نوه به وصیت مادربزرگ، اشیای تاریخی ایران را تحویل داد

یک شهروند دانمارکی در اقدامی ارزشمند تعدادی از اشیاء و اقلام باستانی واجد ارزش تاریخی و فرهنگی متعلق به ایران که در سالیان دور توسط اجداد وی به دانمارک منتقل و در مجموعه خانوادگی نگهداری می‌شد را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ تحویل داد.

نوه به وصیت مادربزرگ، اشیای تاریخی ایران را تحویل داد

بر اساس گزارش سفارت کشورمان در دانمارک، شهروند دانمارکی با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران خود را علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران معرفی کرده و با اهداء اشیا بیان داشت: این اشیاء متعلق به مادربزرگ وی بوده است که به همراه خانواده خویش طی سالهای دهه ۱۹۶۰ برای مدتی در ایران زندگی می‌کردند و بعدها در وصیت خود ذکر کرده که این اشیاء متعلق به مردم ایران و سرزمین فارس بوده و می‌بایست به خاستگاه اصلی بازگردانده شوند. وی از سفارت کشورمان درخواست نمود اشیاء مزبور به سرزمین و مردم ایران بازگردانده شود.

اهدا اشیاء تاریخی ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک

خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک ضمن تشکر و قدردانی از اقدام ارزشمند این شهروند دانمارکی که حاکی از علاقمندی جامعه دانمارک به تاریخ و فرهنگ ایران است، بیان داشت: اشیاء و آثار تاریخی، بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی هر کشوری است که بازگرداندن آنها خود نوعی احترام به مردم، فرهنگ و تاریخ آن کشور تلقی می‌شود.

سفیر کشورمان همچنین افزود: سرزمین ایران، مهد تمدن‌ بزرگ و دیرین دنیا است که حفظ آثار ارزشمند برجای مانده آن که شاهدی بر شکوه و عظمت این تمدن است، از اهمیت برخوردار است.

اشیاء مذکور شامل ۲۸ قطعه فلزی اعم از پیکان و سرنیزه، گردن آویز، جسم برنده، النگو، سوزن، و اجسام فلزی کوچک به شکل حیوانات است که قرار است با هماهنگی وزارت امورخارجه ضمن انتقال به داخل کشور برای کارشناسی و نگهداری به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شوند.

اهدا اشیاء تاریخی ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    گوشت داددست گربه

  • ناشناس
    0

    اقتدار آب دوغ خیاری یعنی همین که سفارش مادر بزرگ فقط کار ساز میشه

  • رابی
    0

    هیچ چوپانی بره هایش را به دست گرگ نمی سپارد.
    اون اشیا رفت که بره.
    بای بای

  • ناشناس
    1

    آفرین بچه‌ی خوب و حرف‌گوش‌کن! مطمئن باش که به مردم ایران بازگردانده میشه دقیقاً عین پیراهن رونالدو!

  • ناشناس
    0

    عجب خبطی کردی عزیز دیگه برا همیشه گم میشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها