آیا عوض شدن قصه اوشین در سانسور واقعیت دارد؟

بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.

آیا عوض شدن قصه اوشین در سانسور واقعیت دارد؟

بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.

رکنا در خبری که منتشر کرد نوشت تا سال‌ها پس از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که با نام اوشین در میان مردم شناخته می‌شد، بسیاری معتقد به تغییر داستان این سریال تحت تاثیر سانسور صدا و سیما بودند.

تا جایی‌که حتی عنوان شد ژاپن نسخه سانسور شده را که قصه جدیدی پیدا کرده است، دوباره از ایران خریده تا از تلویزیونش پخش کند.

ترانه علیدوستی اما در توئیتی، روایتی تازه از این ماجرا داشته و نوشته است:

«من این ماجرای اصلی اوشین رو پارسال که ژاپن بودم سوال کردم، شایعه بود که شغلش چیز دیگری است، ژاپنی‌ها گفتن اوشین اونجا هم نماد نجابت بوده و هیچ ریگی به کفش نداشته.

وقتی گفتم تو ایران ما فکر می‌کردیم اوشین سانسور شده و داستانش عوض شده غش غش خندیدن.»

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    خب خدا را شكر!بار سنگيني را با بيان واقعيت از دوش مردم برداشتيد!اصلا بيشتر مردم با همين فكر كه اوشين كه ٤٠ سال پيش از نلويزيون پخش ميشد چكاره بوده صبح را شب مي كردند!گرفتيد مارو؟!

  • حمید
    2

    دقیقا ترانه علیدوستی چرت و دری وری گفته
    این سریال ۲۹۴ قسمت ۱۵_۱۷ دقیقه ای بوده و توی ایران ۷۷ قسمت ۴۰_۵۰ دقیقه ای پخش شده
    توی نسخه اصلی هم اوشین توی روسپی خانه کار می‌کرده به عنوان آرایشگر...اینم یک نمونه دیگه از چرت گفتن این بشر... ( من رفتم داخل خارج و پرسیدم اوناهم بهش خندیدن) خب بشر بابت کدن بودنت بهت خندیدن.. حس میکنم توی زندان که بوده تمام ذهنش درگیر این شده که بره ته اوشین در بیاره تا ملت آسوده خاطر باشند😂😂🤪🤪🤪🤪

  • ناشناس
    0

    خیلی دوست دارم دوباره سریال سالهای دور از خانه. ...پخش بشه

  • بهنام
    1

    آخی ترانه جون زحمت کشیدی تا ژاپن رفتی تا این راز ۴۰ ساله را کشف کنی که ببینی سیمای جمهوری اسلامی ایران راست میگه یا واقعاً اوشین زن ناسالمی بود ؟ چقدر تو در پی کشف حقایقی بی‌مزه

  • ناشناس
    1

    ایرانی‌ها منحرف فکر می‌کنن نمی‌دونم چرا
    آخه خاله زنکی تا به کجا؟؟؟

  • ناشناس
    0

    پس اول خود ژاپنی ها سانسورش کردندمگه مرض داشته اند فیلمنامه را خراب کردند.اوشین دختر بسیار پاکی بوده اما در زمان جنگ مجبور بوده برای سیر کردن شکم بچه هاش به فاحشگی دست بزند و برود با رییس اداره رابطه داشته باشد تا بتواند مخشو بزند ویک پولی در بیاورد.این قصه می خواهد بگوید جنگ بسیار بد است و جنگ افروزان پست فطرت با ایجاد جنگ چه لطمات جبران ناپذیری را به جوامع و مردم بیگناه وارد میکنند. حالا ترانه خانم چرا اصلا این را مطرح کرد.بیکاره. شکم سیری و بیکاری و خوشگذرانی سلبریدیها را با حرفهای مفتی که می زنند را می توان فهمید.ایشان حتما می خواهد توی پرده بگه جنگ خوبه هیچ عواقبی و هیچ مشکلی نداره تا امریکا بیاد با ایران بجنگه. ایشان میخواهد بگه اگر کسی پاک باشه حتی اگر در جنگ باشه هیچ گزندی بهش نمیرسه و در زندگی موفق هم میشه.پس جنگ خوبه برین با آمریکا بجنگین. خاک تو سر این مملکت با این سلیتریدیهاش.

  • خبر خوان
    0

    خنده داره واقعاً خنده داره ، خبر فوری تو هم به چرت و پرت نویسی روی آوردی ؟

  • ناشناس
    0

    از کجا معلوم ترانه اینو گفته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها