رکورددار برگزاری کنسرت کیست؟

بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر، همه ساله از بخش های پرطرفدار و در عین حال درآمدزای این رویداد هنری است که خوانندگان مختلف از این ژانر را روی استیج می کشاند.

رکورددار برگزاری کنسرت کیست؟

در این میان برخی خواننده ها حضوری چندباره را در جشنواره تجربه می کنند و عده ای هم برای نخستین بار در قالب جشنواره موسیقی فجر برای اجرا مقابل هوادارانشان قرار می گیرند. در این دوره هم قرار است ۱۲ خواننده موسیقی پاپ در ۱۲ سانس، به روی صحنه بروند.

جشنواره موسیقی فجر که در ابتدا با عنوان «جشنواره سرود و ترانه‌های انقلابی» شروع به کار کرده بود، بعدتر با لحاظ کردن آرایی که بخشی از آن ریشه در مسائل مالی و تامین هزینه ها داشت و بخشی بر تنوع ژانر و ارتباط با مخاطب عام در این رویداد موسیقایی تاکید می کرد، تصمیم به اضافه کردن بخش پاپ گرفت.

در دوره سی‌وهشتم از جشنواره موسیقی فجر که از امروز (جمعه) ۲۸ بهمن ماه کارش را آغاز می‌کند، ۱۲ خواننده موسیقی پاپ هر کدام فقط در یک نوبت در دو سانس ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه به روی صحنه می‌روند.

این چیدمان، حداقل نسبت به شش سال اخیر تا حدی متفاوت است؛ چراکه در دوره‌های گذشته برخی از خوانندگان سهم بیشتری از اجراها را به خود اختصاص می‌دادند و در یک روز، طی دو سانس روی صحنه می رفتند که بعضا انتقادهایی چون افت کیفی صدای خواننده خصوصا در سانس دوم را به همراه داشت. حال تغییر این روند که به نوعی احترام به مخاطب هم تعبیر می شود را تا حدودی می توان به وقفه های برگزاری کنسرت‌ها در ماه های اخیر و البته نزدیک بودن مناسبت ماه رمضان هم نسبت داد. در حقیقت بدین ترتیب تعداد خوانندگان بیشتری در فرصتی که فراهم شده می‌توانند در زمان اندک باقی مانده به روی صحنه بروند.

در همین راستا، اسامی خوانندگانی که قرار است در ژانر پاپ در جشنواره موسیقی فجر در دو سانس ۱۹ و ۲۲ به روی صحنه بروند، به ترتیب زیر است:

جمعه ۲۸ بهمن: آرون افشار و سینا شعبانخانی

شنبه ۲۹ بهمن: مسعود صادقلو و مصطفی راغب

یکشنبه ۳۰ بهمن: ناصر زینلی و میثم ابراهیمی

دوشنبه یکم اسفند: معین زندی و گرشا رضایی

سه شنبه دوم اسفند: بهنام بانی و علی یاسینی

چهارشنبه سوم اسفند: مجید رضوی و رضا بهرام

تمامی این اجراها در سالن میلاد نمایشگاه برگزار خواهد شد و امسال برج میلاد از برپایی جشنواره موسیقی فجر سهمی ندارد. در میان این اسامی برخی از خوانندگان در دوره‌های مختلف جشنواره حضور پیدا کرده‌اند که عده‌ای از آنها حضوری پررنگ‌تر و بعضی نیز محدودتر داشته‌اند.

به همین منظور در ادامه گزارش، نگاهی خواهیم داشت به حضور این ۱۲ خواننده پاپ در جشنواره موسیقی فجر طی بازه زمانی شش سال اخیر.

ـ آرون افشار در دوره سی‌وپنجم از جشنواره موسیقی فجر در دو سانس به روی صحنه رفته است.

ـ سینا شعبان‌خانی در شش سال اخیر در دوره سی‌وسوم در جشنواره حضور داشته است.

ـ امسال اولین تجربه حضور مسعود صادقلو در جشنواره موسیقی فجر طی شش سال اخیر است.

ـ مصطفی راغب نیز نخستین تجربه حضور خود در جشنواره موسیقی فجر طی شش سال اخیر را تجربه خواهد کرد.

ـ اما ناصر زینعلی دوره سی‌وهفتم در دو سانس در این جشنواره به روی صحنه رفته است.

ـ میثم ابراهیمی هم در دوره گذشته (دوره سی‌وهفتم) طی یک سانس به روی صحنه رفت و همراه با علی زند وکیلی آغازگر جشنواره بود.

ـ معین زندی هم با توجه به طولانی نبودن عمر شهرتش این دوره برای اولین بار به روی صحنه می‌رود.

ـ گرشا رضایی هم طی شش سال اخیر این دوره تنها باری است که در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا می‌کند.

ـ بهنام بانی در دوره سی‌وهفتم طی دو سانس، دوره سی‌وچهار در دو سانس و دوره سی‌وسوم در دو سانس شرکت داشته است.

ـ علی یاسینی در دوره سی‌وهفتم طی دو سانس و دوره سی‌وپنجم در یک سانس در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته است.

ـ مجید رضوی تازه در شش سال اخیر امسال برای اولین بار در جشنواره حضور دارد.

ـ رضا بهرام در دوره سی‌وهفتم در دو سانس و دوره سی‌وپنجم دو سانس در جشنواره حضور پیدا کرده است.

بر این اساس تعداد خواننده اولی های ژانر پاپ در جشنواره موسیقی فجر به عدد پنج می رسد و از بین ۱۲ خواننده ای که نامشان برای اجرا در جشنواره امسال اعلام شده است، بهنام بانی رکورددار اجرا در جشنواره های موسیقی فجر است.

ضمن اینکه بلیت کنسرت های پاپ در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان بر اساس مکان صندلی و همچنین خواننده انتخابی متفاوت است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها