حاشیه های کلیپ درگیری یک روحانی در روستا/ نگذاریم پیوند دیرینه روحانیت با مردم آسیب ببیند

کلیپ کوتاهی که درگیری یک روحانی در یک روستا با پیرزنی در گیلان را که ظاهراً همسر برادر مرحوم او بود که اختلاف ملکی بر سر ارث موروثی هم بینشان پیش آمده بود نشان می‌داد.

حاشیه های کلیپ درگیری یک روحانی در روستا/ نگذاریم پیوند دیرینه روحانیت با مردم آسیب ببیند

قدر مسلم از روحانی انتظار بردباری و صبر و وقار و رفتاری شایسته و درخور بسی بیش از دیگران می‌رود و هرگز چنین رفتاری از او پسندیده نیست و محکوم کردن چنین اعمالی هم حق است اما یک لحظه همه گلایه‌هایی که از دولت و حکومت و گرانی و مشکلات و مصائب زندگی و خشم و نفرتی که از تبعیض و فساد و نابرابری و ترک فعل‌های مقامات و فاصله‌های فراوان دغدغه‌های آنان با دغدغه‌ های مردم در فقر مانده داریم را به کناری نهیم و به عنوان یک انسان منصف به قضاوت بنشینیم که اگر شما جای او بودید و چنین بی‌رحمانه تحریک می‌شدید آستانه تحمل شما با شما چه می‌کرد؟

او نه بنز سوار بود و نه در پنت‌هاوس زندگی می‌کرد و نه چنان مکنت و مالی داشت که اگر داشت بر سر بخشی از یک زمین خانوادگی موروثی در روستا چنین صحنه‌ای رقم نمی‌خورد که حال همه آبرو و اعتبارش را در معرض تاراج ببیند.

به واکاوی کامنت‌ها و شوخی‌ها و واکنش‌های فراگیر پیش آمده ـ که بحث بر سر آن مجال موسعی می‌خواهد ـ نمی‌پردازیم. تعریضی هم نسبت به همه آنان که معتقدند نگاه جامعه به این قشر همان است که ابتدای انقلاب بودو این صحنه‌ها و برخوردها و فیلم گرفتن‌ها و… از سر دشمنی و عناد و بدبین کردن مردم و… هم چندان نداریم هر چه که هست اینکه حداقل از منظر جامعه شناختی با چنین پدیده‌هایی عالمانه روبرو شویم و به واکاوی علل ایجابی آن و نیز آسیب‌شناسی درست مسأله بپردازیم و برای آن کاری بکنیم.

بسیاری از این بزرگنمایی‌ها و از این مخالفت‌ها ریشه در کتمان این حقیقت دارد که جامعه و انقلاب و نظام به اصلاحات اساسی در روش حکمرانی و تغییرات مهمی در نحوه اداره کشور و نوع مواجهه با مردم و تقویت سرمایه اجتماعی نیازمند است. یادمان باشد که جامعه یک موجود زنده است و کنش و واکنش‌ خاص خود را دارد.

در برابر رفتارهای دولت و حاکمیت رفتار متقابل نشان می‌دهد و برای اینکه احترام کند نیازمند احترام متقابل است و این صرفاً با قربان صدقه رفتن و خود را نوکر مردم دانستن و در عمل بی‌توجهی کردن به مطالبات اساسی آنان حاصل نمی‌شود و نتیجه این می‌شود که دودش به چشم فلان طلبه قلیل المعاش و یا فلان روحانی مردمی که خودش هم قربانی این شرایط فقرزده است می‌رود.

کلام آخر اینکه نگذاریم پیوند دیرینه روحانیت با مردم آسیب ببیند یا بیش از این آسیب ببیند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    13

    حالا یه مسئله کوچیک برخی ها میخوان پیاز داغش زیاد کنن و از کاه کوه بسازن. برخی ها منتظر کوچکترین فرصت برای تخریب روحانی ها هستن

  • ناشناس
    0

    دیگه خیلی دیر شده ۴۴ سال عملکرد اشتباه مردم را دین گریز کرد.

  • دانا
    0

    حالا اصل قضیه را که یک مرد به یک زن ضعیف حمله می کند را ماست مالی کنید

  • ناشناس
    0

    از کدام پیوند صحبت میکنید

  • طاهر
    0

    دین از کدام دین حرف میزنند.خیلی دیر شد

  • داد
    0

    این پیوند اگر هم وجود داشته خیلی وقت است اسیب دیده . از نظر اجتماعی هم بین یک قشر از جامعه ( روحانیون) که در ویلاهای لواسان و یا پنت هاوس هزار متری شمال تهران با چند خدمتکار ، راننده و بادیگارد زندگی می کنند و مردمی که مجبور هستند نان خود را از سطل ذباله بدست آوردند نمی تواند پیوندی بوجود آید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها