وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چند سمفونی جدید هم در راه است

شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیرماه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در اجرای سمفونی حماسی «خط شکنان» به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت که در راستای برنامه‌های اعلام شده کنگره ملی شهدای قم برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: چند سمفونی جدید هم در راه است

اسماعیلی در ابتدا در پاسخ به این سوال که زبان هنر به ویژه موسیقی در بیان حماسه‌های تاریخی ما چقدر موثر است؟ گفت: در دیداری که رهبر عزیز انقلاب به مناسبت کنگره شهدای قم داشتند، چند باری تاکید کردند که با استفاده از زبان هنر حماسه بزرگ دفاع مقدس و یاد شهدا را گرامی بداریم و ماندگار کنیم. همکاران من تلاش کردند با سمفونی «خط شکنان»، بخشی از رسالت هنری خود را انجام دهند.

او ادامه داد: همه بخش‌های فرهنگ و هنر خود را مکلف می‌دانند از ابزار فرهنگ و هنر برای گسترش فرهنگ شهادت، فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نحو شایسته استفاده کنند. چند نوع کار هنری دیگر هم به مناسبت بزرگداشت شهدای قم با همکاری ستاد بزرگداشت استان قم در بخش‌های فرهنگی و هنری انجام شده که به عقیده من نمونه هستند.

قرار است همین برنامه را در کنگره‌های بزرگداشت شهدای استان‌های دیگر هم داشته‌ باشیم. پاییز دومین دوره این رویداد را در کنگره شهدای استان همدان داریم که برنامه‌های ویژه موسیقایی، تئاتری و ... برای آن تدارک دیده شده است.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: به طور کلی در حال تدارک دیدن یک مجموعه بسته فرهنگی و هنری متنوع در کنار هر کنگره بزرگداشت استان‌ها هستیم تا زبان هنر را در خدمت نشر معارف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قرار دهیم.

او در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا که آیاجشنواره فیلم خزر را که قرار است با همکاری کشورهای همسایه شمالی ایران برگزار شود، در بخش بین‌الملل جشنواره فجر به انجام برسانید؟ گفت: خیر. این جشنواره به عنوان یک جشنواره مستقل با حضور پنج کشور حاشیه دریای خزر برگزار می‌شود. در سفر اخیر به روسیه توافقات آن انجام شد. چند تا برنامه مشترک دیگر هم داریم که مهمترین آن همین برنامه خزر است.

از اسماعیلی همچنین سوال شد که از حضور ارکسترهای ایرانی در خارج از کشور چه حمایتی می‌شود؟ پاسخ داد: ارکستر ملی ما در روسیه درخشید و اجراهای آن خیلی مورد توجه قرار گرفت. کار مشترکی بود که نوازندگان روسی هم در کنار نوازندگان ارکستر ما در آن برنامه نواختند. قرار شد که بتوانیم این کار را مجددا در هفته فرهنگی در تهران ادامه دهیم. ما دست دوستان در بنیاد رودکی را برای حمایت از حضور ارکسترها در خارج از کشور باز گذاشتیم. چند سمفونی جدید هم در راه است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها