تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ده»:

مجید صالحی خودش جای بدلکار بازی می‌کرد/ تکنسین اتاق عملی که «صدام حسین» چهل میلیون دینار جایزه برای سرش گذاشته بود

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ده» از همراهی مجید صالحی برای بازی در فیلم گفته و تاکید دارد او آن‌قدر همراه و همگام بود که حتی در مواقعی خودش به جای بدلکاران ایفای نقش می‌کرد.

مجید صالحی خودش جای بدلکار بازی می‌کرد/ تکنسین اتاق عملی که «صدام حسین» چهل میلیون دینار جایزه برای سرش گذاشته بود

 فیلم «شماره ده» به کارگردانی حمیدزرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری، ساخته شده تا داستان زندگی تنها اسیر جنگ که موفق به فرار از زندان شده را روایت کند. اسیری به نام محمد عبدی که اکنون تکنسین اتاق عمل است و «صدام» چهل میلیون دینار برای سر این شخصیت واقعی جایزه گذاشته بود چرا که او تمام ساختارهای امنیتی عراق را در هم شکسته بود. این فیلم سینمایی قرار است امروز ۱۲ فروردین ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه یک سیما برود.

پخش این فیلم سینمایی از شبکه یک سیما قبل از اکران عمومی در سینما با توجه به شرایط امروز و وضعیت اکران و...خود یک مسئله قابل بررسی است، هرچند این دومین باری است که فیلمی سینمایی که در جشنواره فیلم فجر حضور داشته -و از تولیدات زیر مجموعه صداوسیما نیست- قبل از اکران در سینما برای اولین بار در تلویزیون رونمایی شده و پخش می‌شود. فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح اولین فیلمی بود که با این شرایط از تلویزیون پخش شد و حالا فیلم «شماره ده»، ساخته حمید زرگرنژاد به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری؛ اما فارغ از این مسئله پیشتر به گفت‌وگو با ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم پرداختیم که در آثارش فیلم‌های دفاع مقدسی همچون «تک تیرانداز»، «اشنوگل» و «شور شیرین» به چشم می‌خورد، به بهانه پخش این فیلم آن را منتشر کردیم که در ادامه می‌خوانید.

علت علاقه شما برای فعالیت در حوزه دفاع مقدس چیست؟

از نظر من به تعداد رزمندگان و حتی والدین‌ آن‌ها قصه برای پرداختن وجود دارد؛ همچنین هر قصه‌ای به طور کلی متفاوت روایت می‌شود و حرفی برای گفتن دارد. به دنبال این مسئله ما همواره می‌توانیم ساخت فیلم‌های دفاع‌ مقدس را ادامه دهیم. همچنین باید در نظر داشت که دهه ابتدایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقیانوسی است که می‌توان همیشه به آن‌ها پرداخت.

چرا برای این شخصیت دنبال مجید صالحی رفتید؟

مجید از ابتدا دنبال این بود که یک نقش متفاوت و البته سخت ایفا کند و خوشبختانه فیلمنامه را که خواند از آن استقبال کرد و واقعا هم در پیش تولید هم در اجرا برای آن زمان گذاشت. حتی در جاهایی که نیاز به بدلکار داشت هم مجید خودش کار را انجام می‌داد.

به نظر می‌رسد که بودجه این فیلم زیاد بوده باشد، درباره آن صحبت می‌کنید؟

این فیلم یکی از کم‌هزینه‌ترین فیلم‌های امسال سینمای ایران بوده است که حتی نسبت به بودجه برخی آثار که به‌صورت پراکنده درباره آن‌ها شنیده‌ام تقریباً هزینه فیلم ما یک سوم بوده است. تولید هر اثر هنری نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و مدیران فرهنگی که بودجه‌هایی در اختیار دارند، باید بتوانند اقدام به تولید فیلم کنند. گاهی سرمایه‌گذار خصوصی براساس تمایلات خود فیلمی تهیه می‌کند که امکان دارد بیشتر متمایل به سود اقتصادی باشد و به سمت موضوعاتی برود که بیشتر سراغ جذب مخاطب و یا جشنواره باشد ولی اگر به سراغ موضوعاتی برویم که بیشتر فرهنگ ساز باشند، باید توسط مدیران انجام شود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • جواد
    0

    سینما به قرت قرت رسیده نه هق هق...

  • ناشناس
    0

    صدام قربانی یک مشت خرافه گستر امریکایی
    شد

  • ناشناس
    0

    حیف پولی که بابت خرید بلیط سینما این فیلم خرج بشود! حتی این فیلم سینمایی از تلویزیون ارزش دیدن برای مخاطب عام که به دنبال سرگرمی و تفریح است نداشت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها