بخش نادیده‌ای از تاریخ هند

فیلم جنجالی و پرمخاطب «پرونده‌های کشمیر» با دوبله اختصاصی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.

بخش نادیده‌ای از تاریخ هند

پلتفرم فیلم‌نت در راستای عرضه مهم‌ترین فیلم‌های روز دنیا از کشورهای مختلف، فیلم مهم هندی «پرونده‌های کشمیر» را با دوبله اختصاصی در دسترس کاربران و علاقه‌مندان به سینمای روز قرار داد.

«پرونده‌های کشمیر» محصول ۲۰۲۲ است و به کارگردانی ویوک آگنیهوتری ساخته شده است. میتون چاکرابورتی، انوپام خر، دارشان کومار، پالاوی جوشی و چینمی ماندلکار در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم «پرونده‌های کشمیر» از دید کریشنا، دانشجویی جوان که به دنبال حقیقت می‌گردد، روایت می‌شود و ماجرایی دلخراش از درد، رنج، مبارزه و آسیب‌های مردم کشمیری در سال ۱۹۹۰ است.

هر چند داستان فیلم پیرامون ماجراهای واقعی خروج هندوهای کشمیری از این منطقه بنا شده است اما یک خط داستانی تخیلی را روایت می‌کند. همین امر موجب مناقشاتی میان منتقدان هندی شده است. درحالی‌که اکثر منتقدان کیفیت بازی‌ها و فیلمبرداری «پرونده‌های کشمیر» را ستودند، اما مخالفان از دستکاری سازندگان این فیلم در تاریخ انتقاد کردند. این در حالی است که طرفداران، «پرونده‌های کشمیر» را به‌خاطر نمایش آن‌چه «جنبه‌های نادیده تاریخ کشمیر» نامیده‌اند مورد ستایش قرار دادند. نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، از جمله افرادی بود که «پرونده‌های کشمیر» را تحسین کرد.

با وجود اظهارنظرهای متضاد، به‌نظر می‌رسد که کاربران اینترنتی هندی حمایت همه‌جانبه‌ای از «پرونده‌های کشمیر» انجام داده‌اند. در وبسایت IMDB، بیش از ۵۶۳ هزار نفر به «پرونده‌های کشمیر» امتیاز داده‌اند و میانگین امتیاز این فیلم، امتیاز شگفت‌انگیز ۸.۷ از ۱۰ است.

فیلم «پرونده‌های کشمیر» که با بودجه تقریبی بین ۱۵ و ۲۵ کرور روپیه (۱.۹ تا ۳.۱ میلیون دلار) ساخته شده بود، نزدیک به ۳۴۱ کرور روپیه (۴۳ میلیون دلار آمریکا) فروش کرد و به سومین فیلم پرفروش هندی سال ۲۰۲۲ تبدیل شد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها