گاف کانال فیک تلگرامی / وقتی ربات خوب عمل نکند!

یکی از معضلات شبکه‌های اجتماعی در ایران، سوءاستفاده افراد سودجو از برند رسانه‌های معتبر و پرمخاطب برای جذب تبلیغات و گردش پولهای کثیف است. نمونه‌اش کانالی که به "خبرفوری قرمز" مشهور است و فاقد هرگونه مجوز فعالیت رسانه‌ایست.

گاف کانال فیک تلگرامی / وقتی ربات خوب عمل نکند!

اعتبار رسانه‌ای "خبرفوری" در فضای مجازی باعث شده ده‌ها کانال به این نلم فعالیت کرده و سعی کنند این اعتبار را به نام خود کنند! این روند نتیجه بی توجهی مسئولان فرهنگی به ساماندهی فضای رسانه ای و عدم پیگیری حقوق رسانه های شناسنامه دار است.

در حالیکه قانون تصریح دارد هیچ کس نمی تواند به نام یک رسانه دارای مجوز فعالیت مشابه کند، در حال حاضر فضای مجازی پُر است از تکرار نام رسانه‌های معتبری که سودجویان از آن برای کسب منافع شخصی و بی اعتبار کردن فضای رسمی رسانه ها بهره می‌بدند.

کانال "خبرفوری قرمز" مشتنی است نمونه خروار که اعتبار رسانه‌های داخلی را خدشه دار کرده و نشانه ایست از ولنگاری فضای رسانه ای کشور در عزصه مجازی که هشیاری و جدیت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

کانال تلگرامی "بیداری مدیا" با انتشار گاف این کانال فیک که میلیونها مخاطب غیرواقعی دارد و تنها با استفاده از رباتها سعی می‌کند برای خود اعتباری بتراشد، به افشاگری درباره این کانال فیک پرداخته است:

"به نظر شما چرا یک کانال با ۴ میلیون مخاطب تفاوت بازدید دو پست که همزمان توسط یک ادمین بارگذاری شده ،حدود ۶۰ هزار اختلاف بازدید دارند؟

درست حدس زدید : بازدیدها توسط ربات اعمال می‌شود که ظاهرا برای یکی از پست ها ربات خوب به وظیفه اش عمل نکرده است.

مدیران و مسئولان محترم روابط عمومی سازمان ها و وزارت خانه ها هنگام بستن قرارداد با این کانالها حتما بررسی کنید ببینید ربات ها خوب عمل می‌کنند و بازدید بالا برای شما ثبت می‌کنند یا نه....

تلگرام هرچند برای امنیت کشور بشدت آسیب زا و خسارت بار بوده اما برای برخی مدیران کانالها بسیار نان آوری شیرین داشته است. 

با کمک ربات ها کانال‌های میلیونی می‌سازند و بازدیدهای نجومی می‌زنند و خود را قهرمان فضای مجازی جا می اندازه ،اما دریغ از ۱۰۰ هزار مخاطب واقعی..."

گفتنی است، مجموعه رسانه‌ای خبرفوری تاکنون بارها از کانال فیک خبرفوری قرمز به دلیل سوءاستفاده از نام و اعتبار رسانه ای خود شکایت کرده است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    تو این مملکت همه دارن چوب بی قانونی را میخورند مخصوصا قشر ضعیف جامعه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها