قرائتی خطاب به رانندگان :

نمازتان را روبروی مسافر بخوانید شاید کسی بخواهد نماز بخواند و خجالت بکشد

نشست هم اندیشی «رانندگان یاوران نماز سفر» برگزار شد؛ در این نشست رییس ستاد اقامه نماز کشور به جایگاه رانندگان در ترویج نماز پرداخت و گزارشی از روند ساخت نمازخانه‌های بین راهی ارائه شد.

نمازتان را روبروی مسافر بخوانید شاید کسی بخواهد نماز بخواند و خجالت بکشد

 با همکاری ستاد اقامه نماز و سازمان راهداری، نشست هم اندیشی «رانندگان یاوران نماز سفر» با حضور محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور و جمعی از معاونین و مدیران ستاد اقامه نماز و سازمان راهداری، امروز یکشنبه سیزدهم اسفندماه در مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

قرائتی در این جلسه با بیان خاطره ای از فرزند امام راحل، گفت: نقش راننده ها در انقلاب گفته نشده، در صورتی که اعلامیه ها در آن زمان توسط رانندگان انجام میشد که در جای خود بسیار اثرگذار بود.
 
وی تصریح کرد: هر کاری که ظاهرش را نگاه می کنید باطن آن را هم نگاه کنید، ظاهر فعالیت شما رانندگان فقط رانندگی و انتقال مسافر هست، در حالی که هر کسی را که به مقصد می رسانید در پاداش عمل خیر آن شریک هستید.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ۲۸۰۰ مسجد در جاده های کشور ساخته شده است که حتی اگر کسی نماز نخواند و فقط استراحت کند باعث نشاط و رفع خستگی میشود و اگر نماز بخواند که چه بهتر.
 
قرائتی خطاب به رانندگان گفت: نمازتان را روبروی مسافر بخوانید شاید کسی بخواهد نماز بخواند و خجالت بکشد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در سفرها صدقه بدهید، با این کار هم از خودتان و هم از دیگران که همراه شما هستند دفع بلا خواهید کرد. در مکانهای زیارتی خودتان هم زیارت بروید و از فیض سفر معنوی بهره مند شوید.
 
سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز نیز گفت: مرکز تخصصی نماز قم که علما و اندیشمندان و اهل قلم در این مرکز در حال تحصیل در حوزه نماز می باشند، آمادگی دارد با همفکری سازمان راهداری و امور صنفی، مجموعه های آموزشی در قالبهای مختلف را تهیه و منتشر کند.
 
وی افزود: آمادگی داریم نظام نامه ای با معیارهای مختلف تنظیم شود تا توسط ارزیابی هیات داوری، راننده یاور نماز نمونه در هر سال معرفی و تجلیل شود.
 
داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور نیز از پیگیری ساخت ۱۱۰ باب نماز خانه بین راهی در سطح کشور توسط سازمان راهداری خبر داد.
 
وی گفت: طبق تفاهمنامه ستاد اقامه نماز و وزیر وقت، مقرر بود از ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی، ۴۰ باب توسط سازمان راهداری به بهره برداری برسد و بعد از پیگیری های به عمل آمده تمامی ۱۱۰ با نمازخانه تا پایان سال آینده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تکمیل خواهد شد.
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رابی
    1

    من در عمرم ندیدم یک راننده اتوبوسی نماز بخواند.وقت استراحت بین راهی نیز می روند نخود سیاه سیخ می زنند.

    نظرات شما -
    • بهلول
      1

      اگرنخودسياه سيخ نزنن نميتوانن مسافران راسالم برسانن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها