آغاز جشنواره «روزهای سینمای ایران» در آذربایجان

در مراسم افتتاحیه روزهای سینمای ایران که شامگاه (4 اسفندماه) در مرکز سینمایی نظامی باکو برگزار شد.

آغاز جشنواره «روزهای سینمای ایران» در آذربایجان

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاحیه روزهای سینمای ایران که شامگاه (4 اسفندماه) در مرکز سینمایی نظامی باکو برگزار شد، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی گفت: فیلم بیان افکار به کمک تصویری است، گاهی زبان از انتقال برخی مفاهیم قاصر می‌شود و در این زمان است که هنر با اشکال مختلف خود به کمک انسان می‌آید.

وی با اشاره به این که فیلم‌های ایران امروز در دنیا درخشیده و به اسکار راه یافته‌اند، گفت: در فیلم‌های ایران معنویت حرف اول را می‌زند.

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به گسترش خشونت و افراط‌گرایی در جهان و منطقه گفت: آرامش و امنیت در منطقه مرهون تلاش‌های جوانان انقلابی است که در برابر جریان‌های انحرافی خصوصا تکفیری وهابی قد علم کردند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنان خود، اذعان کرد: دشمنان بدانند هیچ خللی نمی‌توانند در روابط دوستانه دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد کنند.

جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این مراسم، اظهار کرد: روابط ایران و جمهوری آذربایجان که طی سالیان طولانی شکل گرفته و ناگسستنی است.

وی برگزاری روزهای فیلم ایران در آذربایجان را نشانه دیگری از عمق روابط دو ملت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روز به روز در حال گسترش است.

ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشکری آذربایجان نیز طی سخنانی در مراسم افتتاح روزهای فیلم ایران در باکو گفت: روابط فرهنگی دو کشور در سال‌های اخیر توسعه قابل توجه داشته است.

وی همچنین، گفت: ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه فرهنگی همکاری موفقیت آمیز در سطح بین‌المللی از جمله «یونسکو» دارند و تا به حال چند میراث فرهنگی مشترک را به ثبت رسانده‌اند که عید نوروز یکی از آنها است.

بنابر اعلام این خبر، روزهای فیلم ایران چهارم اسفندماه آغاز شده و به مدت چهار روز متوالی ادامه خواهد داشت. در این مدت، چهار فیلم «بادیگارد»، «طعم شیرین خیال»، «رخ دیوانه» و «کفشهایم کو؟» در مرکز سینمایی نظامی باکو به نمایش در می‌آید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها