شبکه‌های اصلی سیما در ۶ ماه اخیر فیلم سینمایی‌های تولید کدام کشورها را پخش کرده‌اند؟

یکی از وظایفی که تلویزیون دارد تامین فیلم‌ و سریال با خرید حق پخش از نهادهای فرهنگی ایرانی یا کشورهای دیگر است.

شبکه‌های اصلی سیما در ۶ ماه اخیر فیلم سینمایی‌های تولید کدام کشورها را پخش کرده‌اند؟

این کار از دو جهت اهمیت دارد؛ اول اینکه جدول پخش شبکه‌ها متنوع‌تر می‌شود و می‌تواند پاسخگوی سلیقه مخاطبان بیشتری باشد و از طرف دیگر خرید این فیلم‌ها از لحاظ اقتصادی برای صداوسیما به‌صرفه‌تر است. البته این به‌صرفه‌ بودن نباید باعث شود مدیران صداوسیما از توجه به تولیدات داخلی غافل شوند. 
طبق آماری که از بررسی‌ کنداکتور پنج شبکه اصلی (یک، دو، سه، چهار، پنج) و شبکه نمایش به‌دست آوردیم، از دی‌ 1401 تا 10 خرداد 1402 مجموعا 956 فیلم غیرتکراری از تلویزیون پخش شده است. غیرتکراری به این معنا که هرکدام از این آثار سینمایی به تناوب از شبکه‌های مختلف بازپخش شدند و این بازپخش را در محاسبه دخالت ندادیم.
بر همین اساس فیلم‌های پخش‌شده از 41 کشور بودند که سهم آمریکا با 346 فیلم از دیگر کشورها بیشتر بود و به ترتیب بعد از آن ایران با 190 فیلم، انگلیس 69 فیلم‌سینمایی، هندوستان با 68 فیلم و فرانسه با 58 فیلم در رتبه‌های بعد قرار دارند. 
 اول هالیوود بعد ایرانی و بالیوود

از مجموع 319 فیلم سینمایی که از پنج شبکه اصلی پخش شده است، 110 فیلم ایرانی است و در رتبه بعدی آمریکا با 64 فیلم قرار دارد. در رتبه سوم فیلم‌های سینمایی هندی قرار دارند با 41 فیلم و بعد از آن کشورهای بریتانیا با 21 فیلم رتبه چهارم را به‌خود اختصاص دادند. فیلم‌های سینمایی فرانسوی که از پنج شبکه اصلی پخش شدند هم 14 فیلم هستند و مابقی کشورها کمتر از 10 فیلم را از آن خود کردند.

منبع: فرهیختگان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها