سالار عقیلی:

هیچ رسانه‌ای اجازه استفاده «ربنا» با اجرای من، به‌جای استاد شجریان را ندارد

پس از انتشار ویدئویی پرزرق و برق از اجرای «ربنا» توسط سالار عقیلی در اصفهان و انتقاد برخی کاربران فضای مجازی، این خواننده موسیقی ایرانی درباره این انتقادها واکنش نشان داد و از منع استفاده از این اثر از سوی او برای تمام رسانه ها نوشت.

هیچ رسانه‌ای اجازه استفاده «ربنا» با اجرای من، به‌جای استاد شجریان را ندارد

در متن منتشر شده از سوی «سالار عقیلی» آمده:

«مخاطبین گرامی

ربنای استاد محمدرضا شجریان

تمثیلی از بلندای نام و هنر بی بدلیل این بزرگمرد بی تکرار است که چنان در جان و ذهن مردم این سرزمین نهادینه گشته و آنچنان قدرتمند و در اوج صلابت خوانده شده که به استواری دماوند در تاریخ این مملکت جاودان و دست نیافتنی میماند و هرگونه تلاشی برای کمرنگ کردن این اثر به عنوان میراث معنوی این سرزمین محکوم و مذموم میباشد.

در کنسرت نقش جهان اصفهان آوازی براساس دعای ربنا که جز متن نوشتار هیچ ارتباط و داعیهی برای قیاس با شاهکار استاد شجریان نداشته برای حضار اجرا گردید که استفاده از کلام یا اشعاری که توسط استاد شجریان با لحن و فضای دیگری اجرا گردیده به معنای جایگزینی و در مقام قیاس با استاد بی تکرار ما نمی باشد و در آثار دوستان اهل هنر مسبوق به سابقه می باشد اجازه ای برای جایگزینی این اثر به جای ربنای عزیز استاد شجریان هرگز از طرف بنده به هیچ رسانه ای داده نخواهد شد.»

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • کاوه
    1

    هیچ ربنا به اثر ماندگار استاد شجریان نخواهد رسید همچنان که هیچ اذانی به صوت ملکوتی موذن زاده اردبیلی نمیرسداما ای کاش شما دعایی دیگر را برای مخاطبین می‌نواختند...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      در ایران تنها چیزی که مانند خیلی از قوانین دیگر رعایت نمی شود یکی قانون کپی رایت و دیگری سرقت آثار ادبی است!

  • ناشناس
    7

    روزه خخخ

  • رضا
    28

    ربنای شجریان , همچون نیایش خوارج در زمان خودشان هیچ ارزشی ندارد
    به مسائل دیگر کاری ندارم, کسی که با صداو سیما معروف شد و حداقل رسم قدردانی را بجا نیاورد و اجازه پخش ربنای خود را از تلویزیون نداد نمیتواند استاد!!! باشد. بنده این دعای الهی را در ماه مبارک رمضان با صدای استاد نوجوان موسوی گوش میدهم و از آن لذت میبرم و به ربنای با منت بعضیها گوش نمیدهم.
    والسلام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      شما اصلا موسیقی نمیشناسی چه برسه به موسیقی ایرانی و چه برسه به استاد شجریان
      شما اصلا کسی نیستی که در مورد یه استاد بزرگی که دیگر زاده نخواهد شد اظهار نظر میکنی تلویزیون با شجریان بزرگ شد عمو جون نه برعکسش
      تمام خواننده هایی که دارن آواز یاد میگیرن مرجعشون شجریانه خود موسوی دوست داشت شاگرد شجریان می‌بود اونوقت شما کاسه داغ‌تر از آشی
      شجریان خدای موسیقی ایرانیه

    • ناشناس
      2

      اسکل اون بزرگوار با صدا وسیما معروف نشد .صداو سیما با امثال انها جایگاه پیدا کرد .نمیبینی حالا که دیگه بزرگی در صدا وسیما نیست دنبال بیننده با چراغ موشی میگردند .اگه صدا وسیما عرضه دارد پس کوتوله های جیره خوارشو بزرگ کند .

    • امیرکبیر
      0

      درود بر شرفت که گرچه میدانی چه آواری بعد از این بر سرت فرو خواهد آمد اما شرافتت را به پشیزی اعتبار نفروختی. .

    • 2

      کاش بجای سی روز روزه گرفتن سه روزش را اختصاص میدادی به تاریخ خواندن

    • ناشناس
      1

      بچه حزب الهی جوکی گفتی که تا یک ساعت خندیدم استاد و مرجع آواز ایران با صدا و سیما بزرگ شد؟؟!!!!!!!! خدا شفات بده؟!!!!!!!!!! اولا که صدا و سیما با پول مردم ایران میچرخه پس ارث باباشون نیست که منت سر مردم و هنرمندان ایران بزارید منت مردم سر دست اندرکارانش که با پول مردم ایران مجیز گو حکومت میکنن دوما استاد شجریان زمانی که موسیقی کار می‌کرد هنوز صدا و سیما تو تو تخم بیرون نیومده بود . ربنا استاد شجریان گوش بدید ربنا این هم گوش بدید هر دو ربنا هستند اما اون کجا این کجا

  • Majid
    1

    دمت گرم مرد بزرک

  • arad
    7

    بابا مرده پرستی نکنید کل دنیا داره پیرفت میکنه حالا اینها برای یک آهنگ اینقدر تعارف تیکه پاره میکنند

  • ابوالفضل
    2

    صدای زبنا استاد شجریان را با اب طلا نوشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      متن ربنا را با آب طلا باید نوشت اگر خواننده لایق باشد صدای او نیز طلایی است و صدای طلایی از آن کسانی است کهبرای خدا می خوانند و الا رقاصان و ترانه سرایان و خوانندگان بسیاری داشتیم که در قهر جهنمند

    • 1

      اتفاقا ربنا استاد شجریان فقط با آب و طلا میشه نوشت
      وگرنه تو هم میتونی ربنا بخونی آدم حالش بهم میخوره گوش بده. دوما چند سال کلید دار جهنمی؟؟!!!! خندم از شما بچه حزب الهیا بابت اینه که تو کلتون کردن که شما نماد خدا هستید تعیین تکلیف واسه بهشت و جهنم میکنید. اگر امثال استاد شجریان میرن جهنم ما هم میریم اونجا شماها هم با علم الهدی رئیسی محمود کریمی و غیره برید بهشت خخخخخ

  • ناشناس
    0

    هر چند هنرمند هم مانند سایر افراد جامعه حق اظهار نظر دارد و می تواند در مسایل مختلف، دیدگاههای خود را داشته باشد. اما هنرمند را بایستی با هنر و آثار هنری او قضاوت و ارزش گذاری و سنجش کرد و نه با سایر ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی وی، اما اگر هنرمند، خود را درگیر حواشی و بویژه مسایل سیاسی نکند بهتر است. چون در این صورت، عده ای از مردم بخصوص طرفداران او موافق دیدگاههای ایشان می شوند و عده ای آنچنان مخالف او می شوند که حتی آثار هنری فاخر وی را نیز با تمام علاقه، تحریم می کنند و این به معنای مرگ زودس هنرمند خواهد بود.
    من به عنوان یک شهروند و طرفدار تقریبا قدیمی صدای آقای شجریان با ورود ایشان به سیاست و دیدگاههای سیاسی و اقدامات وی کاملا مخالفم. اما اگر بخواهیم او را صرفا با هنرش قضاوت کنیم، قطعا شجریان نام بزرگی در تاریخ موسیقی و بطور خاص موسیقی اصیل ایران بوده و بدون تردید خواننده ای صاحب سبک و بی تکرار بخصوص در رشته آواز است.
    "ربنا"ی شجریان نیز اثر فاخر و منحصر به فردی است که در کلاس جهانی اجرا شده و بی شک در نوع خودش در تاریخ موسیقی ایران و حتی جهان بی نظیر و دست نیافتنی است.
    خواننده های بزرگی تا کنون اقدام به بازخوانی این مناجات پر سوز و روح نواز نموده اند اما "ربنا"ی جاودانه شجریان کجا و تقلید و اجرای حتی بعضا خوب ولی معمولی آنان کجا!
    قاری و استاد بزرگی مانند مرحوم "غَلوَش" نیز، هم از شنیدن این اثر ناب و پر قدرت حیرت زده و خوشحال شده بود و هم از اجرای این اثر فاخر اظهار عجز نموده بود و گفته بود: کار من نیست!

  • ناشناس
    1

    در پاسخ به رضا کجا ساندیس میدهند باید بری توی بشکه بگیری یا بدون بشکه هم میدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها