سال گذشته ۱۶۰۰ کنسرت برگزارشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای ارکستر سمفونیک ملی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به برگزاری ۱۶۰۰ کنسرت در سال گذشته، گفت: تروریسم رسانه‌ای با تلاش اهالی فرهنگ‌ و هنر ناکام ماند.

سال گذشته ۱۶۰۰ کنسرت برگزارشد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری منظم جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی کشور در سال گذشته، افزود: با وجود اینکه جریان تروریسم رسانه‌ای قصد مقابله با همه این رویدادها را داشت ولی همه آنها با قوت برگزار شد چون اهالی فرهنگ و هنر پای این کار ایستادند. سال گذشته بسیاری از هنرمندان برای اجرای برنامه‌هایشان با سختی‌های بسیاری روبه‌رو شدند و حتی از سوی دشمنان برای اجرای کارهای هنری در کشور مورد تهدید قرار گرفتند ولی با وجود ایستادگی این هنرمندان کشور روزهای پرشکوهی را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: برنامه‌های هنری در سال گذشته با نظم خاصی برگزار شد تا این پیام به دشمنان داده شود که هنرمندان هنوز پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند.

به گفته وزیر فرهنگ سال گذشته ۱۶۰۰ کنسرت در کشور برگزار شد که هر کدام به طور متوسط بالای ۱۲۰۰ نفر جمعیت دربرداشت که نشان‌دهنده علاقه بسیاری از مردم به هنرهای موسیقایی و حضور در کنسرت‌های داخل کشور است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به سابقه ۸۰ ساله گروه ارکستر سمفونیک ملی ایران افزود: مسئولان وزارت فرهنگ از تمام قدرت خود برای حفظ و احیای این ارکستر استفاده خواهند کرد. مجموعه ارکستر ملی چشم و چراغ موسیقی و کارهای هنری کشور محسوب می‌شود و خود را نسبت به تقدیر و تجلیل از هنرمندان و مسئولان این مجموعه موظف می‌دانیم.

اسماعیلی خطاب به مدیران و هنرمندان ارکستر سمفونیک خواستار اجرای طرح ایجاد انجمن آهنگ‌سازان جوان شد.

وی گفت: در هر استانی یک میلیارد تومان بودجه برای این کار اختصاص داده شده است که به طور غیرمستقیم در اختیار مسئولان قرار داده خواهد شد تا در جهت عدالت فرهنگی و تشویق آهنگسازان جوان در استان‌های کشور هزینه شود.

وی همچنین به پیشنهاد مجید انتظامی وعده تشکیل ارکستر سمفونیک بانوان را در آینده‌ای نزدیک داد.

وزیر فرهنگ همچنین دستور رسیدگی به وضعیت ساختمان تالار وحدت و تامین تجهیزات لازم برای اجراهای موسیقی ارکستر سمفونیک را صادر کرد و از مسئولان خواست نسبت به این کار تسریع لازم صورت گیرد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ترک
    0

    کنسرت و موسیقی به انسان پر بال می دهد و روح انسان را سبک می کند و آماده پرواز می شود

  • ناشناس
    0

    احتمالا مراسم مداحی را هم ارکستر حساب کرده اند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها