تصویری از انجمن نویسندگان آمریکا در خیابان‌ها

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا بلافاصله با اعلام خبر اعتصاب راهی خیابان شدند تا نشان دهند بدون قرارداد جدید از تولید محتوا خبری نخواهد بود.

تصویری از انجمن نویسندگان آمریکا در خیابان‌ها

تنها چند ساعت پس از فراخوان انجمن نویسندگان آمریکا برای اعتصاب، نویسندگان اعتصاب و تظاهرات را در نیویورک آغاز کردند.

اولین گروه تظاهرات‌کننده از ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر در نیویورک به خیابان آمدند که دربرگیرنده بیش از ۱۰۰ نویسنده بود که تا ساعتی بعد شمارشان به ۲۰۰ نفر رسید. این تنها راهپیمایی روز اول اعتصاب در نیویورک بود که با وجود سرمای هوا، شرکت‌کنندگان پرشوری داشت.

«بدون قرارداد، بدون محتوا»، «کارگردانان متحد، هرگز شکست نخواهند خورد»، «بلند شو، برو پایین، نیویورک شهر اتحادیه‌هاست» و «بدون پول، خنده هم نیست!» از جمله شعارهایی بود که راهپیمایان می‌دادند.

در میان پلاکاردها نیز پیام‌های هوشمندانه‌ای به چشم می‌خورد از جمله اینکه «لری دیوید چه می‌کند؟»، «دستمزد منصفانه بدهید»، «یا پول بدهید یا «جانشینی» را لو می‌دهیم».

دنی استرانگ نویسنده و خالق «دوپسیک» که در تظاهرات حضور داشت در مصاحبه با ورایتی درباره اینکه چرا اعتصاب ضروری است گفت: کل چشم‌انداز رسانه به دلیل پخش آنلاین یا استریم به شدت تغییر کرده و به این مسایل باید ۳ سال پیش می‌پرداختیم اما به دلیل پاندمی نویسندگان پذیرفتند که فعلاً دست نگه دارند و در این مدت استریمینگ سهم بیشتری از بازار را تصاحب کرد و دیگر رسانه‌های پخش کوچک‌تر و کوچک‌تر شدند و حالا برای نویسندگان مهم‌تر از همیشه است که سهم منصفانه‌تری از پخش داشته باشند.

لیدی جی نامزد امی برای سریال «پز» در اف‌ایکس هم گفت: مدیران استریمرها به سهامداران می‌گویند یک صنعت قوی هستند و ارزش سرمایه‌گذاری دارند ولی به انجمن نویسندگان می‌گویند از آینده این صنعت مطمئن نیستند و بنابراین نمی‌توانند پاسخگوی خواست ما برای دستمزد عادلانه باشند.

هیلاری بتیس که در «آمریکایی‌ها» از اف‌ایکس و سریال «رپ‌آوت» هولو کار کرده نیز با ۲ فرزند کوچکش در یک کالسکه در صف اعتراض نیویورک شرکت کرد و با اشاره به فرزندانش گفت: اینها تمام دلیلی هستند که من اینجا هستم. آنها بیمه درمانی دارند، مهد کودک دارند و سقفی بالای سر؛ چون من یک نویسنده هستم. اما این شغل پایدار نیست و ما شایسته پرداخت‌های عادلانه برای حفظ خانه‌هایمان هستیم.

اما در لس‌آنجلس تظاهرکنندگان در خیابان‌های مختلف و در برابر کمپانی‌های دیزنی، برادران وارنر، نتفلیکس، پارامونت، فاکس قرن ۲۱ و دیگر استودیوهای بزرگ جمع شده بودند.

سیان هدر نویسنده «کودا» در برابر ساختمان نتفلیکس گفت: من اینجا هستم زیرا احساس می‌کنم اکنون ۸ شرکت غول‌پیکر این صنعت را کنترل می‌کنند و کار خلاقان شاغل در صنعت در ۱۰ سال گذشته هر روز کمتر از دیروز شده است. وی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی گفت: اگر این مسایل را امروز حل نکنیم باز هم بدتر می‌شود.

ساختمان دو استودیوی بزرگ برادران وارنر و دیزنی هم توسط اعتصاب‌کنندگان محاصره شده بود و گروه بزرگی در برابر دروازه اصلی دیزنی با آرم هفت کوتوله «سفیدبرفی» گرد آمده بودند. اعضا و حامیان انجمن نویسندگان در اطراف محوطه وسیع دیزنی راهپیمایی می‌کردند و دو دروازه اصلی دیگر استودیو در خیابان‌های دیگر نیز با حضور تظاهرکنندگان پر شده بود.

کریس مدوکس از «یک میلیون چیز کوچک» از جمله تظاهرکنندگان بود که گفت: امیدوار بودم به تفاهم برسیم ولی حالا اینجا هستیم تا نشان دهیم باید در سال ۲۰۲۳ به برابری دستمزد برسیم.

در برابر کمپانی برادران وارنر هم طرح یک مشت گره کرده با شعار «بتمن از پرداخت منصفانه حمایت می‌کند» خودنمایی می‌کرد.

دیوید چیس خالق سریال تحسین شده «سوپرانوها» هم در برابر استودیو فاکس قرن بیستم بود تا حمایت خود را از اعتصاب نشان دهد. وی گفت: مخالفت با نویسندگان فقط طمع و ترس را نشان می‌دهد.

در برابر آمازون استودیو و پرایم ویدیو نیز تا ساعت ۳ بعد از ظهر حدود ۲۰۰ نویسنده و حامیان آنها از جمله از انجمن بازیگران جمع شده بودند تا با پلاکاردهای قرمز خود بگویند: «اگر حق‌مان را نگیریم، همه چیز را می‌بندیم.»

تصویری از انجمن نویسندگان آمریکا در خیابان‌ها

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها