«سرگیجه» پرمعمایِ حامد بهداد و رعنا آزادی‌ ور

سریال جدید بهرنگ توفیقی با بازی هادی حجازی‌فر و هومن سیدی، روایت خوب و پرکششی دارد.

«سرگیجه» پرمعمایِ حامد بهداد و رعنا آزادی‌ ور

بهرنگ توفیقی پس از ساخت سریال «آقازاده» ویژه نمایش خانگی، دومین مجموعه‌اش به نام «سرگیجه» را در سکوت خبری جلوی دوربین برد. توفیقی در این سریال نسبت به دیگر ساخته‌های خود، به سراغ ترکیب متفاوتی از بازیگران رفته و برای اولین‌بار با ستاره‌هایی مانند حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور، هومن سیدی و هادی حجازی‌فر همکاری کرده است.

مجموعه 20 قسمتی «سرگیجه» فضایی پلیسی و معمایی دارد و فعلا 5 قسمت از آن منتشر شده است.

شروع خوب و مهیج

قصه «سرگیجه» با یک کلاهبرداری مشکوک، شک به خیانت در رابطه زوج اصلی داستان و یک قتل غیرعمد، شروع مهیج و پرکششی داشت و توانست از همان قسمت اول، تماشاگر را با قصه درگیر کند. بخشی از داستان این سریال مانند دیگر ساخته‌های بهرنگ توفیقی یعنی «پدر» و «آقازاده»، توسط فلاش بک روایت می‌شود.

این شیوه روایی حدس‌هایی برای حل معمای قصه در ذهن تماشاگر ایجاد می‌کند، به این ترتیب کشش داستان فعلا حفظ شده است.

ناگفته نماند قصه «سرگیجه» ضرباهنگ کُند و زمان مفید کمی دارد که به سریال لطمه زده است. شاید این مجموعه برای رسانه ای مانند تلویزیون ریتم مناسبی داشته باشد، اما مخاطب نمایش خانگی که در آن سریال‌ها به صورت هفتگی منتشر می‌شود و بابت آن‌ها پول پرداخت می‌کند، از این موضوع چشم‌پوشی نمی‌کند. اگر «سرگیجه» بتواند گره‌گشایی خوب و به موقعی داشته باشد و مخاطب را غافل گیر کند، می‌تواند روی همراهی‌ بیشتر تماشاگر با سریال حساب کند.

بازی خوب حامد بهداد و ستاره‌ها

حامد بهداد و رعنا آزادی‌ور که پیشتر در فیلم «خانه دختر» به عنوان زوج دیده شده بودند، در «سرگیجه» نیز نقش‌ زوج اصلی قصه (پیمان و فریبا) را برعهده دارند. حامد بهداد که با نقش شخصیت‌های عصبی و برون گرا در ذهن مخاطب مانده است، در نقش «پیمان» حضور کاملا متفاوت و غافل گیرکننده‌ای ندارد اما این شخصیت نسبت به آن تصویر غالب، کاراکتر آرام‌تری است. حامد بهداد در این نقش بازی کنترل‌ شده‌ای دارد و اضطراب و بی‌قراری درونی «پیمان» را قابل باور می‌کند.

بازی رعنا آزادی‌ور در لحظاتی ممکن است بازی او در «زخم کاری» را تداعی کند اما این شباهت به اندازه‌ای نیست که بگوییم خودش را تکرار کرده یا نقطه ضعفی برای او محسوب شود. شبنم مقدمی، هومن سیدی که در نقش پلیس به تازگی وارد قصه شده و پیام دهکردی نیز بازی‌های خوبی دارند. در مجموع چیدمان بازیگران «سرگیجه» خوب است و عملکرد بازیگران آن را می‌توان جزو امتیازهای سریال دانست.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها