شباهت دردسرساز رئیس جمهوری چین؛ نمایش فیلم پرفروش وینی پو در هنگ‌کنگ لغو شد

موویماتیک (Moviematic) که اکران فیلم پرفروش «خون و عسل» از سری داستان‌های وینی پو (Winnie the Pooh) در هنگ‌کنگ را ترتیب داده بود، در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام از لغو نمایش این فیلم خبر داد.

شباهت دردسرساز رئیس جمهوری چین؛ نمایش فیلم پرفروش وینی پو در هنگ‌کنگ لغو شد

قانون سانسور هنگ‌کنگ که تحت تاثیر ابلاغ دولت چین است، نمایش فیلم‌هایی را که متحوای آنها واجد «تایید، حمایت، تمجید، تشویق و تحریک فعالیت‌های مخاطره‌آمیز برای امنیت ملی» باشد، ممنوع کرده است.

البته سانسورچیان چینی سال‌هاست که شخصیت اصلی فیلم «خون و عسل» یعنی وینی خرس یا پو نام دارد، هدف قرار داده‌اند. علت این اقدام آنها مطرح شدن شباهت چهره پو و شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری این کشور در افکار عمومی است.

این مقایسه‌ها در سال ۲۰۱۳ آغاز شد، زمانی که شی جین‌پینگ برای دیدار با همتای وقت خود باراک اوباما از ایالات متحده بازدید کرد. همزمان، تصاویری از مقایسه این دو چهره سیاسی با شخصیت‌های انیمشن پو در فضای مجازی منتشر شد. 

AFP

در سال ۲۰۱۴ نیز در جریان ملاقات آقای شی با شینزو آبه، نخست وزیر فقید ژاپن، تصویر دیگری در فضای مجازی دست به دست شد که در آن بار دیگر آقای شی با پو مقایسه شد و آقای آبه با الاغ بدبین، ایور.

AFP

با گسترش انتشار محتواهای بیشتر از مقایسه شباهت چهره رئیس جمهوری چین با وینی پو، سانسورچیان چینی شروع به مسدود کردن دسترسی به آنها در اینترنت کردند. از آن زمان و با مشخص شدن حساسیت حکومت چین نسبت به پو، گروهی از معترضان هنگ‌کنگی در تجمع‌های خود از ماسک این شخصیت انیمیشنی استفاده می‌کنند.

AFP

پس از اجرایی شدن قانون جدید سانسور در سال ۲۰۲۱، چندین فیلم دیگر نیز در هنگ‌کنگ ممنوع شده که شناخته‌شده‌ترین آنها برنده جایزه اسکار یعنی سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها (Nomadland) بوده است.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها