معین پنهانی به ایران آمده است؟

یک منبع آگاه گفت: معین چند بار به ایران آمده است که یک مورد آن برای مراسم درگذشت مادرش بود. البته این رفت و آمد‌ها در سکوت کامل خبری انجام شده است.

معین پنهانی به ایران آمده است؟

در ماه‌های اخیر موضوع بازگشت معین به ایران از سوی وزیر ارشاد و برخی مسئولان وزارت امور خارجه مطرح شده است.

پیش از این هم رییس قوه قضاییه تاکید کرده بود که هیچ فردی ممنوع الورود نیست.

چندی قبل کبری آسوپار، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در گفت‌وگویی گفت: درباره‌ی خوانندگانی که خارج از کشورند و علاقه دارند به ایران برگردند می‌توانیم در همان چارچوب مشخصی که در ایران خواننده‌ها فعالیت می‌کنند برای افرادی که از خارج از کشور می‌خواهند برگردند هم زمینه را فراهم کنیم که بتوانند برگردند و در اینجا فعالیت کنند.

وزیر ارشاد هم در ماه‌های اخیر چند بار گفته که نصرالله معین می‌تواند به ایران برگردد؛ در حالی که بسیاری از هنرمندان داخل کشور به نوع مواجهه‌ی دستگاه‌های دولتی انتقاد‌هایی دارند. برخی می‌گویند که این موضع رسانه‌ای وزیر برای پر کردن ضعف‌های دولت در تعامل با هنرمندان در این سالهاست و به بازگشت معین نمی‌انجامد و حتی در صورت وقوع، چیزی شبیه به سرنوشت حبیب در دولت احمدی‌نژاد در انتظار اوست.

حالا خبری عجیب درباره‌ی رفت و آمد‌های معین به ایران در گذشته شنیده شده است.

یک منبع آگاه گفت: معین چند بار به ایران آمده است که یک مورد آن برای مراسم درگذشت مادرش بود. البته این رفت و آمد‌ها در سکوت کامل خبری انجام شده است.

او با بیان اینکه ممکن است برای چهره‌های دیگری هم چنین وضعیتی رخ داده باشد، گفت: چند سال قبل هم ابی از نمایندگی ایران در آمریکا درخواست شناسنامه‌ی ایرانی کرده بود.

در سال‌های گذشته نیز با خواننده‌هایی که خارج از ایران فعالیت می‌کردند و موسوم به «خوانندگان لس‌آنجلسی» بودند، از این دست مواجهه‌ها دیده می‌شد، اما هریک با سرنوشت و رویکردی متفاوت روبرو شدند.

حبیب از جمله خوانندگانی بود که به ایران بازگشت، اما تا پایان عمر اجازه‌ی فعالیت جدی، چون گذاشتن کنسرت را نیافت.

از سوی دیگر، اما فریدون آسرایی هم که پیش از بازگشت به ایران از همین دست خوانندگان بود، در ایران به فعالیت‌هایی جدی‌تر پرداخت، آلبوم‌های گوناگونی منتشر کرد و کنسرت‌هایی برگزار کرد و حتی در شویی تلویزیونی برای سنجش خوانندگی شرکت‌کنندگان بعنوان داور حضور داشت. همچنین به کرات در برخی برنامه‌های عیدانه‌ی صداوسیما نیز در سال‌های گذشته بعنوان خواننده‌ی میهمان حضور داشت.

با تمام این اوصاف مشخص نیست که معین یا بهروز وثوقی یا دیگرانی که امروز نامشان در میان است در صورت حضور در ایران با کدامیک از این دوگونه‌ی برخورد مواجه خواهند شد.

 

منبع: انصاف نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    3

    تو گونی گذاشتنش

  • ناشناس
    2

    بدجور کم آوردید که دست به دامن خوانندگان و بازیگران قدیمی شدید اقتصاد مملکت را بچسبید برای کسی آمدن یا نیامدن خوانندگان و بازیگران مهم نیست هر چند حق شهروندی تمام ایرانیان است که آزادانه به مملکت خودشان بیایند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اگر بیاد تمام ارج و قربش را از دست میده

  • حسن ستار
    1

    طرف خودی بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها