ثبت نام دوره جدید کلاس مجردهای شهاب مرادی فردا آغاز می‌شود

ثبت نام دوره دوازدهم کلاس مجردها با تدریس حجت‌الاسلام شهاب مرادی از فردا چهارشنبه دهم خردادماه مصادف با سالروز میلاد امام رضا (ع) آغاز و در ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

ثبت نام دوره جدید کلاس مجردهای شهاب مرادی فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرفوری، کلاس مجردها که به بزرگترین کلاس دانشجویی کشور معروف است، مدلی ابتکاری از تریبون آزاد و کرسی آزاداندیشی و تعامل استاد با جوانان است که شهاب مرادی آن را سال ۱۳۹۰ طراحی و راه اندازی کرد. هدف اصلی از طراحی این کلاس، راه‌اندازی یک تریبون آزاد و گفت‌وگو با دانشجویان بوده است تا بتوانند حول محورهای مختلف هر سوال و دغدغه‌ای را بدون نگرانی، مطرح کنند.

کلاس مجردها رایگان است اما قواعد خاص خود را دارد

حجت‌الاسلام شهاب مرادی چهره نام‌آشنای حوزه خانواده و دین از آغاز ثبت‌نام دوره جدید کلاس مجردها خبرداد و گفت: کلاس مجردها که با اقبال چشمگیر دانشجویان همراه است و گزیده از آن را چند سالی است از شبکه خبر و از سال گذشته شبکه سه سیما به صورت منظم و مستمر پخش می‌شود؛ کلاسی تماماً رایگان است اما برای نظم‌دهی به حضور افراد قوانین و مقررات خاص خود را دارد از جمله ثبت‌نام، مصاحبه و محدوده سنی برای آن مشخص شده است.

وی ویژگی خاص کلاس مجردها را مبنای احترام متقابل، در لحظه بودن و دانشجومحور و تعاملی بودن آن دانست و گفت: کلاس مجردها مثل سایر کلاس‌ها نیست که استادی بیاید پاورپوینتی ارائه دهد و بعد از تدریس کلاس را ترک کند. روش من در کلاس مجردها سخنرانی نیست و دانشجویان از ترس نمره یا به امید دریافت مدرک در این کلاس حاضر نمی‌شوند. در این کلاس، دانشجویان می‌آموزندو تمرین می‌کنند که جرأتمندانه نظر خود را بیان کنند و نظرات مختلف را بشنوند و تعامل محترمانه را مشق کنند. 

دانشجویان کلاس مجردها نسبت به دیگران اجتماعی‌تر هستند

وی افزود: اعضای کلاس مجردها در سالن، ۴ میکروفن دارند و من یک میکروفن. به تعبیری فرصت مشارکت فعال دانشجویان حداقل ۴ برابر من است و خردجمعی با قراردادهایی مثل اصطلاح «بعدی» و پرسیدن سوالات؛ در انتخاب و پیشبرد مباحث کلاس اثر چشمگیری دارد. 

شهاب مرادی در شرح آموزش همه جانبه و اثربخش کلاس مجردها بیان کرد: در این ۱۲ سال بارها از خود بچه‌های کلاس در باب لطف و تشکرشان از کلاس شنیده‌ام که از نظر والدین و اقوامشان این‌ها نسبت به هم‌سن و سال‌های خود در فامیل یا جمع دوستان؛ اجتماعی‌تر، پخته‌تر، رشدیافته‌تر و متمایز هستند. تنوع و تکرار این بازخوردها را اغلب بچه‌ها نیز شنیده‌اند. یکی از ثمرات کلاس مجردها این است که غیرت دینی و ملی و روحیه انقلابی دانشجویان در عین حفظ رواداری و اخلاق‌مداری تقویت می‌شود.

کدام دانشجویان می‌توانند در کلاس مجردها حاضر شوند؟

وی افزود: پذیرش در کلاس مجردها شرایطی از جمله محدوده سنی، تجرد، سکونت در تهران و ... دارد که به صورت مبسوط در سایت شخصی‌ام درباره آن شرح داده‌ام. در دوره دوازدهم کلاس مجردها، آقایان متولد  ۷۵ تا ۸۳ و خانم‌های متولد ۷۳ تا ۸۴ امکان ثبت‌نام دارند و ذیل تبصره‌ای اگر متولدین ۷۱ و ۷۲ متقاضی ثبت نام، تنها در صورتی که دانشجوی دکتری باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

از کلاس مجردها الگو بگیرید اما عنوانش را استفاده نکنید

شهاب مرادی در بیان مالکیت نام «کلاس مجردها» گفت: «کلاس مجردها» یک برند اختصاصی و ثبت شده است و استفاده سایرین از آن به هر نحوی خلاف قانون است. به عنوان مثال، خیلی‌ها می توانند موسسه آموزش عالی یا دانشگاه تاسیس کنند اما نمی‌توانند از نام دانشگاه امیرکبیر یا علم و صنعت استفاده کنند چون این اسم به نظرش خوب می‌آید. هدف من این است که اساتید و علما سراسر کشور از مدل کلاس مجردها الگو بگیرند و خود امتحان کنند که می‌شود بدون حتی یک ریال از بودجه کشور و هزینه، با اختصاص یک زمان چند ساعته با جوانان به گفتگو نشست اما استفاده از عنوان واژه اختصاصی «کلاس مجردها» جایز نیست و پیگرد قانونی دارد. 

براساس این گزارش، علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت‌نام در دوره دوازدهم «کلاس مجردها» در بازه ۱۰ تا ۳۱ خردادماه می‌توانند به سایت شخصی حجت‌الاسلام شهاب مرادی از اینجا مراجعه کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    دکان دستگاه درست کردی بجای این بازی ها فکری برای شغل و مسکن و گرانی همه چیز بکن فقط با سفارش به خانوادها که آسان بگیرید مشکل حل نمیشود خودت باشی دخترت را به یک جوان مومن بیکار بی خانه بی پول میدهی ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    من مجرد ۵۰ ساله که از سن دوازده سالگی کارکردم وهیچ چیز ندارم وای به حال جوانان امروزی

  • مهرتابان
    0

    همه دوست داشتن رو بلدند جوان ها پول و کار ندارن وسایل جهیزیه گران شده حرف زدن رو همه بلدن

  • ناشناس
    0

    اینم حوزه همسریابی!

  • ناشناس
    1

    مفتی حرف مفت میزنه ولی مفتی حرف نمیزنه ..

  • ناشناس
    1

    واقعیت در هم تنیده فساد و رانت و سوء استفاده از موقعیت و نفوذ در ارکان دولتی نشان می‌دهد که فساد فراجناحی‌ترین پدیده در کشور است، در حالی که در فضای سیاسی کشور برخی سیاسیون رودروی هم قرار می‌گیرند، اما در جلسات عجیب دوشادوش هم از مواهب سفره انقلاب بهره می‌برند.

  • مردم ایران
    2

    عکس لبخندش رو میذاری که بگی مهربونه؟؟؟
    ما هم احمق باید باشیم که باور کنیم....

  • 0

    رسانه ها در خدمت به منطق گریزی چه می کنند؟!
    ---
    چرا در کشور ما برای تشخیص سره از ناسره ی نقدها هیچ اصل علمی حاکم نیست و رسانه های همگانی بی هیچ دلیل علمی محض دفاع از افراد سر شناس به حذف نقدهای علمی اقدام می نمایند و از زیانهای علمی که با این کار اصول ستیز خود به فرهنگ جامعه تحمیل می کنند بسادگی می گذرند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آیا همه غیر مسامانان به جهنم می روند؟
      ---
      پاسخ سئوال فوق را وحی الهی به پیامبران با بیان این که مسلمان بمعنای تسلیم به هر یک از ادیان اسمانی خدواند صرف نظر از نام دین است و بیان این که هدف از آفرینش بشر آزمودن او در چگونگی طی مراحل تکامل انسانی با دین الهی است ؛ خداوند در وحی مذکور آشکار داده و و در جای جای این وحی توضیح داده است که رفتن بشر به بهشت یا جهنم به میزان پایبندی او به دین خداوند و میزان سرپیچی او از این دین وابسته است و نه بنام دین او .
      هدف الهی آفرینش بشر آزمودن او در راه تکامل انسانی مذکور ، و در پایان رسیدن او به سر انجام انتخاب خود در راه این تکامل است و این آزمایش یک اصل الهی تغییر ناپذیر است .

  • ناشناس
    0

    چرا پیامبر و اهل بیت را با مباهات سوژه تحریف گری قرار می دهیم؟!
    ---
    هر رفتار و گفتاری در تضاد باحقایق ثابت محکم و مفصل قرآن و کتمان این حقایق برای پوشاندن این تضاد با بهانه ی مدح پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت و یا هر بنده ی دیگری بنام دین و مذهب ؛ تحریف دین و مذهب است و بحکم خداوند در وحی قرآنی ؛ هرگز دوستی با این بندگان مقرب نیست بلکه دشمنی با اصرار بادین خدا و دشمنی با این بندگان مقرب خدا است و تحریفی است که خداوند در وحی قرآنی غیر قابل انکار خود صاحبان آن را بروشنی سخت نفرین کرده و شدید ترین عذابهای ابدی نابخشودنی را برای این تحریف گران تعیین کرده است .
    این هشدار بی تردید از حقایق آشکار محکم و مفصل شناختها و نویدها و هشدارهای انکار ناپذیر قرآن سرچشمه می گیرد و به مذاهب گمراهان از وهابیان و تکفیریان منحرف و امثال آنان که با کج روی و کج فهمی در تاویل آیات قرآن با دست زدن به جنایتهای فاجعه آفرین برای اثبات باطل خود بنام دفاع از دین در تضاد و تناقض با اصل الهی قرآنی ثابت رحمانیت دین خدا انجام می دهند هیچ رشته ی خویشاوندی ندارد .
    دین خدا بازیچه نیست که پیوسته در تضاد با وحی اصیل یگانه ذات اقدس او بشر خود را با خود خدا پنداری و با چشم بستن به حقایق وحی اصیل الهی و با درک غلط خود این دین را دستخوش من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته اندیشه های ناقص ذهن ناتوان و سر تا پا تحریف خویش قرار دهد و با این تحریفها تمام عبادتها و نیکو کاریهای اکثریت متدینان پیرو این تحریفها را بحکم وحی الهی تباه کند .
    سکوت مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین براین تحریف را خداوند در قرآن کتمان حقایق آیات آشکار دین الهی نامیده و کتمان کنندگان را سخت نفرین کرده است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها