یا به مراکز «پژوهشی» و «آماری» متصل اند.

گروهی دیگر، صرفا داده های اینترنتی دیگر را جمع آوری کرده و بازنشر می کنند. گروه دوم غالبا پژوهش های خود را با هدف یا غرضی خاص منتشر می کنند. مثلا در مورد World Population Review مشخص است که اطلاعات منتشر شده جهت ترغیب خوانندگان ترک به استفاده بیشتر از کاندوم و سایر وسایل بهداشت جنسی منتشر شده است. به همین دلیل، استفاده از آن در تحلیل های علمی جایز نیست.

در نتیجه، توجه به منبع انتشار یک خبر یا داده اطلاعاتی، به خصوص در فضای اینترنت، بیش از حد مهم است و تا زمانی که یک ادعا بر اساس داده های سنجیده و موثق و پژوهشی مطرح نگردد، قابل اعتنا نیست و فقط باعث انحراف اذهان می شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • م
    42

    به رویای صادقه خرافه می گفت اینطور بد اورد...ترکیه هم چندان جای مناسبی نیست منظور بعضی شهرهای بزرگش نه همه شهرها برهنه برنامه اجرا می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سفیر ترکیه مرده

    • ناشناس
      10

      در اروپا تا 50 الی 60 درصد روابط نامشروع آن هم از نوع خیانت همسر وجود دارد

    • حاشیه
      2

      الان چند وقتیه بانکی پور بانکی پور راه انداختن و خیلی از بانکی پور صحبت میشه و دارن کلی معروفش میکننن کی هست؟ اگر نماینده است چرا گرانی و بیکاری و بدبخت و فقر و اقتصاد مردم بیچاره ایران را درست نمیکنه و دنبال حاشیه سازی باید باشه

    • حرف حساب
      1

      این قدر به این خبر ناخنک نزنید
      نکنه نگران تورهای مسافرتی ترکیه هستید؟
      معلومه

    • ناشناس
      3

      هر کی این آمارو داره و اصرار داره دقیقه معلومه خودش اینکاره هست و از نزدیک.......................!!

  • اگه دلسوز واقعی هستی منتشر کن چرا چهل ساله اینه
    1

    گزارش تحریم از داخل کشور را پیدا کنید و بخوانید خیلی مهم است تحریم جنگ و محاصره اقتصادی است فقط باید از خارج از کشور باشد نه داخل تحریم مسلمان حکم شرعی دارد رساله ها حکم محارب نوشته میلیونها واحد مسکونی چگونه یک شبه میلیاردی شد با بحران های ساختگی و پیوستن به تحریم‌های ظالمانه کاخ سفیدواحد مسکونی باید به ملت به قیمت قبل تحریم عرضه شودگزارش به برخی مسولین کشوری و ادارات دولتی و استادان و دانشجویان داده شده هیچ کشور شرعی و انقلابی واقعی مردم خود را تحریم نمیکند روزنامه دنیای اقتصاد ۱۷ دی نیز تیتر مرتبط موضوع منتشر نموده است انتشار مطلب یا تیتر قوی به اجرای آن و عدالت کمک بسیار میکند حدود ۷۰ میلیون مستاجر داریم و خونه خرابه و آلونک نشین که هیچ حقی تو کشور ندارن و کشور مال آن مالکان است تحقیقات نشان داده که تبلیغات راه موفقیت و اکثر راههای که در اینترنت برای فریب مردم و جوانان فراوان است بخاطر این است که از این قضیه واحد‌های مسکونی و تحریم داخلی مطلع نشوند ما نباید در یک کشور اسلامی برای یه واحد مسکونی تو یه منطقه متوسط شهر نیاز به ثروتمند و پولدار شدن باشه ارزشها باید معنوی باشه نه صد سال کار کنی حتی پول پیش را نداشته باشه و انقلاب فقط تو مراسمات و سرود ها سمعی و بصری باشه شرایط اقتصادی استکباری باشه

  • ترک
    44

    من این متن شما رو خوندم نتیجه گیری من این بود که نویسنده انتظار نداشته سخنران منبع داشته باشه ولی گویا داشته خوب هم داشته و الان دارید دست و پا میزنید بامبول جدید رو کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این منبع که نفع غرب تمام میشه نه به ضررش بیشتر شما کم آوردیدمثل سیگار میمونه ، روجلدش ازمضرات سیگارنوشتن اجباریه ،وحالا سن اعتیاد به سیگار به دبستان رسیده

    • حح
      5

      اتفاقا شما انتظار نداشتید منبع داشته باشه. الان که یه منبع غیر موثق سطحی برای حرفاش پیدا شده، دارید عشق می کنید

    • ناشناس
      2

      سایت تولید کاندوم میخواد محصولشو بفروشه طبیعیه که تبلیغ آمیزش کنه .
      استناد به سایت تجاری از جانب بانکی پور محل تشکیکه.
      متاسفانه در برهه اخیر با اظهارات غیر کارشناسی و غیر مسئولانه مواجه هستیم اگر نقدی هم بر سخنان ایشون شده از این بابته

    • ناشناس
      2

      منبع برنامه های ماهواره ترکیه

  • چای دبش باغ ازگل
    2

    روایت‌گری کرده چون خودش پوچ و توخالی است! یک سیاست مدار یا اقتصاددان یا یک نماینده باید مسائل مهم روز کشور را مورد بررسی قرار دهد مثل اقتصاد ورشکسته خانوارهای ایرانی و کشور ثروتمند جهان! یا فریب دادن مردم از سوی دو مونتاژ کار ایرانی که دلارهای نفتی ماملت فرودست ایران زمین را غارت کردند ب اسم اینکه تولیدکننده خودروهای داخلی هستند! خیلی بده یک نماینده در مورد (کاندوم) اظهار نظر کند شرمنده باش امیر حسین بانکی پور و عذرخواهی کن!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      خیر در مورد کاندوم اظهار نظر نکرده گفته چون ترکیه بی‌حجابی هست یه مرد با ۱۵زم ارتباط داره
      این مطلب را هم از یک سایت فروش کاندوم گرفته

    • ناشناس
      1

      انسان یعنی
      عقل+ فطرت+ غریزه
      غریزه = تمایلات بالفعل انسانی
      تجاوز به محدوه غرایز = گناه
      تکرار گناه = هوس
      دردرگیری بین هوس و عقل وفطرت آنچه شکست میخورد وبه حاشیه میرود عقل وفطرت است
      مفهوم این است که انسان هوس باز محدود به هیچ چیز نمی‌شود
      پزشک به جسد مرده تجاوز می‌کند
      پدر به دختر خود
      انسان با حیوان
      تجاوز به کودک ۰۰۰۰
      یک مرد با ده ها و صدها نفر رابطه دارد
      چرا ؟ هوس،، معیار او می‌شود تنوع
      این یک قاعده است
      مخالفین شرع وعقل وفطرت تکوینا در دام این قاعده هستند
      قاعده ای که مثل بیماری قند همه امورات جامعه را در بر می‌گیرد ،، فلج کننده است
      د این صورت توسعه اقتصادی وسیاسی وخدمات بی معنا وپوچ است
      چرا ؟ چون اصلی‌ترین بخش وجودی انسان به حاشیه رفته است : عقل وفطرت
      وآنچه یکه تازی می‌کند هوس است


  • ناشناس
    5

    افکار یانکی پور پلید وناپاک است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      البته اینترنت چندین جا نوشته تلویزیون ترکیه ترویج فساد مستهجنه و همه می دانند ماهواره شأن چیه

  • یزدی
    3

    عجب حیف بانکی پور نیست اینجا بی مصرف بماند بفرستید ترکیه مردم را امر به معروف و نهی از منكر کند

  • ناشناس
    1

    چرا فکر و ذکر بعضی از آقایان تنها و تنها مسائل جنسی است؟؟؟
    آیا مسئله مهم تری نیست
    که به آن فکر کنید؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      البته باید با پرده حرف زد ولی فکر ذکر شاد قرصها آزاد گذاشتنه اینکه زن شرم آور بیرون خانه بگرده

    • ناشناس
      5

      مرد ها بفکر تامین خرج ومخارج زن وفرزند خودشون هستن.انقدر که شما فکر میکنید ذهنشون درگیر ان مسائل نیست
      لطفا مرد ستیزی رواج ندید

  • ناشناس
    6

    مرد موجودی است که روزی هزار بار به زن فکر می‌کند از او چه انتظاری دارید؟!😂😂🤩🤩😁

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      و زن هم هر روز هزار بار به همین موضوع شما فکرمیکند پس هردو هر روز هزار بار به هم فکر میکنند جالب شد نه

    • ناشناس
      2

      برای همینه که آمار خیانت در مردان بسیار بالاست

  • ناشناس
    1

    می نوشتی از تبلیغات اون سایت به عنوان منبع استفاده کرده مثل اون آمریکایی که شکایت کرده بود با رد بول بال در نیاوردم

  • ناشناس
    3

    شاعر همه را هم کیش خود داند ، انگاری در این دنیا مهمترین موضوع روابط جنسی ست ، نه بزرگوار دنیا فقط بر محور روابط جنسی آفریده نشده ، فقط یک ذهن بیمار اینگونه تفکر کند ، که به هر سمتی نگاه کند انواع و اقسام روابط جنسی را مشاهده می کند از خرید میوه تا فضای بسته آسانسور ، مردم با هزاران مشکل درگیرند ، از تامین معیشت تا مسکن و پوشاک و بهداشت و تامین هزینه فرزندان ، شاید فقط آنکه شکمی سیر دارد مجال صرف وقت و عمر به مسائل جنسی دارد مانند آنان که چند همسر دارند و پول بادآورده دارند و دغدغه ای بجز روابط جنسی ندارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      میوه ،ابزارآلات صنعتی،حیوانات، گیاهان و...را ذهن مریض جنسی اینگونه می بیند و قضاوت میکند ولی اینهمه پیشرفت آموزشی،علمی،پزشکی، و... را نمی بیند چون به یک جا خیره شده

  • سید حسین
    1

    کلی از منابع شما برای سیاه نمایی کشور همین سایت ها هستند . اگه مزخرف هست برای همه هست .

  • ناشناس
    5

    فامیل یکی از اقوام رفته بودیم ماهواره ترکیه باز کرده بود چنان برنامه مستهجنی پخش می کرد که آنهم تازه مسابقه تلویزیونی بود!!زن برهنه به برنامه آمده بود و مردی در آغوش کشیده بود ‌‌‌‌‌.کانالهای ترکیه خود اینجور آدم برنامه ها پخش می کنند ..هرچند شهرهای مذهبی هم دارند ولی شهرهای بزرگ انطورند‌‌.

  • ناشناس
    1

    آره اینقدر غرب خوب هست که خیانت ها به حدی رسیده که بسیاری از فرزندان نمی داند پدرش کی هست و دارند آموزش می‌دهند که می خواهی مرد باشی یا زن!!!!

  • ناشناس
    0

    با این تقلید کورکورانه از غرب که می شود چند دهه دیگر انشالله زنده باشی و نتایج فاجعه را در خود ایران ببینی!!هرچند همین الان جسته گریخته در همین مقدار هم زندگی چه وضعی درست شده

  • ناشناس
    1

    جالب هست خود همین سایت خبرهای دروغ زیاد دیدیم نمونه اش در مورد اقتصاد از منابع که نادرست می‌گویند و اینجا بازگو می کنند !

  • چی بگم!
    0

    از خودمون بگیم
    والا تو کوچه مون یه خونه سه طبقه تازه ساخت هستش که مردای زیادی رفت و آمد میکنن هر دفعه یه مدل ماشین ،، پژو، وانت، شاسی بلند، پراید، تیبا ،نیسان، سمند ،موتوری و خلاصه مردای زیادی با تیپ و قیافه های جورواجور رفت و آمد میکنن ولی اصلا خانمی نمی‌بینیم که وارد یا خارج بشه
    یکی از همسایه ها گفت نیمه‌های شب ۲ یا ۳ شب که همه خوابن رفت‌وآمد میکنن که همسایه ها شک نکنن
    به شوهرم گفتم بیا به پلیس بگیم
    شوهرم گفت عقلت رو از دست دادی؟؟؟
    فردا میان بلایی سرمون در میارن به ما چه ؟!
    ما چه می‌دونیم این‌ها چیکار میکنن؟؟
    خلاصه من می‌ترسم اینجا خانه فساد باشه
    آخه این‌ها خانواده نیستن و گهگاهی بین روز و یا شب تردد دارن و موقت
    من شنیدم جایی که فساد باشه بلا نازل میشه و می‌ترسم

  • ناشناس
    1

    حالا دونستن این مطلب چه فرقی به حال ملت ما داره، چه دردی رو دوا میکنه، چه مشکلی رو حل میکنه؟!
    به قول شاعر: من از بهر حسن در اضطرابم/ تو از فرهاد میگویی برایم!🙄🤔🤬😞

  • ناشناس
    1

    غربزدگی جلال مال دهه های گذشته بود !
    برادر
    در دورانیکه کوچکترین اتفاق مغرب زمین بلافاصله به نوجوان سراسر دنیا مخابره میشه دیگه این حرفها مفهومی نداره.
    والله بنده که لیسانس سی سال خدمت و بازنشسته ام خدا میداند بسیاری استانهای ایران را تا حال ندیده ام
    خوب این مسئولین و فک و فامیل هستند که ما شاالله دنیا را میچرخند
    پس برای عامه مردم خطری نیست

    حقیقتش اینه که واقعا اوضاع کشور ما خوب نیست و تحملش
    ادمو خرد و خاکشیر میکنه باید تغییر جدی در نحوه مدیریت بدید اقای مسئول !!!

  • ناشناس
    4

    ما مردم اصفهان که از داشتن چنین نماینده ای شرمنده ایم نمی‌دونم کدام پدر صلواتی به این آقا رأی داده چرا یک مجری برنامه خانه و خانواده شبکه اصفهان باید برای مجلس انتخاب بشه مگر قحط الرجاله تخصص ایشان همینه کتابی در مورد مسائل جنسی نوشتند که باید تو هفت تا سوراخ قایم کرد که دست دختر و پسر نوجوان نیفتد آن هم به قیمت دویست هزار تومان پنج سال پیش که یک موسسه بعنوان هدیه اجباری به زوجین می داد بعنوان هدیه ای نفیس برای عروس و دامادها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      شرمنده بودن شما واقعیت ترکیه رو تغییر نمی‌دهد

  • ناشناس
    12

    عیاشی شهرهای بزرگ ترکیه مشهوره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته از کشورهای غربی بهتره بالاخره کشورمسلمونه یه کم هواشوداشته باشید

  • ناشناس
    8

    شهرهای بزرگ ترکیه عملا با سروضع غیر اخلاقی بسیار نامناسب بیرون میان

  • ناشناس
    0

    دریای اژه ترکیه ...

  • ف
    3

    بانکی پور حیا کن ترکیه را رها کن

  • عمو جانی
    0

    و این داستان سری دراززز دارد

  • ف ح
    3

    عوارض قرص شاد اکس پرت و پلا گویی

  • م
    1

    موخام بروم دریا کنور دریا کنور خیلی قشنگ بید موخام بروم به سبزه زار سبزه زار خیلی قشن‌گ بید

  • جوجوله
    1

    این نماینده کار تحقیقی عملی عملیاتی انجام داده

  • ناشناس
    2

    شرمندگی ما اصفهانی ها بخاطر صحبت های ایشون نیست چون تخصص ایشان همین مسائل خانوادگی است شرمندگی ما به خاطر نداشتن یک نماینده قاطع برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و آلودگی هوا و سایر مسائل اصفهان هست

  • اا
    2

    الآن تو ایران ساعتی صیغه میشن ...خجالت بکشید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله متاسفانه باید روزانه یا ماهانه شود

  • علی
    4

    حکایت امثال بانکی پور حکایت ان مسعولانی است که چون نمیتوانند مسایل اصلی مردم وکشور را حل کنند. افکار را به سمت مسایل پیش پا افتاده سوق میدهند.

  • ناشناس
    4

    ترکها الان ادعای تملک ایران تا مرز استان اصفهان را تازه و مطرح میکنند ساندیس خور ها اماده دفاع

  • ناشناس
    1

    میخواسته با این غلو تبلیغ کاندوم برا ان شرکته بکنه ...خخخخ

  • ناشناس
    5

    ملت ایران خدا به شما صبر بده باچنین موجوداتی

  • ناشناس
    0

    چه آمار او درست باشد یا نه اما هر آدم عاقلی میدانه بی حجابی و بی عفتی روابط جنسی را از راه درستش منحرف میکنه وباعث از هم پاشیدگی خانواده ها میشه

  • ناشناس
    1

    آمارش از روی خوداظهاری بوده . اصلا پایه نداشته بعد مثلا ایران و بقیه کشورای جهان رو نداره . اصلا موثق نبوده

  • ناشناس
    1

    باور کنی این کار قانون حجاب و عفاف شک نکنی پشتش نفوذی ها هستن وقتی ۴۰تا ۵۰ میلبون ایرانی را جریحه دار کنی شرایط بدی برای کشور اتفاق می افته

  • ناشناس
    1

    هرکسی از هر جایی بلند شود و هر حرفی را بزند شاید مشکل آن جابی باشد که این آقا نماینده شده

  • بی سوادان چاله میدان
    0

    چه کسانی برای این کشور تصمیم می گیرند!!!!!!!بی سواد ها به فکر تملک اصفهان و سرزمین ما توسط اتباع باشید.مشکل اتباع کمتر از مشکل اقتصادی نیست!! در ایران بی تدبیری و بی سوادی بیداد می کند!

  • سیما
    1

    بدبختی ما ملت از امثال شما بی خاصیت هاست به جای اینکه دنبال حق و حقوق مردم در مجلس باشی سرک می‌کشد تو سایت های مختلف تا فساد در کشورهای دیگه رو بیان کنه اینم از بی عرضه بودن اونه مثلاً میخواهی بگی منم دارم کاری میکنم

  • ناشناس
    0

    نسئله فقط ترکیه نیست.
    این انر در خیلی از کشورهای خصوصا غربی نیز اتفاق افتاده و آمار سایتهایی در حوزه سایکولوژی نیز موید این مطلب است.
    گزارش بالا خود نیز دارای اشکالاتی است که حای بحث دارد.

  • علی
    1

    سلام و درورد بر شما
    آفرین به نویسنده این مطلب، انتظار نداشتم و ندارم، فردی چنین نظریه دقیق و قوی به نسبت خیلی از تئوری پردازان داخلی داشته باشد.
    به شخصه این مطلب را برای خود ذخیره میکنم
    چونکه نه تنها به مسائل سیاسی بلکه در مسائل احتماعی و اعتقادی صدق میکند.میخوام چند بار دیگر ، باتمرکز و دقت بالا این مقاله را بخوانم
    یک خواهشی دارم،در صورت امکان نام نویسنده این متن رو بفرمایید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها