با جاذبه‌های تاریخی و تفریحی یزد آشنا شوید

اگر بتوان یزد را با یک کلمه توصیف کرد، باید به خشت اشاره‌ای داشت. این شهر با معماری بی‌نظیر خشتی خود، با گرمای فصل تابستان و بی‌آرامی بسیار جنگیده و نام خودش را در تمام دنیا به‌عنوان شهری با معماری اصیل ایرانی به دنیا معرفی کرده ‌است.

با جاذبه‌های تاریخی و تفریحی یزد آشنا شوید

اگر دلتان می‌خواهد بدانید که چطور یزد به جایگاه امروز خودش رسیده؛ بلیط یزد تهران را بگیرید و از نزدیک به تماشای جاذبه‌های تاریخی این شهر بروید. در ادامه برایتان می‌گوییم که سفرتان را از کدام جاذبه‌های تاریخی شهر شروع کنید.

میدان امیر چخماق

اگر بلیط یزد تهران گرفته‌اید، بهتر است گردش خود را از مرکز شهر و میدان امیر چخماق شروع کنید. در اینجا مجموعه‌ای از آثار تاریخی به نام مجموعه امیر چخماق وجود دارد که اگر به تماشای آن‌ها بنشینید، نشانه‌های دوره تیموری را می‌بینید. در بخش‌های مختلف میدان، بازار، مسجد، آب‌انبار و تکیه ساخته شده ‌است و در وسط حوضی گذاشته‌اند که داخل آن فواره و مجسمه‌ دارد.

در میدان ساعت یزد

در خیابان‌های شهر یزد که قدم بزنید؛ حتما برج ساعت را از دور خواهید دید. بنای بلند خشتی که طاق آن قوس‌دار است. اگر به دیدن بناهای تاریخی علاقه دارید، این بنا زیبایی‌های مختلفی مانند کاشی‌کاری با آیات قرآنی را دارد. فردی به نام ابوبکر که ساعت‌ساز بود، میدان ساعت را در دوران قاجار ساخت. ممکن است زمانی‌که به دنبال این میدان می‌گردید، مردم به آن وقت الساعت هم بگویند که از گذشته روی آن گذاشته‌اند.

موزه نور و آیینه

اگر فرد کنجکاوی باشید، موزه نور و آیینه یزد مناسب شما است. در این مکان، از نزدیک متوجه می‌شوید که نور چه مسیری را طی کرد تا به امروز رسید. چراغ‌های پیه‌سوز و شمع‌سوز را از نزدیک می‌بینید و در نهایت، به چراغ‌های امروزی می‌رسید. علاوه‌بر این جاذبه‌های نورانی، معماری ساختمان هم یک ماجرای دیگر برایتان نقل می‌کند. معماری این موزه ترکیبی از هنر سنتی ایران و دنیای مدرن است. اینجا قبلا یک مهمان‌سرا برای خانواده صراف‌زاده بود و بعدها، به موزه نور تبدیل شد. البته این مکان باغ بزرگ ۸ هزارمتری هم دارد که می‌توانید در آن قدم بزنید و از آرامش فضا لذت ببرید.

باغ دولت آباد

از ساختمان هشتی که رد شوید؛ وارد باغ ۶ هکتاری دولت‌آباد خواهید شد. طولانی‌ترین قنات شهر یزد را در این باغ ساخته‌اند. البته ابتدا قنات دولت آباد را ساختند و سپس، در اطراف آن باغ زیبایی و بناهای زیبایی آن مانند سردر و طنبی را شکل دادند. اگر به تماشای این جاذبه شهر یزد رفتید، به تالار آیینه و عمارت بهشت آیین آن هم سر بزنید. این ساختمان در دوران افشاریه و زندیه اهمیت فراوانی داشت و این موضوع را با توجه به جزئیات آن خواهید دید. کریم خان زند یکی از معروف‌ترین افرادی بود که به اینجا رفت‌ و آمد داشت.

خانه هنر یزد

۴ نسل خاندان ملک‌زاده در یک خانه زندگی کردند و سپس، تصمیم گرفتند که این مکان را به گالری هنری تبدیل کنند. اگر به دیدن این خانه بروید، آثار هنرمندان بسیاری را در آن می‌بینید. علاوه‌بر این، در پشت بام خانه کافه‌ای مهیا کرده‌اند که سرزدن به آن شما را با زاویه دیگری از شهر یزد آشنا می‌کند. خانه هنر یزد خانه‌ای است که بعد از زندگی ۴ نسل تصمیم گرفتند که آن را از شخصی بودن خارج کنند. خاندان ملک‌زاده اینجا را به گالری هنری تبدیل کردند و در آن آثار هنرمندان زیادی را به نمایش عموم گذاشتند.

منار جنبان خرانق

اگر فشار کمی با دست خود به منار جنبان خرانق وارد کنید، کاملا واضح و مشخص تکان خوردن آن را می‌بینید. دیدن این مکان‌ها و امتحان‌کردن کارهایی مانند تکان‌خوردن مناره می‌تواند جذاب باشد. خرانق ساختمان ۳ طبقه خشتی است که برای بالارفتن یا پایین‌آمدن از آن، دو پله جداگانه درنظر گرفته‌اند.

حمام خان یزد

حمام عمومی‌ها همیشه در شهرهای مختلف نمادی از تاریخ هستند. اگر بلیط یزد تهران را گرفتید، سری به این حمام هم بزنید. البته بهتر است بگوییم حمام خان یزد تنها نام حمام داشت. در گذشته، بیشتر از حمام محلی بود که بزرگان شهر در آن جمع می‌شدند و مدتی فارغ از دنیا و اتفاقاتی که در آن می‌گذشت؛ با هم صحبت می‌کردند. این روزها هم این حمام به رستوران تبدیل شده ‌است.

2

آتشکده درهرام

آتشکده درهرام در یزد یکی از مکان‌های تماشایی این شهر است که از ۱۵۰۰ سال پیش تا الان روشن است. در این مدت، این آتشکده اصلا خاموش نشده ‌است. اگر بلیط یزد تهران گرفتید، حتما سری به این جا بزنید و معماری خاص آن با نگاره‌های سنگی را از نزدیک تماشا کنید.

آب انبارهای ۶ بادگیر

یزد از جمله شهرهای ایران است که آب انبارهای زیادی دارد. آب انبار ۶ بادگیر از جمله جاذبه‌های تماشایی این شهر است که از یادگاری‌های دوره قاجار به حساب می‌آید. این مکان چند قسمت مختلف مانند بادگیر، پاشینه، خزینه و گنبد دارد که اگر به تاریخ و معماری تاریخی ایران علاقه‌مند باشید، دیدن آن‌ها می‌تواند برایتان جذاب باشد. البته ‎۳ بادگیر این آب‌انبار تازه ساخته ‌شده‌اند.

3

بلیط یزد تهران را ارزان‌تر از همه جا از فلای تودی بخرید

برای سفر به یزد، بلیط یزد تهران خود را از فلای تودی تهیه کنید. در این سایت، برای هر تاریخی که بخواهید، بلیط شهر یزد را پیدا می‌کنید و تمام ایرلاین‌های فعال به همراه خدمات و هزینه به شما نمایش داده می‌شود. با مشاهده و بررسی تمام آن‌ها به‌صورت آنلاین می‌توانید بلیط مناسب خود را تهیه کنید. اگر برای سفر عجله‌ای ندارید؛ اما برایتان مهم است که بلیط ارزان تهیه کنید؛ نگاهی به نمودار قیمتی فلای تودی بیاندازید تا همه تغییرات قیمت به شما نمایش داده‌ شود. علاوه‌بر تهیه بلیط، امکان رزرو هتل های یزد در این سایت هم وجود دارد. بعد از خرید بلیط، هتل دلخواهتان را هم با تخفیف در فلای تودی رزرو کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها