شرب‌خمر و بی‌حجابی در جامعه زیر سر سریال‌های شبکه نمایش خانگی است!

روزنامه جام در گزارشی مدعی شده سریال‌های شبکه نمایش خانگی شرب خمر و بی‌حجابی را ترویج می‌کنند!

شرب‌خمر و بی‌حجابی در جامعه زیر سر سریال‌های شبکه نمایش خانگی است!

بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

در انفعال مدیران شبکه نمایش خانگی و بی‌اعتنایی به دغدغه‌مندی و احساس مسئولیت ساترا، شاهد تولید و نمایش مدام سریال‌هایی هستیم که تقریبا در همه زوایا کیان خانواده و فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور را نشانه گرفته است و سازندگان این آثار بدون این‌که ابایی در این زمینه داشته باشند و صلاح و امنیت روانی خانواده‌ها را به‌عنوان مخاطب درنظر بگیرند، به نمایش انواع و اقسام هنجارشکنی‌ها اصرار دارند. 

مسمومیت و مرگ عده‌ای بر اثر مشروبات الکلی که اخیرا خبرساز شد، فارغ از این‌که تبعات عادت مضر، ناپسند و غیرشرعی برخی افراد جامعه است، تحت تاثیر هنجارشکنی‌ها و قبح‌زدایی و عادی‌سازی آشکار سریال‌های شبکه نمایش خانگی قرار دارد و نمی‌توان اثرات مخرب این رهایی و بی‌قیدی محصولات نمایشی پلتفرم‌ها را انکار کرد.

بیشتر بخوانید: آمار مسمومیت مصرف مشروبات الکلی در البرز به ۱۲۰ نفر رسید

همین ایراد به حجاب و نوع پوشش شخصیت‌ها به خصوص خانم‌های سریال‌ها وارد است و به شکل واضح با شیطنت‌هایی مواجه‌ایم که نشانی «زن، زندگی، آزادی» موردنظر هنجارشکنان را می‌دهد. درچنین وضعیتی، از عناصری چون درام و زیبایی‌شناسی، تنها به عنوان بزک عادی‌سازی و قبح‌زدایی استفاده می‌شود و تقریبا همه صحنه‌های مجرمانه و گناه‌آلود، دردی از شخصیت و قصه دوا نمی‌کنند اما تا دلتان بخواهد (درواقع نخواهد) وسوسه خطا را در مخاطب ایجاد و او را تشویق به انجام آن می‌کند. همین فضای باز و بی‌قید و بند در سریال‌های خارجی شبکه نمایش خانگی هم مشاهده می‌شود. 

در تداوم این بی‌مبالاتی‌ها و چه بسا شیطنت‌های پلتفرم‌ها، چه کسی باید پای کار بیاید و از باب دغدغه‌مندی و تعهد به مردم و کشور ترمز را بکشد؟ کدام نهاد قانونی‌ تراز «ساترا» باید به سینماگران و سازندگان آثار و مدیران شبکه نمایش خانگی تفهیم اتهام و با صراحت اعلام کند که این جرم‌ها و خطاهای به‌ظاهر فردی و در قالب سریال‌ها، تاثیر اجتماعی مخربی دارد؟ 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    مثل يك مشت كبك گزارش مي دهند!مگر شرب خمر و عدم پايبندي به حجاب اجبارى مساله يك روز و دو روز است كه آنرا معطوف به شبكه هاى خانگى كرده ايد؟!از خيلى وقت است كه اين مساله هست و تازه سر باز كرده و شما طبق معمول نمي خواهيد با واقعيات كنار بياييد!

  • 🐜
    0

    بی حجاب کسانی هستند که باریش جیب ماملت را می‌زنند

  • ناشناس
    0

    اشتباه نکن ،،،بیش از ۸۰درصد مردم شرب خمر می کنند ،نه با فیلم است جوان‌ها تا نخورند در مراسم ها شرکت نمی کنند

  • ناشناس
    0

    همه چیز را به صدا و سیمای میلی بسپارید تا رستگار شوید البته بودجه اضافی نیز فراموش نشود....

  • ناشناس
    0

    در روستاهای دورافتاده که اصلا شبکه خانگی رانمیشناسند خودشان اقدام به تولید ومصرف مشروبات الکلی میکنند صدا وسیما با این همه درامد چه اقدامی برای روشنگری ومضرات مشروبات وساخت برنامه نموده است

  • سلام
    0

    خوب شما راست میکی زهی خیال باطل پس اختلاس و رانت و رشوه و فقر مطلق هم کار نمایش خانگیه شرم بر شما

  • ناشناس
    0

    اختلاس ودزدی وغارت واوقاف بخشی ووووووو زیر سر کدوم پدر سوخته ایه ؟

  • 0

    ولله از بی حیای بدتر نیست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها