وزیر فرهنگ: در ماه محرم سال گذشته ۸۱ درصد جوانان و نوجوانان لباس سیاه بر تن کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، جامعه ایرانی را مومن‌تر و عفیفانه‌تر کرده است و امروز جامعه ایرانی نسبت به ۵۰ سال گذشته با ایمان‌تر است.

وزیر فرهنگ: در ماه محرم سال گذشته ۸۱ درصد جوانان و نوجوانان لباس سیاه بر تن کردند

محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری که در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: روز گذشته ۲۱ تیر ماه سالروز مقاومت تاریخی مردم ایران در برابر هجمه‌ای بود که بنیان جامعه ما را هدف قرار بود به‌طوری‌که در ۲۰۰ سال قبل اگرچه با غرب در مسائلی از جمله حوزه های نظامی، اقتصادی و نظیر آن در گود بودیم اما درگیری اصلی ما درگیری فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: اما در برابر این تهاجم فرهنگی مهم‌ترین اقدامی که ایران انجام داد که در نظام بین‌الملل نظیر نداشت شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بود و این انقلاب مهم‌ترین مقاومت فرهنگی در برابر استیلای فرهنگی غرب به شمار می‌رود.

اسماعیلی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرای هرگونه انتقاد و پیشنهاد است، تصریح کرد: گوش شنوایی برای انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای حوزه فرهنگی داریم اما اینکه برخی ناآگاهانه و یا برخی تعمدانه القا می‌کنند وضعیت فرهنگی مردم نسبت به گذشته نزول پیدا کرده است را یک اتهام بزرگ می‌دانم.

انقلاب اسلامی، جامعه ایرانی را مومن‌تر و عفیفانه‌تر کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: داده‌ها نشان می‌دهد انقلاب اسلامی، جامعه ایرانی را مومن‌تر و عفیفانه‌تر کرده است و امروز جامعه ایرانی نسبت به ۵۰ سال گذشته با ایمان‌تر است و صلابت دینی بیشتری دارد هرچند درگیر یک تهاجم فرهنگی گسترده قرار داریم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ارزش و اعتبار کاری که انقلاب اسلامی برای جامعه جهانی کرده در چشم مردم دنیا نمایان‌تر است تا در چشم مردم کشور و امروز ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در خط مقدم مقاومت در برابر دنیا غرب قرار دارد و تمدن غرب و آمریکا در حال افول است و شواهد بی‌بدیلی برای این موضوع داریم به‌طوریکه هر حوزه‌ای را که نگاه می‌کنید سیر نزولی تمدن غرب و قدرت‌گیری تمدن توحیدی را مشاهده می‌کنیم.

وی به اقداماتی که در حوزه فرهنگی طی ۲ سال اخیر شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این مدت در حوزه فرهنگ و هنر انجام دادیم این بود که دوگانه‌هایی که دشمن تلاش می‌کرد به‌عنوان گسل فرهنگی مطرح کند از میان برداشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رییس‌جمهور خود را سرباز نظام و شاگرد مکتب امام راحل می‌داند و از آنجاکه حوزه فرهنگ همواره یکی از ‌دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است و ایشان یک شخصیت بی‌نظیر فرهنگی است، توجه به فرهنگ همواره مورد توجه دولت و شخص رییس‌جمهور قرار دارد.

میزان اشرافیت رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ برای هر آدم منصفی غیرقابل تصور است

اسماعیلی با بیان اینکه میزان اشرافیت رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ برای هر آدم منصفی غیرقابل تصور است، افزود: این موضوع از ۲ منظر دارای اهمیت است، یکی اینکه ما متولیان فرهنگی اولا چه مقتدایی داریم و دوم اینکه آسیب‌شناسی کنیم چه تکالیفی را نتوانستیم عمل کنیم و چه رسالت سنگینی برعهده داریم.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند به کارگیری عناصر جدید در مدیریت فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این حوزه رهنمودهای راهگشایی دارند و باید واقعیت های موجود را بخوبی شناسایی و رصد کنیم و بتوانیم با نسل جوان ارتباط بگیریم.

اسماعیلی افزود: امروز نسل جوان بسیار مومن‌تر و ولایتمدارتر از گذشته است به‌طوری‌که در ماه محرم سال گذشته ۸۱ درصد جوانان و نوجوانان لباس سیاه بر تن کردند و امسال نیز در راهپیمایی ۱۰ کیلومتری جشن غدیر در تهران و سایر نقاط کشور حضور چشمگیری داشتند.

وی با بیان اینکه در مدیریت فرهنگی شیوه نوی حکمرانی را مدنظر داریم، گفت: در دولت سیزدهم به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه به دنبال نظارت، حمایت و تسهیل‌گری هستیم.

اسماعیلی افزود: در زمینه نظارت کار سختی برعهده داریم چراکه شبکه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر از دولت‌های قبل در کشور شکل گرفته که باید این رویه را تغییر و زیست‌بوم فرهنگ موجود را تغییر دهیم و من خود را موظف می‌دانم این زیست‌بوم، ریل‌گذاری و ساختار را تغییر دهم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این زیست‌بوم شکل گرفته را بر مبنای قدرت نظارت، حمایت و تسهیل‌گیری تغییر می‌دهم و در این میان در تلاشیم فضا را برای جبهه انقلاب فرهنگی باز کنیم و مسجد را محور برنامه‌های فرهنگی و هنری قرار دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مسجد باید محور فعالیت های فرهنگی کشور قرار گیرد، اظهار داشت: در گام بعدی باید تمام آیین‌نامه‌ها و قوانین موجود را در بخش‌های سینما، مطبوعات، موسیقی و سایر بخش‌ها تغییر دهیم.

تدوین سند موسیقی کشور در دولت سیزدهم

وی از تدوین سند موسیقی کشور خبر داد و گفت: این سند ماه آینده در شورای هنر کشور مطرح و تصویب می‌شود تا برای نخستین بار سند موسیقی کشور را در اختیار داشته باشیم، این سند مبتنی بر دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ریالی به جریاناتی که با انقلاب اسلامی زاویه دارند، کمک نمی‌کنیم، افزود: این موضوع را وظیفه شرعی خود می‌دانیم.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن سال گذشته گلوی ما را گرفته بود تا فرهنگ و هنر را خفه کند، تصریح کرد: ما با جریان تروریسم فرهنگی مواجه هستیم چراکه عده‌ای در داخل تلاش داشتند ما را تحریم و تهدید کنند اما در چنین شرایطی جشنواره فجر را باشکوه برگزار کردیم و نمایشگاه کتاب با هفت میلیون بازدیدکننده اجرا شد.

وی با بیان اینکه امسال قدم‌های جدیدی را در حوزه فرهنگ و هنر کشور برداشتیم، اظهار داشت: تلاش داریم بنای نوین فرهنگی کشور را مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور مجدد بنیان‌گذاری‌کنیم و در این میان نیروهای مومن و انقلابی، بچه‌های اهل نماز جمعه و جماعت و کسانی که در برهه‌های حساس کشور جان خود را برای انقلاب می‌دهند، نور چشم ما هستند و این مسیر را با کمک آنها با قوت ادامه می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: مردم این استان در دوران مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های پس از آن وفاداری خود را به کشور، نظام و اسلام ثابت کرده‌اند و از سرمایه‌های فرهنگی کشور به شمار می‌روند.

اسماعیلی افزود: مهم‌ترین مولفه فرهنگی این استان، مولفه انقلابی‌گری آنست و برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری این استان کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روز ۲۰ بهمن که سالروز بیعت تاریخی مردم این استان با امام راحل است نیز به عنوان روز چهارمحال و بختیاری در تقویم کشور نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • ناشناس
    6

    نحجر و عقب ماندگی جزو لاینفک نظام فکری دست اندکاران ایران است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      41

      تو پیشرفته ای، بالاتر از امام حسین حرف بزن مرک با عزت را جومونک از امام کپی زد

    • ناشناس
      2

      اضافه کنید دادن آمار دروغ

    • 1

      این اقا می دونه 80 در صد یعنی چه؟ چطور آمار گرفته؟ جامعه اماریش چه بوده. اینطور بی حساب و رو هوا حرف زدن جز به ضرر دین نیست.

    • ناشناس
      39

      یک جوان مذهبی بهتر از یک جوان هرزه است

    • 6

      جونم رو برای وزیر ارشاد میدم
      جونم رو براش میدم
      بفهم

    • م
      3

      من جوان های مذهبی دیدم که فقط فکر موقعیت بدست آوردن هستن با لباس و ریش و زیر همه ی این ظاهر سازی ها هزار جور کثافت کاری دارن ولی جوان های لاقیدی دیدیم که غیرت و شرف و انسانیت از تمام وجودشان میریزه، این موضوع عمومیت ندارد ذات آدم مهمه

    • ناشناس
      0

      لباس سیاه پوشیدن زنان و مردان در مراسم عزاداری بزرگان دین یا چادر به سر کردن زنان در محیط های اجتماعی و یا ریش گذاشتن و انگشتر عقیق به دست انداختن مردان بطور محض به منزله دیندار بودن یا با تقوی بودن نیست! الآن بیش از ۹۹٪٪ مسؤولین حکومت ما ریش به صورت و بعضاً جای مهر داغ کرده بر پیشانی و دو تا دو تا انگشتر عقیق بر انگشتان دست دارند آیا معنی و مفهوم آن اینست همه مسؤولین بدون استثناء با تقوی و دیندار هستند؟!!! تظاهر و ریا کردن با دیندار و با تقوی بودن متفاوت است!

    • خلایق همین لايق
      1

      خلایق همین شخص لايق

    • ناشناس
      3

      اسکلیسم سیاسی واژه ی خیلی دقیقیه برای غرب زده های خود تحقیر ایران
      در درک و تجزیه تحلیل مسائل سیاسی ساده لوح تر از مردم غرب زده ی ایران خداوند خلق نکرده
      گاهی یه بچه ی دبستانی فهم سیاسیش از یه دکتر غرب زده بالاتره

    • 3

      من کار به این آمار ندارم
      ولی می دونم اگه حکومت پهلوی ادامه داشت و انقلابی صورت نمی گرفت الان تو کشورمون مشروب خوری همه جا و برای همه آزاد بود
      کاباره ها و دیسکوها تو همه جا به وفور پیدا می شد
      اکثر برنامه های تلوزیون و سینما فیلم‌های مستهجن بود
      بی حجابی عمومی وجود داشت
      اختلاط دانش آموزان دختر و پسر از ابتدایی و روابط آزاد اونا از سن کم
      روابط آزاد جوونا تو سطح جامعه و ....
      خب شاید بعضیا بگن الانم خیلی از این موارد وجود داره
      پس این نظام چی کار کرده
      درسته خیلی از این موارد وجود داره ولی در سطح عموم مردم نیست
      اگر کسی بخواد شخصی خلاف کنه هست ولی عمومی نیست
      مثلا همین حجاب با این شرایط اخیر خیلی جاها کمتر خانم بی حجاب می بینید با اینکه شاید دوست داشته باشن بعضی از همین خانما بی حجاب باشن ولی به خاطر جو عمومی رعایت می کنن
      منظور این نظام هیچ کاری نکرده باشه
      یه کار کرده
      اونم این که به خلاف های اجتماعی اجازه ی عمومی شدن نداده
      فکرکنید الان دیسکو وکاواره آزاد بود
      چی میشد
      خیلی از کسایی که الانم (تو این نظام )دنبال این مواردن براشون شرایط مهیا بود
      ولی عده ی دیگه ای که تا شرایط براشون مهیا نباشه دنبال خلاف نمی رفتن الان می رن
      تو مدرسه ی ابتدایی که کلاس همجنس بازی یا آموزش مسائل جنسی باشه
      خیلی متفاوته با مدرسه ی ابتدایی که دین و دیانت به دانش آموز یاد می دن


    • 1

      شاید دوستان بگن دین و دیانت کیلویی چند
      این حرفا چیه می زنی
      برای این دوستانم باید بگم تو انگلستان یه وزارتی درست شد به نام وزارت تنهایی
      علتش چی بود
      تنهایی جمعیت و تبعات اون از لحاظ افسردگی و نابهنجاریهای دیگه
      عده ای گفتن چرا حالا وزارت
      اون عده ای که این طرح آورده بودن گفتن حساب کردیم ضرر اقتصادی و اجتماعی که این تنهایی به جامعه انگلستان می زنه از خطر قاجاق و استعمال مواد مخدر بیشتره
      علت تنهایی چیه
      علتش طلاق و جدایی
      علت طلاق و جدایی تو جامعه اروپا چیه
      لختی خانم ها
      به چه علت
      چون لختی زنا در جامعه کیفیت روابط زناشویی رو در زندگی مشترک پایین میاره
      علت بعدی وقتی از لحاظ جنسی خانم برای مرد بی مزه شد ازدواجم براش بی مزه میشه و طلاق برای آب خوردن
      گفتن چی کار کنیم این شرایط بهتر بشه
      کارشناسا گفتن باید برگردیم به دین و دیانت ولی ما اونو بوسیدیم و گذاشتیم کنار دیگه کسی دور دینداری نمی یاد

    • آزادی
      0

      ۵:۵۷ تو عقاید طالبانی دوست داری برو پیش برادرای طالبانی خودت زندگی کن تو همه امور مردم دخالت میکنید بعد این موارد رو علم کردی الان مشروب کسی نمیخوره یا زنا وجود نداره همه چیز هایی که گفتی هست اما در خفا چون دیده نمیشه دلیل بر نبودن چنین مسائلی نیست بعدش آموزش مسائل جنسی به کودکان لازمه تا از سواستفاده دیگران جلوگیری کنه

    • ناشناس
      0

      به آزادی
      هست ولی دسترس عمومی نیست
      مثل اینه بگیم چون مردم مواد مخدر در خفا استفاده می کنن آزادش کنیم بره فرقی نمی کنه !
      به نظر شما زندگی خانوادگی اروپایی‌ها خوبه یا زندگی خانوادگی انسانهای مؤمن ایرانی که تا وقتی زنده هستن زیر یه سقف زندگی می کنن با همه ی کم و کاستی ها و دردسرها و خوشی‌ها و ناراحتی ها

  • ناشناس
    2

    چقدر أمار دقيق است ،خرده هم داخل كرده كه نگويند دروغ گفته ،،٨١درصد

  • وزیر مسجد ارشاد
    2

    کاش همه در محاسبه مثل تو دقیق بودند. آقای وزیر مسجد ارشاد ترا خدا برای مردم توضیح بده چگونه هشتاد درصد نشد دقیقا هشتاد و یک درصد شد؟

  • علی
    2

    پوسیدن لباس سیاه در محرم معیار فرهنگ و دین داری شده؟!!

  • ناشناس
    0

    حالا چند درصدشان نماز می خوانند؟

  • ناشناس
    3

    چرا آخه؟چرا اینا ما مردم را اینقدر کودن فرض کردن؟
    ۸۱ درصد رو از کجا اوردی؟
    انقلاب اسلامی، جامعه ایرانی را مومن‌تر و عفیفانه‌تر کرده است؟!!!!
    فقر از هر دری که وارد میشه، دین و ایمان از همان در بیرون می‌ره.

  • ناشناس
    1

    میره.

  • ابوذر
    2

    قرآن مجید و پامبر اکرم هیچ اشاره ای به اهمیت پوشیدن لباس سیاه نکرده و تازه آنرا ناصواب هم میدانند وبه همین خاطر اعراب کمتر از رنگ سیاه استفاده میکنند

  • محمد رضا
    3

    وزیر محترم ارشاد در بایست فکری خود زندگی می کند نه در بطن اجتماع و گرنه نمی گفتند که جامعه با ایمان تر شده است. اگر یک شهروند عادی در بایست فکری خود زندگی کند فقط به خودش آسیب می رساند ولی وزیر یک مملکت اگر در بایست فکری خودش فکر کند ، تصمیم بگیرد....، فاجعه است .

  • ناشناس
    2

    این،دفعه، کفن،میپوشن

  • ایران
    0

    در عوض هفتاد درصد دختران بدون روسری و شصت درصد پسران زیر ابرو برداشته، امار دقیقی بود که با چشم دیدیم.

  • امیرکبیر
    0

    لامصبا از آمار ۸۰درصدی حجاب هنوز خلاص نشدیم برای این یکی که رفراندوم اشکال ندارد میشه اثبات شما؟

  • ناشناس
    0

    هر چی آمار تو این مملکت هست من در آوردی مثل آمار تورم ...

  • ناشناس
    0

    چطوری میگی 80 درصد
    خداوکیلی دیتا شیت را از کجا آوردی ای خدا خودت ظهور کن تمام شد کنه

  • ناشناس
    0

    محرم امسال دیگه ۸۲ درصد کفن میپوشن

  • ناشناس
    0

    وای بر کشوری که توی ظاهر شناس وزیر فرهنگش باشی بگو خوشبحال چین و ژاپن که صادرات پارچه مشکی را به دوش میکشند

  • ناشناس
    0

    جناب وزیر مومن از نظر شما چه کسی است..؟ اگر کسی که در محرم پیراهن سیاه پوشید مومن است .آقای خاوری آقای اکبری که جای مهر بر پیشانی وباب زنجانی وووو.......مومن هستند نگاه قشری وسطحی دیدن به دین است که مملکت را به این روز انداخته

  • ناشناس
    0

    تیپ تیپ مشکی . دمت گرم وزیر ارشاد ایول . دو سه تا چیز را در محرم به سلامتیت می زنیم از قلم انداختی تو واقعا ابر مخی

  • ارمین
    1

    عجب وزیری

  • ناشناس
    0

    تو امارت خیلی دقیقه. بگو از وقتی شما امدین چند درصد مردم خانه اشتراکی اجاره میکنند؟

  • علی
    1

    سلطان بی بدیل آمارهای دروغین ، از کجا متوجه شدی ۸۱درصد . اصلا مگه پیامبر پوشیدن رنگ مشکی و مکروه نمی دونست با سند

  • ناشناس
    0

    اما م حسین رو دیگه برا خودتون مصادره نکنین اون دیگه بشما ربطی نداره امام حسین متعلق به قلب هاست خواهشن دیگه کاری به اعتقادات عاشورایی مردم نداشته باشید چون جوانان ومردم دل خوشی ازشما ندارن ممکنه با این حرف شما خدایی نکرده جوانان ومردم اعتقاداتشون کمرنگ بشه دخالت دراین کار ممنون

  • ناشناس
    0

    واقعا این آقا داره از مردم دیگری و ساکنان کره مریخ حرف میزنه؟؟؟ایا مردم ایران همان ۱۰درصد شما هستند؟؟آن ۹۰ درصد جز مردم ایران نیستند؟؟؟ادب حکم می کند که حرف زشت نزنم،ولی اگه راست میگی خدا پشت و پناهت باد،ولی اگه حقیقت را نمی گویید،تکلیف خدا با تو و هم سفره ای هایت،چیست؟

  • Hesam
    0

    تمام مدیران مثل ایشون راستگو هستند

  • محمد
    0

    دروغگو ی خوبی هم نیستی

  • تلخک
    0

    حکومتی که هیچ دستاوردی نداره لباس مشکی پوشیدن براش میشه افتخار

  • ناشناس
    0

    مگه سیاه پوشیدن نشانه ی مذهبی بودنه،برو تکلیفت بنویس فردا کتک میخوری😂🤣😏

  • 0

    همه هم امار ثانیه ای بند تنبانشون دارند. راستی از زباله گردا هم خبر داری ؟یه جوریم میگن
    که کسی شک نکند 81 درصد 92 درصد 79 درصد

  • AnqaGroup
    1

    خوب که چی. ناله و زار بودن افراد جز افتخارات شماست. جامعه افسرده خمور عصبانی جز افتخارات شماست؟ کراهت داشت پوشش سیاه که در اسلام هم آمده شده جز افتخارات شما

  • AnqaGroup
    1

    کاش آمار میدادی این درصد از مردم اهل مطالعه و کتاب خوان هستند. سیاه پوش یعنی مغز من در اختیار تو هرچه خواهی با من رفتار کن چون من اراده ای ندارم. کل کلام شما یعنی همین. پروش نادان متعصب جاهل

  • فتح الله احمدیان
    1

    ای مردکه غیرچرت وپرت یک کلمه حرف به دردبخورنزده،
    مردکه رفتی شمردی وآمارگرفتی که محرم ۸۵درصدجوانهاسیاه پوشیدن؟
    به فرض محال که پوشیده باشن،چه دردی ازمردم.ومشکلاتشون حل شده؟؟

  • ناشناس
    1

    آقایون مسئول حرمت امام حسینو با این خزعبلات نشکنید که عاقبت خوبی در انتظارتان نخواهد بود ...

  • ناشناس
    1

    این قضیه هیچ‌ربطی به شما نداره !
    منم می پوشم ولی اونقد از شما تنفر دارم که تصورش برات سخته
    اگه بخایید پوشیدن لباس مشکی برای محرم رو به پای طرفداری از قانون اساسی و مسئولای کشوری بدونید و جا بندازید این محرم قرمز می پوشم

  • فاطمه
    1

    لامصب اینقدر افغانی وارد کردن الان همش باید کامنت عثمان وابوبکر وعمر رو بخونیم تازه مینویسن ناشناس اگه مردی بنویس عمر از هزاره 😂 مای ایرانی از یه ماه پیش گوشت وبرنج وشربت نذری رو خریدیم گذاشتیم خونه که یهو محرم که میشه شمرها نریزن تو بازار قحطی بیاد نتونیم نذرمون رو ادا کنیم کمک به فقرا هم برام مهم نیست من انسان نیستم یه فرشته ام پس پولم رو صرف توله های حاصل از جماع ولذت دیگران نمیکنم😂یکی دیگه لذت برده من باید خرجشون رو بدم عقل سلیم قبول نمیکنه .براتون آرزو میکنم روزی این عشق رو خدا توی دلتون بکاره اون وقت دیگه نمیتونین آدم بدی بشین یاعلی

  • ناشناس
    0

    الان محرم نشده همه نوجوان ها سیاه پوش شدند و در پارک ها گل و سیگار می کشند! سیاهی که دلیل نمیشه! در محرم هم هر کی سیاه می پوشه می خواهد هم رنگ جماعت بشه و غذای مفت بگیره! چه اسراف ها که نمیشه! چه فیلم های چندش آوری از لات ها و داف های سیاه پوش در اینستاگرام پخش میشه🤬

  • ناشناس
    0

    گفته ۸۱ درصد که مثلاً ما بگیم چقدر کارشون درسته و با چه دقتی آمار گرفتن!
    چرا نگفتی ۸۰ درصد؟!

  • ناشناس
    0

    نون و پنیر و فندق
    رخت عزا تو صندوق

  • ناشناس
    0

    پشیدن لباس سیاه شده آمار محبوبیت نظام؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      می خواهند القا کنند که مخالف و منتقد نظام مخالف و منتقد دین است تا قشر مذهبی را پشت خودشان نگه دارند.

    • 0

      جناب وزیر فرهنگ خوب بود به جای امار از رنگ لباس مردم اماری از فعالیتهای های فرهنگی مردم مثل خرید کتاب رفتن به سینما به موزه ها و کتابخانه ها و ....و کمک دولت در این مورد در وانفسای تورم می کردی

    • 0

      آقا اون کت و شلواری که تن کردی غربیه. تنها نماد شرقیش و احتمالا ایرانیش کراوات بود که آن را حذف کردید

  • آزادی
    0

    ۶:۴۷ همه این چرت و پرت ها رو گرفتی که حجاب اجباری رو
    خوب نشون بدی اما این مردم دیگه به حرف شما متحجر ها گوش نمیدن و دنبال حقوق انسانی خودشون هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها