طرح لغو ویزای ایران و روسیه از ۱۴۰۲ اجرا می شود

روسیه یک قانون جدید را تصویب و اعلام کرده است که بر اساس آن ایرانی ‌ها و شهروندان ۱۷ کشور دیگر می ‌توانند بدون نیاز به ویزا به مدت ۸ روز به این کشور سفر کنند.

طرح لغو ویزای ایران و روسیه از ۱۴۰۲ اجرا می شود

این قانون لغو ویزای ایران و روسیه علاوه بر راحت شدن سفر برای ایرانی ‌ها، منجر به رشد صنعت گردشگری روسیه و افزایش امکان سرمای ه‌گذاری خارجی می ‌شود. برای دنبال کردن این خبر با الی گشت همراه باشید.

دولت روسیه یک قانون را که در سنای این کشور تصویب شده بود در وبسایت خود اعلام کرد. بر اساس این قانون، شهروندان ۱۸ کشور جهان می ‌توانند بدون ویزا به منطقه‌ی خاور دور روسیه سفر کنند. دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه هم در سخنرانی خود گفت: برای ورود به روسیه، فقط باید اطلاعات خود را در یک سایت اینترنتی ثبت کنند.

او گفت: این کار باعث می ‌شود تعداد گردشگرها و توریست ‌ها افزایش یابد و سرمایه ‌گذاران بیشتری را به این منطقه جذب کند و در نتیجه درآمد بالایی برای کشور ایجاد کند. آقای مدودف در مورد معیار انتخاب ۱۸ کشور گفت: این کشورها به خاطر همکاری‌ های مشترک با ما انتخاب شده ‌اند و نه به خاطر فاصله‌ی جغرافیایی. این کشورها عبارتند از ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن.

لغو ویزای ایران و روسیه - الی گشت

لغو ویزای ایران و روسیه – خاور دور روسیه کجاست؟

روسیه در خاور دور خود ۹ استان دارد که ۳۶ درصد از مساحت کل این کشور را شامل می ‌شوند. این کشور با اجرای برنامه ‌های مهمی مثل جذب سرمایه ‌گذاران خارجی، سعی می‌کند با بهره ‌گیری از جذابیت ‌های گردشگری و نمایش توانایی‌ های کشاورزی، توانمندی خود را اثبات کند و حمایت سرمایه‌گذاران را به دست آورد.

سفر به خاور دور روسیه

خاور دور روسیه یک منطقه بزرگ و کم جمعیت است که شامل ۹ استان از این کشور می‌شود. این منطقه دارای طبیعت زیبا و منابع غنی است، اما به دلیل شرایط جوی سخت و فاصله زیاد با مرکز کشور، توسعه‌ی کافی را نداشته است. روسیه برای تحرک اقتصادی و گردشگری این منطقه، برنامه‌ های مختلفی را اجرا کرده است. یکی از این برنامه‌ ها لغو ویزا ایران و روسیه برای شهروندان ۱۸ کشور است که در سال ۱۳۹۶ تصویب شد. ایران نیز جزو این کشورهاست و مسافران ایرانی می ‌توانند با ثبت نام در یک سایت اینترنتی، بدون نیاز به ویزا به مدت ۸ روز به خاور دور روسیه سفر کنند.

 این قانون باعث شده است تعداد گردشگران خارجی به این منطقه افزایش یابد و سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند. خاور دور روسیه جاذبه ‌های فراوان و متنوعی را برای سفر دارد. مثلا شما می‌ توانید به شهر ولادیوستوک، پایتخت نامتعارف خاور دور روسیه بروید و در میدان مرکزی آن، پل های زیر دریایی را ببینید. یا می ‌توانید به جزیره ساخالین که در دریای اخوت قرار دارد سفر کنید و در پارک های ملی آن، حیات وحش را تماشا کنید. همچنین می‌توانید با تاریخ و فرهنگ مردمان بومی این منطقه آشنا شوید و آداب و رسوم آنها را بشناسید. خاور دور روسیه چشم‌ انداز جالب و منحصر به فردی را در قلب آسیا به شما نشان می ‌دهد.

منبع: الی گشت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها