پنج فیلم کوتاه ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای‌ که زندگی شما را متحول می‌کنند

با دیدن فیلم‌های کوتاه، گاهی خود را جای شخصیتی در نظر می‌گیریم که دچار بحران شده است و در آن لحظه تصمیم خود را با تصمیم او مقایسه می‌کنیم، این مساله جهان‌بینی ما را تغییر خواهد داد.

پنج فیلم کوتاه ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای‌ که زندگی شما را متحول می‌کنند

 در ادامه پنج فیلم کوتاه را با شما در میان می‌گذارد که خود را با تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای مواجه ببینید یا با فلسفه‌ای از حهان روبه‌رو شوید که پیش‌تر با آن برخورد نداشته‌اید.

1.  فیلم کوتاه دو با دو (2011)

به گزارش راهنماتو،  این فیلم تنها هفت الی هشت دقیقه از وقت شما را می‌گیرد، اما ممکن است بخواهید دو یا حتی سه بار آن را ببینید. این فیلم کوتاه ایرانی که نامزد جوایز بفتا هم شده است، کلاس درسی را نشان می‌دهد که معلم، آن چه را خارج از واقعیت است به بچه‌ها دیکته می‌کند، تا اینکه یکی از دانش آموزان برای نشان دادن واقعیت پافشاری می‌‌کند. دو با دو که توسط بابک انوری در سال 2011 ساخته شده است، گزینه‌ای بسیار خوب برای متحول شدن اندیشه ما است.

1

2.  فیلم کوتاه بادکنک قرمز (1956)

این فیلم سی دقیقه‌ای که به دست البر لموریس در کشور فرانسه تهیه شده است، یکی از بهترین فیلم‌ کوتاه‌های قرن بیست به حساب می‌آید. این فیلم به اراده و اختیار معنای دوباره‌ای می‌بخشد. ژانر این فیلم کوتاه تا حدودی فانتزی و کمدی به حساب می‌آید، اما در دلش مفاهیم فلسفی نهفته شده است که به حالت طنز به مخاطب ارائه می‌شود. داستان این فیلم داستان پسرکی به نام پاسکال است که بادکنک قرمز رنگی پیدا می‌کند، اما به‌جای اینکه، پاسکال او را به دنبال خود بکشد، بادکنک او را به دنبال خود می‌کشد. این فیلم کوتاه با این وجود که قدیمی است، اما ارزش دیدن و مواجه شدن با فلسفه موجود در آن را دارد.

1

3. فیلم کوتاه هی هو (1397)

فیلم کوتاه ایرانی که این روزها همه درباره‌اش صحبت می‌کنند، فیلم کوتاه هی هو است. این فیلم در 30 دقیقه داستانی ساده را روایت می‌کند. داستانی اختلاف بین یک مرد طلبه و همسرش. این فیلم که توسط امیر سجاد حسینی ساخته شده است، در یک دادگاه پیش می‌رود و شخصیت‌ها تنها با دیالوگ‌گویی روایت را پیش می‌برند. اگرچه این سبک از فیلم به دلیل نداشتن حرکت، ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد، اما مفاهیمی را در دل خود پنهان کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

1

4. فیلم کوتاه همسایه‌ها (1952)

اگر دوست دارید به هنگام فیلم دیدن، احساسی از انیمیشن را با انسان‌های واقعی تجربه کنید، این فیلم را در برنامه‌های خود قرار دهید. نورمن مک لارن این فیلم زیبا را با استفاده از روش پیکسلیشن، که روشی برای ساخت انیمیشن است، کارگردانی کرده است. روایت این فیلم کوتاه نیز به شدت ساده و در عین حال به شدت مفهومی است چراکه دو همسایه، مدت‌ها زندگی مسالمت‌آمیز را در ازای به دست آوردن یک شاخه گل از بین می‌برند. این مساله نشان‌دهنده این است که تنها در 30 دقیقه می‌توان مصائب جنگ را دید و از آن درس عبرت گرفت.

1

5. فیلم کوتاه پلاستیک (2008)

در عصری زندگی می‌کنیم که گرفتار فضای مجازی شده‌ایم و فیلتر‌ها باعث می‌شوند که فکر کنیم زیبا نیستیم. این فیلم زیبا که سندی ویدیاناتا آن را ساخته است در 7 دقیقه این شیوه از زندگی را به باد انتقاد می‌گیرد. اگر روزی برسد که هر روز بتوانیم قیافه‌ای به کل متفاوت داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟ بر سر هویت و فردیت ما چه می‌آید؟ آیا زیبایی یک ساختار از پیش تعیین شده دارد و اگر ما شبیه به آن ساختار نباشیم زیبا نیستیم؟ این فیلم ممکن است تمام این سوال‌ها را در ذهن شما ایجاد کند، به برخی از آن‌ها پاسخ داده و پاسخ برخی دیگر را بر عهده خودتان بگذارد.

1

 
منبع: راهنماتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها