چهره های واقعی شخصیت های سریال جذاب جیران را دیده اید؟

سریال تاریخی جیران یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی است در این مطلب عکس واقعی شخصیت های این سریال را میبینید.

چهره های واقعی شخصیت های سریال جذاب جیران را دیده اید؟

داستان سریال جیران دوره‌ای ۶ ساله از زندگی ناصرالدین شاه قاجار را نمایش می‌دهد. میرزا محمدتقی خان فراهانی، ملقب به امیرکبیر، نخستین صدراعظم ایران در زمان ناصرالدین شاه که به دستور پادشاه به قتل رسید و در سریال جیران حوادث و اتفاقاتی که پس از مرگ امیر کبیر رخ داده است را به تصویر کشیده اند.

سریال جیران، سریال جدید حسن فتحی، دومین تجربه این کارگردان در شبکه نمایش خانگی است. تجربه قبلی حسن فتحی، سریال پرطرفدار و محبوب شهرزاد بود که رکورد‌های زیادی را شکست و به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی شناخته شد که آبروی از دست رفته این شبکه را احیا کرد. در حالی که اتفاقات سریال شهرزاد در دوران پیش از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و دوران نخست وزیری، دکتر محمد مصدق می‌گذشت، وقایع سریال جیران در دوران زمامداری ناصرالدین شاه قاجار و حواشی حکومت او می‌گذرد.

ماجرا‌های سریال جیران از آشنایی ناصرالدین شاه قاجار با دختری به نام جیران، همسر موقت و مورد علاقه اش شروع می‌شود. جیران با نام اصلی خدیجه خانم تجریشی ملقب به فروغ السلطنه، روستازاده‌ای بود که در ده تجریش سکونت داشت و پدر او یک نجار ساده بود، که ناصرالدین شاه را در نگاه اول دلباخته خودش کرد. ناصرالدین شاه پس از آنکه عاشق دختر تجریشی شد، به سبب چشمان درشت او لقب جیران (به معنای غزال در زبان ترکی) را به او اهدا کرد.

جیران خاتون علاوه بر زیبایی خیره کننده، جسارت و جذبه تحسین برانگیزی داشت. او علاقه زایدالوصفی به شکار و اسب سواری نیز داشت که از علایق مشترک او با شاه بود و با ناصرالدین شاه به شکار سلطنتی می‌رفت. رفتار‌های جسورانه و دوری جیران خاتون از آن حجب و حیای سایر زنان حرمسرای ناصری، رفته رفته او را به سوگلی ناصرالدین شاه تبدیل کرد. شاه ایران پس از گذشت زمان و بارداری جیران، او را به عقد دائم خود در آورد. جیران پس از اینکه توانست قدرت خود را در حرمسرای شاه تثبیت کند، نفوذ و قدرت خود را علاوه بر شاه متوجه درباریان نیز کرد.

اگر سریال جذاب جیران را دنبال کرده باشید حتما دوست دارید بدانید که شخصیت های واقعی این سریال چه شکلی بودند در این مطلب، ما به سراغ تصاویری از شخصیت های واقعی سریال جیران رفته ایم پس اگر میخواهید دانید شخصیت های واقعی سریال جیران چه شکلی بودند تا انتها با ما همراه باشید.

alt

پریناز ایزدیار در نقش جیران

alt

بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه پسر محمدشاه

alt

الهام نامی در نقش شکوه السلطنه یکی از زنان شاه

alt

سمیرا حسن پور در نقش گلین همسر اول شاه

alt

رعنا آزادی ور در نقش تاج الدوله یکی از زنان عقدی شاه

alt

غزل شاکری در نقش ملک زاد خواهر شاه و همسر امیرکبیر

alt

امیر جعفری در نقش آقاخان نوری ، دومین صدراعظم شاه پس از امیرکبیر

alt

مریلا زارعی در نقش مهدعلیا، مادر شاه و همسر محمدشاه

alt

امیرحسین فتحی در نقش جوان عاشق پیشه قجری

alt

مهدی پاکدل در نقش نظامی وفادار به شاه

alt

منبع: سوربان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    فقط نقش سمیرا حسن پور

  • ناشناس
    1

    سریال هوسرانی مردان قاجار نگاه کردن داره ؟؟؟
    برای مردان هوسباز جذابه ولی برای زنان حال به هم زن هس ...من ندیدم و نخواهم دید هرگز
    هر چند خبر فوری مثل همیشه منتشر نمی‌کنی.... ولی من نوشتم تا عده‌ای بدونن زنان هرگز و هرگز چند همسری مردان رو نمی‌پذیرند در هیچ لحظه از تاریخ و زندگی شون
    ما انسان هستیم ما حیوان نیستیم
    زندگی فقط غریزه جنسی نیست
    زندگی زناشویی بر مبنای عشق و تعهد بنا میشود و معنا می‌گیرد
    ای کاش می‌فهمیدید...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      چه بپذیرید و چه نپذیرید، انبیا و ائمه همگی چند همسر بودند و خداوند آن را جایز دانسته.

    • باسط
      1

      هموطن گرامی : پاسخ سوال شما هم وطن گرامی‌‍ در اظها نظرتان به زیبایی عنوان گردیده که چند همسری در مورد پیامبران و ائمه جائز دانسته شده زیرا پیامبران وامامان قادر هستند عدالت وانصاف را در موردهمسران رعایت نمایند بعله، رعایت عدالت وانصاف در مورد همسران خیلی خیلی سفارش شده وروایات زیادی وجود دارد

    • ناشناس
      0

      هر وقت هرکسی که فقط یک کم غیرت داشته باشه اینجوری فکر کنه که با مادر و خواهرش هم این رفتارها بشه چقدر حقیر و ناراحت میشه ولی من فکر کنم تنها چیزس که تو مسئله چند همسری وجود داره فقط فقط هوسه ولی قلب واقعی فقط یک صندلی عشقی دارد

    • ناشناس
      0

      پس آن کس از زنان را به نکاح خود آرید که شما را نیکو و مناسب با (عدالت) است.
      دو یا سه یا چهار ( نه بیشتر) و اگر بترسید که چون زنان متعدد گیرید راه عدالت نپیموده و به آنها ستم کنید تنها به ( یک زن اکتفا کنید) که این نزدیکتر به عدالت و ترک ستمکاریست
      سوره نساء آیه سوم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها