نامه تهدیدآمیز سازمان سینمایی به تهیه کنندگان درباره بازیگرانی که کشف حجاب کردند

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با صدور نامه‌ای به رئیس اتحادیه تهیه‌ کنندگان سینما خواستار منع بکارگیری برخی بازیگران و عوامل در فیلم‌ها شد. در این نامه به تهیه‌کنندگان اخطار داده شده که با بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند همکاری نکنند در غیر این صورت برای دریافت پروانه نمایش با مشکل مواجه خواهند شد.

نامه تهدیدآمیز سازمان سینمایی به تهیه کنندگان درباره بازیگرانی که کشف حجاب کردند

حبیب ایل‌ بیگی با صدور نامه‌ای به غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما خواستار منع بکارگیری «بازیگران و عوامل هنجارشکن» در فیلم‌ها شد.

قانون جدید سازمان سینمایی؛ منع بکارگیری بازیگران کشف حجاب کرده

حبیب ایل‌ بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی

در بخشی از این نامه آمده است:

تهیه‌کنندگان می‌بایست از بکارگیری عوامل و بازیگرانی که به انحاء مختلف با هنجارشکنی و نادیده‌گرفتن قوانین کشور، مسئله‌ساز بوده‌اند (مثلا کشف حجاب و…) اجتناب ورزند و در صورت هرگونه همکاری، چنانچه هنگام اخذ پروانه نمایش با مشکل مواجه شوند، شخصا مسئول بوده و باید پاسخگوی عملکرد خود و تبعات آن باشند.

همچنین در بخش دیگری از این نامه به تولید فیلم‌ های بدون پروانه ساخت اشاره شده و نسبت به پرهیز جدی از همکاری با تولیدات فیلم های فاقد پروانه ساخت و مجوز قانونی هشدار داده است. در این بخش از نامه آمده است:

متاسفانه بر اساس شواهد موجود، برخی از سینماگران بدون طی مسیر اخذ پروانه ساخت و بررسی‌های محتوایی در رفتاری برخلاف ضوابط و مقررات مربوطه اقدام به مراحل عملیاتی پیش‌تولید و به تبع آن عقد قرارداد با عوامل و دست‌اندرکاران از جمله بازیگران، ‌مدیران تولید، فیلمبرداران و … نموده و پرداخت اقساط نیز می‌نمایند؛ لذا مقتضی است جهت جلوگیری از تضییع حقوق مادی و معنوی عوامل و مشکلات بعدی ناشی از آن، ضمن اعمال تدابیر لازم، ترتیبی اتخاذ نمایید و طی اطلاع‌رسانی درون‌صنفی مراتب را به اعضای تابعه ابلاغ کنید تا نسبت به اجرای قوانین دقت و توجه لازم را مبذول نمایند.

قانون جدید سازمان سینمایی؛ منع بکارگیری بازیگران کشف حجاب کرده

لازم به ذکر است به تازگی و بنا بر اعلام پخش‌کننده فیلم «تفریق»، استعلام عوامل به پروانه نمایش سازمان سینمایی اضافه شده و به همین دلیل جلوی اکران فیلم جدید مانی حقیقی گرفته شده و مجوز نمایش «عامه پسند» با بازی فاطمه معتمدآریا و باران کوثری نیز صادر نشده است.

قانون جدید سازمان سینمایی؛ منع بکارگیری بازیگران کشف حجاب کرده

نمایی از فیلم عامه پسند با بازی باران کوثری، هوتن شکیبا و فاطمه معتمد آریا

قانون جدید سازمان سینمایی؛ منع بکارگیری بازیگران کشف حجاب کرده

ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده در نمایی از فیلم تفریق

محمد شایسته مدیرعامل دفتر پخش شایسته فیلم که پخش «تفریق» را بر عهده دارد، در روزهای گذشته در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه سینمامعیار با تایید این خبر گفت: «برای صدور پروانه نمایش مواردی چون استعلام بازیگر، کارگردان و تهیه کننده اضافه شده و اتفاقات کاملا لحظه‌ای است. یعنی شما پروانه نمایش گرفته‌ای و تبلیغات را شروع کرده‌ای اما یک هفته مانده به آغاز نمایش فیلم، بازیگر شما کاری می‌کند که جلوی نمایش فیلم را می‌گیرند و به ما می‌گویند جلوی این‌ها را بگیرید اما ما که نمی‌توانیم از آنها تعهد مادام العمر بگیریم!»

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • علی
    10

    واقعا متاسفم ازا اینکه آدمهای خشک مغز وکوته فکر وخشک مقدس شده اند رییس ومسول

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      خدایی که من و شمارو خلق کرده حجاب برای زنان قرار داده
      جامعه ای که پشت به حدود خدا کنه جز بی راهه و پوچی چیزی نصیبش نمیشه
      بازیگرا (متاسفانه البته ) جزیی از الگوهای یک جامعه محسوب میشن ، الگویی که نسبت به کلام خدای خودش بی توجه باشه اون هم خدایی که انقدر نسبت به بندگانش بینهایت مهربانه چرا باید اصلا باشه ...!!

    • امیر ب ناشناس
      7

      جناب ناشناس خیلی خرافاتی هستی بدبختمون کردین دهه 57 ها

    • 2

      خشک مغز وکوته فکر وخشک مقدس. عزیزم هیچ کدام از اینها نیستند فقط کاسبند وگردر خلوت خود کار دیگر می کنند .

    • 4

      نمبینید جوامعی را که پشت به خدا کردند چقد بد بختند .همه توفیقات ما هم برا اینه که پشت نکردیم !!!

    • ناشناس
      2

      خدا وند هم گفته در مقابل ظالمین کوتاه نیایید هزاران بی قانونی در ایران شده که همه آنها چه زنده وچه مرده باید محاکمه شوند

    • 0

      درستش اینه که فضای رسانه ای کشور که با فرهنگ میلیون ها انسان در ارتباط هست بهترین و با اخلاق ترین و متعهد ترین انسانها در اون وارد بشن و به هر کسی اجازه ورود داده نشه.
      حرمت مخاطب خیلی بالاست و محتایی که به مخاب نمایش داده میشه اگه مفید و درست نباشه ظلم به مخاطب هست.

    • ناشناس
      0

      کدوم خدا؟ خدای شما که نیاز برای اثبات خوب بودن بنده خاش نیاز به امضا و دست نوشته سید حسن نصرالله و ... داره؟سایت مشرق نوشته زمان دفن قاسم سلیمانی یه دست نوشته از آقایون همراهش دفن شده تا خدا آگاه بشه

  • عادل از قطب شمال
    7

    یه نامه تهدید آمیز هم راجب گرونی ها می نوشتی

  • ناشناس
    5

    با این وضع اسفبار بهتر است صنعت هنر نمایش را تعطیل کنید و مسؤولین هنر نمایش وزارت ارشاد هم بروند به دنبال کار آباء و اجدادی خود (کشاورزی و دامداری) در روستا تا بیش از این بیت المال را در وزارت فرهنگ و ارشاد هدر نداده و پایمال نکنند!

  • اسی
    17

    دمشون گرم، باید تمام این سلبریتی هاروممنوع الکار،
    ممنوع التصویر، ممنوع الخروج، ممنوع المعامله،.... کرد!

  • ناشناس
    5

    کاش همینقدر نسبت به بچه های گرسنه و زباله گردا و فقر گسترده جامعه غیرت داشتید

  • ناشناس
    2

    سلام بر خانم هایی که حافظه خیلی از ما پر است از هنرنمایی آنها از کودکی تا میانسالی
    صرف نظر از اینکه قصد شما از برداشتن حجاب چیست، لطفا تفسیر آیات حجاب را از تفسیر المیزان مطالعه کنید. مرحوم علامه طباطبایی فردی بسیار مستقل بودند و دکتر ابراهیمی دینانی، " آزاد اندیش‌تر از او ندیده‌ام". لطفا ببینید نظر علامه طباطبایی در مورد حجاب چیست؟
    بسیاری از مردم با دیدن خانم معتمد آریا یا خانم خانم بایگان احساس می کنند یکی از اعضای خانواده خود را می بینند، در هر لباسی و با هر نوع پوششی. ولی باز هم پیشنهاد می کنم شما تفسیر آیه "یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ" را ببینید.

  • ناشناس
    7

    عامل فساد همین سلبریتی ها هستند آفرین

  • ناشناس
    1

    مگر کاری هم می کنید؟ حتی صداو سیما شده مروج بی حیایی و بی حیایی چه در فیلم که دارد عادی سازی می کند چه در نوع پوشش های خاص و چه در رفتارهای خارج از شئونات اخلاقی و دینی نامحرم ها یا نمایش ورزشکاران زن با لباس تحریک آمیز و حجاب نادرست

  • علی
    1

    تو ایران قدیم تمام اقوام وادیان از مسلمان وارمنی و یهودی وزردتشتی و.....با فرهنگها وسلیقه ها ونژادها ورنگها وتنوعها و.......مختلف در کنارهم با صلح ودوستی زندگی مسالمت آمیز داشتند الان چه شده که شما هیچ کس وهیچ چیز وهیچ اختلاف رای ونظری رو بر نمیتابید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها