پنجشنبه مراسم تشییع احمدرضا احمدی برگزار می شود

مراسم تشییع مرحوم احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده که ظهر امروز درگذشت، پس‌فردا صبح پنجشنبه ۲۲ تیر از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

پنجشنبه مراسم تشییع احمدرضا احمدی برگزار می شود

خانواده احمدرضا احمدی در اطلاعیه‌ای که در صفحه رسمی وی در اینستاگرام نوشته‌اند، اعلام کرده‌اند: «پنجشنبه ۹ صبح بیست و دوم تیرماه ۱۴۰۲، مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (طبق خواسته شاعر) احمدرضا احمدی را به آغوش خواهیم کشید و به یاد تمام سال‌ها که با شعر و صدا و کلماتش همدم لحظه‌های ما بود همدمش خواهیم بود و در کنارش.»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان خالد اسلامبولی(وزرا) نرسیده به خیابان بهشتی واقع است.

بیشتر بخوانید: احمدرضا احمدی درگذشت

احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان، که سال‌ها از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و بارها در بیمارستان بستری شده بود، امروز ۲۰ تیرماه در ۸۳ سالگی از دنیا رفت.

او سال ۱۳۲۶ با خانواده به تهران کوچ کرد و پس از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه در سال 1343 گروه طرفه را به‌ همراه نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری‌علاء و... تشکیل داد و اولین اثرش با نام «طرح» توسط انتشارات طرفه در همین سال چاپ شد. او سال ۱۳۴۹ به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و سال ۱۳۷۳ از فعالیت در این نهاد بازنشسته شد.

کانون در سال ۱۳۷۸ مراسم بزرگداشتی برای احمدرضا احمدی با نام «خواب یک سیب» برگزار کرد.

«از بارانی که دیر بارید»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود»، «روزی برای تو خواهم گفت» و «هزار پله به دریا مانده‌ است» از مهم‌ترین آثار این شاعر است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها