11 ستاره رکورددار در اکران‌های نوروزی

جواد عزتی، بابک حمیدیان، پژمان جمشیدی، رضا عطاران، امین حیایی، بهرام افشاری و هادی حجازی‌فر از بازیگرانی هستند که سابقه بیشترین حضور را در اکران نوروزی دارند.

11 ستاره رکورددار در اکران‌های نوروزی

هر سال اواخر اسفندماه و در آستانه نوروز، ترکیبی از فیلم‌های پرستاره و چند کمدی، برای اکران نوروزی در نظر گرفته می‌شود. معمولا فیلم‌هایی با بازی ستاره‌های محبوب که بتوانند مخاطبان را به سینما بکشانند، در اولویت قرار می‌گیرند. از سال 90 تا نوروز امسال، بازیگرانی مانند رضا عطاران، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، بابک حمیدیان، امین حیایی ، هادی حجازی‌فر، بهرام افشاری و ... رکورد بیشترین حضور در اکران‌های نوروزی را به نام خود ثبت کرده‌اند. در آستانه اکران نوروزی 1402 از روز چهارشنبه، به 11 ستاره رکورددار پرداختیم.

e8ec6633-0b6a-4f29-97a3-872eb8d04efc

جواد عزتی، 6 سال

کمدی‌های پرفروش جواد عزتی و همچنین فیلم‌های محبوب غیرکمدی کارنامه او، نشان می‌دهد حضور این بازیگر در فیلم‌ها، شانس فروش آن‌ها را بالا می‌برد. جواد عزتی نوروز 96 با «ماجرای نیمروز» به سینما آمد و پس از آن در نوروز 97 با دو فیلم «خرگیوش» و «لاتاری» و سپس نوروز 98 با کمدی «چهار انگشت» روی پرده سینما دیده شد. این ستاره نوروز سه سال گذشته با فیلم‌های غیرکمدی «شنای پروانه»، «خورشید» و «مرد بازنده» در اکران نوروز حاضر بوده است. عزتی با شش سال حضور در اکران نوروزی، آن هم به شکل متوالی، رکورد فوق‌العاده‌ای دارد.

 

بابک حمیدیان، 5 سال

اکران فیلم «غریب» به مناسبت نوروز 1402، پنجمین حضور بابک حمیدیان در اکران نوروز را رقم زده است. این بازیگر از نوروز سال 93 تا 95، سه سال متوالی با فیلم‌های «با دیگران»، «استراحت مطلق» و «روباه» و همچنین «بادیگارد» حضور پررنگی در سینما داشت. حمیدیان در اکران نوروز 97 با دو کمدی «مصادره» و «خرگیوش» و فیلم «به وقت شام» که به موضوع مبارزه با داعش می‌پرداخت و فضای متفاوتی داشت، به سینما آمد. این بازیگر پس از 4 سال غیبت در اکران نوروزی با نقش شهید محمد بروجردی و بازی تحسین‌شده‌اش در این فیلم راهی سینما می‌شود.

پژمان جمشیدی، 5 سال

پژمان جمشیدی بازیگر پرکاری‌ است و حضور پررنگش در اکران نوروزی سال‌های مختلف قابل انتظار است. او از نوروز 95 تا 1400 به استثنای سال 98، پای ثابت اکران نوروز بود و به ترتیب با کمدی‌های «50 کیلو آلبالو»، «خوب، بد ،جلف»، «لونه زنبور»، «خوب بد جلف: ارتش سری» و «هفته‌ای یک بار آدم باش» در گیشه نوروز حضور داشت. اگر اکران «علف‌زار» در نوروز 1401 منتفی نمی‌شد، او برای اولین‌بار با فیلمی غیرکمدی در فهرست اکران نوروزی قرار می‌گرفت، اما «علف‌زار» عید فطر اکران شد و این اتفاق رخ نداد.

رضا عطاران، 4 سال

یکی از غایبان مهم اکران نوروزی در سال‌های اخیر، رضا عطاران است. این بازیگر سال 90 با «سه درجه تب»، سال 93 با «طبقه حساث»، سال 94 با «استراحت مطلق»، و سال 97 با «مصادره» در اکران نوروزی حضور داشت. عطاران از سال 98 تا 1402، پنج سال است که فیلمی در اکران نوروز نداشته و کمدی «شیشلیک» تنها شانس عطاران برای بازگشت به سینما در آستانه نوروز است، اما تکلیف نمایش این فیلم فعلا مشخص نیست.

امین حیایی، 4 سال

علاوه بر رضا عطاران، امین حیایی نیز دیگر ستاره غایب در اکران نوروز است. نمایش فیلم‌های «اخراجی‌های 3»، «قلاده‌های طلا»، «رژیم طلایی» و «سه بیگانه» به ترتیب در نوروز 90، 91، 92 و 96، باعث شد حیایی تا نیمه دهه 90، در زمان طلایی اکران حضور پررنگی در سینما داشته باشد، اما سال 1402، ششمین سال غیبت او در اکران نوروزی است. احتمال دارد امین حیایی بهار سال جدید و به مناسبت عید فطر، با فیلم «برف آخر» به سینما بیاید.

بهرام افشاری، 4 سال

بهرام افشاری اولین‌بار در آستانه سال 94 با فیلم «ایران برگر» در اکران نوروزی حاضر شد. او در آن زمان به اندازه امروز شهرت نداشت و جزو نقش‌های اصلی فیلم نبود. این ستاره نوروز چهار سال بعد با کمدی «رحمان 1400» به سینما آمد، اما به دلیل اعمال نشدن ممیزی‌ها، این فیلم از پرده پایین کشیده شد و اکران کوتاهی داشت. افشاری نوروز 1401 نیز با کمدی پرفروش «سگ‌بند» حضور موفقی در گیشه داشت و امسال برای دومین سال متوالی با «فسیل» در راه سینماست.

هادی حجازی‌فر، 4 سال

برخلاف ستاره‌هایی که پیشتر نام بردیم، هادی حجازی‌فر تنها سال 98 با اثر کمدی در اکران نوروزی حضور داشت و نوروز سال‌های دیگر با فیلمی دفاع مقدسی و غیرکمدی به سینما آمد. این بازیگر سال 96 با فیلم تحسین شده کارنامه‌اش «ماجرای نیمروز» در فهرست اکران نوروزی حضور داشت و پس از آن نوروز 97 با دو فیلم «لاتاری» و «به وقت شام» در این فهرست حاضر بود. هادی حجازی‌فر نوروز 98 با کمدی «ژن خوک» به سینما آمد و متفاوت‌ترین حضور او در اکران نوروزی سال گذشته رقم خورد. او با «موقعیت مهدی» برای اولین‌بار به عنوان کارگردان و بازیگر فیلم اکران نوروزی داشت.

فرهاد اصلانی، 3 سال

فرهاد اصلانی در دهه 90، حضور کم رنگی در اکران‌های نوروز داشت. او نوروز 91 با فیلم پرحاشیه «زندگی خصوصی» مدت کوتاهی روی پرده سینما دیده شد و پس از آن، نمایش فیلم به دلیل توقیف به پایان رسید. اصلانی چند سال در اکران نوروز غایب بود، تا این که به مناسبت فرا رسیدن سال 96، با فیلم «یک روز بخصوص» به سینما آمد. او نوروز 98 موفق‌ترین حضور خود در اکران نوروزی را تجربه کرد و با فیلم پرفروش «متری شیش و نیم» دیده شد.

پریناز ایزدیار، 3 سال

تنها ستاره زن فهرست که جزو رکوردداران اکران نوروز محسوب می‌شود، پریناز ایزدیار است. او در آغاز سال‌های 93، 95 و 96 با فیلم های «خط ویژه»، «ابد و یک روز» و «یک روز بخصوص» به سینما آمد، اما این فیلم محبوب و پرمخاطب «ابد و یک روز» بود که حضور موفقی را برای او در گیشه و روی پرده رقم زد. ایزدیار با «ابد و یک روز» به شهرت فراوانی رسید و زمان نمایش دو فیلم دیگر جایگاه امروز را نداشت.

پیمان معادی، 3 سال

از میان بازیگران این فهرست، می‌توان پیمان معادی را موفق‌ترین رکورددار اکران نوروزی دانست. او در سه سال سابقه حضورش در اکران نوروزی 90، 95 و 98، با سه فیلم تحسین شده و مهم سینمای ایران یعنی «جدایی نادر از سیمین»، «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» دیده شد. علاوه بر اهمیت این فیلم‌ها، بازی و نقش معادی نیز در این آثار جزو بهترین‌های کارنامه او هستند. هر سه فیلم فروش خوبی داشتند و محبوب مخاطبان هستند.

امیر جعفری، 3 سال

امیر جعفری تا به حال سه سال سابقه حضور در اکران نوروزی را داشته است. او نوروز 92 با «قاعده تصادف» به سینما آمد، اما پس از آن، طی پنج سال در این زمان طلایی اکران فیلمی نداشت. جعفری در سال‌های بعد یعنی نوروز 98 و 1401 نیز با دو فیلم کمدی در اکران نوروز حاضر بود. جالب این که امیر جعفری در هر دو فیلم، به ترتیب در کنار جواد عزتی و بهرام افشاری، به عنوان زوج کمدی دیده شد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها