بازگشت ۳۵۰۶ لوح هخامنشی به کشور

سخنگوی دولت از بازگشت ۳۵۰۶ لوح هخامنشی به کشور همزمان با ورود هواپیمای حامل رئیس جمهور به کشور خبر داد.

بازگشت ۳۵۰۶ لوح هخامنشی به کشور

بهادری جهرمی اعلام کرد: رییس‌جمهور امشب در بازگشت از سفر به آمریکا، سوغاتی‌هایی از جنس فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران را به همراه خود خواهند آورد.

وی افزود: 3506 لوح هخامنشی که از زمان پهلوی از کشور خارج شده بوده، الان با رایزنی‌های صورت گرفته، به کشور بازگردانده شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگردی هم در این باره گفت: در فرودگاه هستم؛ قرار است از آقای ‌رییس جمهور⁩ و 3506 لوح تاریخی مربوط به دوره هخامنشی که در هواپیمای ایشان است استقبال کنم.

بیشتر بخوانید: آمریکا الواح هخامنشی را به ایران پس می‌دهد

ضرغامی افزود: پیگیری‌های مستمر نتیجه داد و سرانجام 9 صندوق، هر کدام به وزن 75 کیلوگرم که شامل مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگی و تمدنی کشور است، از آمریکا تحویل گرفته شد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شوی تبلیغاتی
    1

    چیز تازه ای نیست و دولت 13الکی شوی تبلیغاتی راه نیاندازد. این الواح که تعدادشان بیش از 80000 عدد بود حدود صد سال قبل برای کشف نوشته ها به دانشگاه شیکاگو امانت داده شده بود که پس از تحقیقات بازگردند که بخش عمده آن سالهای قبل به تدریج باز گردانده شده بودند. مندرجات اون در خصوص شیوه زندگی تمدن ایران باستان بود از جمله حق و حقوق مرخصی زایمان زنان و همچنین پرداخت دستمزد به اسرارای جنگی درقبال کار بود درست در زمانیکه کل دنیا در توحش و خونخواری بود.رییس جمهور بهتر بود کمی هم با مطالعه الواح از پیشینه ایران که واقعا در کشور خودمان نیز مظلوم واقع شده حرف می زد.

  • ناشناس
    0

    بابا شمارا به وجدانتون بر نگردونید گم میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها