ماجرای افشای زندگی بهاره مصدقیان با پارسا پیروزفر

یک روزنامه نگار نوشت: همیشه پرهیز داشته‌ام درباره موضوعاتی که به رابطه آدم‌ها مربوط می‌شود حرف بزنم‌. انگار آن سویه‌ای که با عنوانِ کلیشه‌ایِ «خبر زرد» دسته‌بندی می‌شود، ترمزی بوده برای اعلام نظرم.

ماجرای افشای زندگی بهاره مصدقیان با پارسا پیروزفر

فرشته حبیبی نوشت: اما این روز‌ها اتفاقاتی دارد می‌افتد که گرچه هسته اولیه، خبری ملتهب و زرد است، ولی نشان از درنوردیدن مرز‌ها و پیدا شدن راه‌های تازه برای برابری‌جویی و طرح مطالبات زنان است: داستان یکتا ناصر و حالا روایت مفصل مستندی که بهار مصدقیان از رابطه ۱۸ ساله‌اش با پارسا پیروزفر نقل کرده.

اینجا چند نکته که در بدو مواجهه با این روایت به ذهنم رسید، می‌نویسم:

اول- در اظهارنظر‌های عمدتا مردانه راجع به ماجرای یکتا ناصر بسیار خواندم که "اصلا چرا دعوای خانوادگی آمده توی اینستاگرام؟ " حالا ما می‌پرسیم چرا که نه؟ مگر نه اینکه همین فضای مجازی در نبودِ ساز و کار قانونی مشخص و محدودیت رسانه‌های رسمی، تنها امکان و ابزار برای اعلام موجودیت و روایت است؟ اتفاقا اینکه بتوانی خودت را اینقدر بی‌پرده در معرض قضاوت قرار دهی و آماج حمله‌های رایج فجازی شوی، کار ساده‌ای نیست.

دوم- زنی آمده داستان رابطه عاشقانه ۱۸ ساله‌اش را با یک سلبریتی محبوب و تاکنون بی‌حاشیه، به اشتراک گذاشته. آن هم زمانی که فهمیده در تمام این سال‌ها طرف مقابل درگیر روابط موازی بسیار بوده و مدام از او می‌خواسته که درباره این رابطه جایی حرفی نزند. رابطه مخفیانه بوده و شرحش به واسطه رفتار طرف مقابل که مدام میان آزار و مهربانی و خشونت و دروغ و التماس و همراهی در رفت و آمد است، دردناک و ناباورانه است. حتما خیلی‌ها می‌گویند چطور این روایت‌ها را باور کنیم؟ چه کسی قرار است صحت سنجی کند؟ بله روایت بهار مصدقیان پراکنده و نامنسجم است، ولی باید خوانده شود و برای صحت‌سنجی با عیار زندگی و تجربیات اجتماعی ما سنجیده شود.

سوم: دو سوی طیفی که می‌توانند مانع از پیش‌آمدن چنین اتفاقاتی شوند ناکارآمد و بلااستفاده‌اند. نه قانون بطور مشخص می‌تواند به چنین داستانی ورود کند، نه جایی برای فعالیت رسانه‌های جدی و حتی رسانه‌های زرد (که در همه دنیا زندگی سلبریتی‌ها و اهالی قدرت را رصد می‌کنند) هست. حتی به لحاظ فرهنگی هم نمی‌توانیم متوقع باشیم که آدم‌ها موضع منصفانه‌ای داشته باشند. می‌دانید این یکی دو روز بیشتر چه چیز‌هایی شنیده‌ام؟

-"من هم اگر چنین محبوبیت و ظاهر و شهرتی داشتم همین کار را می‌کردم. "

-"چرا ۱۸ سال چنین زندگی مخفیانه‌ای را تحمل کرده؟ تقصیر خودش است. "

"این آدم معروف‌ها حالش را می‌برند و هر جا گیر افتادند می‌آیند در فضای مجازی جنجال می‌کنند" و...

چهارم-زنان قهرمان این روایت‌ها هستند و ما برای رسیدن به نقطه‌ای از تعادل چاره‌ای جز گفتگو، طرح روایت و شنیدن صدای یکدیگر نداریم. بی‌آنکه بخواهم مداخله‌ای شخصی در موضوع باشم، دلم می‌خواهد صدای بهار مصدقیان شنیده شود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    1

    وقتی احساس بر عقل غالب می شه نتیجه اینطور میشه
    حالا بیا آب ریخته شده را جمــع کن
    زندگی برای دوتاشون جهــنم شده

  • ناشناس
    2

    در تمام این سال‌ها طرف مقابل درگیر روابط موازی بسیار بوده و مدام از او می‌خواسته که درباره این رابطه جایی حرفی نزند. رابطه مخفیانه بوده و ..

    الهی. بچه‌ام کم‌رو و خجالتیه. چون با حجب و حیا است دوس نداشته بقیه چیزی بدونن. درد و بلاش بخوره تو سر ملت. همگی بگین ایشالا

  • علی
    3

    این ها 18 سال با هم کیف کردند و لذت بردند حالا ملت بیایند غصه انها را بخورند عجب روزگاریه

  • ایمان
    7

    متاسفم برای طرز تفکر این خانم. خانم مصدقیان با میل خودش ۱۸ سال با این اقای بازیگر رابطه نامشروع داشته. بعد میاد با بی حیایی در فضای مجازی میگه به من خیانت شده انگار که زن عقد کردش بوده و میاد هرزه بودن خودشو جار میزنه و انتظار مردم از اون حمایت کنند

  • ناشناس
    6

    یه زن چقدر باید بی ارزش و سبک و حیا باشه که ۱۸سال با یه مرد رابطه نامشروع داشته . حتی ارزش نداشته که عقدش کنه.

    نظرات شما -
    • راضیه
      0

      موافقم حالم بهم میخوره از زنایی که نمی تونن رو احساسات شون کنترلی داشته باشن و آویزون مردا هستن اینا ابرو برا قشر خانما نذاشتن حاضرن به هر قیمتی شده ازدواج کنن حتی با وجود علاقه یک طرفه

    • ناشناس
      0

      یک مرد هم باید چقدر داغون باشه که ۱۸ سال چنین رابطه کثیفی رو ادامه بده
      در و تخته با همدیگه جورن

  • ه
    2

    مسائل شخصی با آبروریزی حل نمیشه آبروریزی ناشی از عقده فقط پشیمانی درپی داره اگر دراین حد حقی داشت که بتونه آبروی یکنفر بردن رو توجیه کنه میتونست لااقل اول بره شکایت کنه
    اما این پارسا بنده خدا هم کلی حسودداره کلا خداوند بندگانش را از شر حاسدان نجات بده

  • ارشیا
    1

    وا یعنی چه ! این خانم هجده ثانیه نباید حاضر میشد کسی ازش سواستفاده کنه تا چه برسه هجده دقیقه،هجده ساعت،هجده روز،هجده هفته،هجده ماه،هجده فصل ،ای وای هجده سال با ما شوخی نکن خانم...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در دیزی بازه
      حیای آغاپارسا کجاست

  • ناشناس
    0

    در لحن و گفتار نویسنده نوعی مرد ستیزی ناخودآگاهی موج می‌زند و در همین حال در حال قضاوت ماجرایی است که اطلاع درستی از آن ندارد.

  • ناشناس
    0

    تقصیر خودش بود میخ است تن به رابطه مخفیانه نده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها