از کمک مالی تا افشای «دزدان»/ برخورد سلبریتی‌ها با زلزله‌های ترکیه و سوریه چگونه بود؟

الجزیره قطر در گزارشی مروری بر کمک های مادی و معنوی هنرمندان و سلبریتی های ترکیه و جهان عرب داشته است.

از کمک مالی تا افشای «دزدان»/ برخورد سلبریتی‌ها با زلزله‌های ترکیه و سوریه چگونه بود؟

به گزارش خبر فوری، زلزله شدید ترکیه و سوریه باعث شوکه شدن جهان و خاورمیانه شد. در حال حاضر، هر کس به دنبال این است که برای بازماندگان کاری انجام دهد. در این میان، سلبریتی های ترک و عرب نیز تلاش دارند که کمک های مادی و معنوی خود را به زلزله زدگان اهداء کنند.

الجزیره قطر در گزارشی مروری بر کمک های مادی و معنوی هنرمندان و سلبریتی های ترکیه و جهان عرب داشته است. الجزیره در ابتدای گزارش خود می نویسد: سلبریتی های ترکیه و جهان عرب غم و اندوه خود را از فجایع حاصل از زمین لرزه ای که خاورمیانه را لرزاند و شدت آن به 7.8 درجه در مقیاس ریشتر بود و ده ها هزار قربانی و مجروح در ترکیه و سوریه به همراه داشت ابراز کردند. آنها همچنین، شروع به حمایت مادی و معنوی از زلزله زدگان کردند و حمایتشان همچنان ادامه دارد.

واکنش سلبریتی های ترک به زلزله اخیر

بر اساس گزارش الجزیره، در میان سلبریتی های ترک، هالوک لونت، خواننده راک، کمپینی را برای جمع آوری کمک برای زلزله زدگان راه اندازی کرد و سپس اعلام کرد که هنرمند ترک، کیوانچ تاتلیتوگ - معروف به مهند - 200 هزار لیره ترکیه (10.6 هزار دلار آمریکا) به زلزله زدگان اهدا کرده است. مریح دمیرال بازیکن فوتبال ترکیه یک میلیون لیره (53000 دلار آمریکا) اهدا کرد. کنعان امرزالی اوغلو بازیگر، یک میلیون لیره، بوراک یلماز، بازیکن فوتبال، 300 هزار لیره (16000 دلار) و بوراک دنیز، بازیگر 150 هزار لیره (8000 دلار) اهدا کردند.

به جز حمایت مادی، برخی سلبریتی ها به نحوی دیگر حمایت خود را از زلزله زدگان اعلام کردند. برخی مانند بورجو بیرجیک و سلما آرگچ (بازیگر سریال حریم السلطان)  داوطلب شدند که در بسته‌بندی وسایل و کمک‌ها قبل از ارسال آنها به مناطق زلزله‌زده شرکت کنند. همچنین، موسسه خیریه گزده کانسو، بازیگر مشهور ترک، تعداد زیادی پتو و لباس به آسیب دیدگان اهدا کرد.

حمایت سلبریتی های عرب از زلزله زدگان سوریه

در کنار بازیگران و خوانندگان ترک، سلبریتی های عرب نیز در امداد به زلزله زدگان شرکت کردند. به گزارش الجزیره، تعدادی از هنرمندان عرب مایل بودند در کمک های مالی به نفع آسیب دیدگان در ترکیه و سوریه مشارکت کنند. جرج وصوف، خواننده سوری، اعلام کرد که مبلغی را به زلزله زدگان اهدا کرده است. وصوف در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: "خداوند به دل سوخته ها صبر بدهد و مجروحان را شفا دهد، فاجعه بزرگ و درد زیاد است."

در همین راستا، نانسی عجرم خواننده مشهور لبنانی اعلام کرد که بخش زیادی از درآمد حاصل از کنسرت های خود را به زلزله زدگان سوریه اهدا خواهد کرد. دنیا سمیر غانم، هنرمند مصری، نیز اکانت رسمی خود در اینستاگرام را به کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه اختصاص داده و در پیام خود نوشت: به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف، هرکسی که بخواهد کمک مالی کند، می تواند از طریق حساب من کمک کند. بلقیس فتحی، هنرمند اماراتی، تمام دستمزد کنسرت اخیر خود که در دهکده جهانی در دبی اجرا شد، به آسیب دیدگان سوریه اهدا کرد.

سلاف فواخرجی بازیگر سوری و وائل رمضان کارگردان نیز از کمک 21 میلیون پوندی سوریه (حدود 8400 دلار آمریکا) به زلزله زدگان در استان های آسیب دیده خبر دادند. سلاف در صفحه فیس بوک خود نوشت: زندگی ما در قبال کشور و مردممان هیچ است. درد هر سوری درد ماست.

سندیکای هنرمندان سوریه در صفحه رسمی خود در فیس بوک از کمک بسیاری از هنرمندان سوریه به زلزله زدگان خبر داد. هنرمندانی مانند بسام کوسا 15 میلیون پوند سوریه (حدود 6000 دلار) و حسام جنید و همسرش 200 میلیون پوند سوریه (حدود 80 هزار دلار) و ناصیف زیتون 360 میلیون پوند سوریه (حدود 14 هزار دلار) به زلزله زدگان کمک کردند.

در این میان، مکسیم خلیل نیز بانی طرحی ابداعی و مهم شد. او حساب کاربری خود در اینستاگرام را به پیدا کردن مفقودان و پیدا کردن جا برای بستری آنها اختصاص داده است‌.  مکسیم خلیل همچنین از هنرمندان و اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی خواست تا اسامی سارقان کمک‌رسانی های مردمی را فاش کنند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    28

    تسلیت به مردم ترکیا و سوریا / اما ملت ترکیه و دولت سوریا یادتان هست پوتین را تشویق به کودک کشی کردین حال اه و نفرین ملت اوکراین باعث شد ده ها برابر خسارت جنگ ک روس ها کمونیست به اکراین زدن شامل ترکیه بی ادب شود که فرهنگش جنگی است یادت هست اددوغان داشتی بچه های ارمنستان با پهباد بیراق می کشتی .چوب خداوند صدا ندارد ولی باب می کند سوریه اسد زن فرانسوی داشتی چکمه پوتین لیس می زدی بمانی و سوریه عروس ویران شود . کجائید فکر کردی پهباد بدی تمام . خدمت نکنید تعویض می شوید عین فوتبال حتی بزرگانش رفتن مثل پله یا علی دایی ووو . ملت با کسی شوخی ندارد . دولت خوب یعنی قدرت خرید ملت یعنی عکس بی ارزشی فعلی دولت بعد یعنی دلار 23 بکنی 45 هزار تومان این دولت بد است باید تعویض و تک دوره ای شود چون لیاقت استعفاء ندارند حب دنیا دارند .

    نظرات شما -
    • علی
      3

      حساباشون رو دولت شون مسدود نکرده از ترس تحقیر.مثل کشور ما

  • ناشناس
    24

    کجایی تختی بزرگوار با جمع کردن کمک زلزله بوئین زهرا 7.1 ریشتری با بیش از 40 هزار کشته باعث شدی امید باز گردد و الان بوئین زهرا شهری است که با اصول مهندسی و خانه های ضد زلزله ساخته شد ولی متاسفانه الان از کیفیت ساخت می زنند چرا که دولت فقط فکر سیاست است نه خدمت و توسعه پایدار . کمک های علی دایی و دیگران بسیار بیشتر از این اعراب و ترک های میلیاردر است و اما زلزله بم 6.6 ریشتری از نظر تعداد فوتی رکودار جهان است چرا که نزدیک 30درصد مردم بم مردند . الان شهر بم با حومه روستاها 200 هزار جمعیت دارد پس زلزله بم شاید برابر زلزله 9 ریشتری در جای دیگر تلفات داده حال فکر کنیم یه زلزله 7.8 ترکیه در سمنان یا خراسان شمالی یا زاکرس یا البرز مرکزی بیاد چه می شود ایران نباید با این کیفیت بساز بنداز ساختمان بسازد مثل مسکن مهر یا دیدیم سازه تجاری آبادان هنوز زیر بار نرفته بود سقوط کرد تمام این ها خطا و کم کاری و زدن از مصالحه استاندارد و بقولی برای سود بیشتر مسکن مهر سر پل و گیلانغرب و بیمارستان نو ویران می شود این یعنی همگی خطا و کم کاری مسئولین چرا که در ایران تجارت نفت و اطراف نفت زیر نظر دولت است و ارزش پول مستقیم به حرکات دولت ربط دارد . . بیائیم فکر ایران باشیم خدای نرده زلزله بالای 7 ریشتر نیاد باعث رکورد فوتی جهان شویم نگذارید از کیفیت ساخت کاسته شود حداقل سه استاندارد اجباری جدید در تقویت ساخت ابلاغ کنید از تجربه دیگر کشورها موفق در ساز ضد زلزله کمک بگیریم ایران مهد زلزله است پس تنبلی و ضعف سازه ابر مصیبت میاره فکر ایران باشیم سیاست جای خود ایران زیبا و محکم جای خود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      اراجیف گویی دایی جیبشو پر کرد

  • ناشناس
    9

    سلبریتی های ما شرم کنن

  • ناشناس
    27

    مردم به سلبريتى هاى ايران اعتماد دارند ونشان دادند در زلزله قبلى كه چه كمكهاى زيادى مردم به سلبريتى ها دادند كه به مصدومان برسانند وحقى كه موفق بودند اما افسوس كه جماعتى از محبوبيت آنها بين مردم مى ترسند وبه اين دليل نمى گذارند آنها فعاليت نمى كنند

  • رسول صفری
    14

    خبر فوری این مطلب رو کار کرده که مردم به سلبریتی ایرانی توهین کنه ، در حالیکه سلبریتی ایرانی هم کمک میکنه و اگر اعلام کنه محکوم میشه به ریاکاری ، در ضمن حکومت اجازه نمیده کمک های مردمی رو جمع آوری کنن مثل مسدود کردن حساب آقای کریم باقری که میخواست برای زلزله زدگان خوی کمک بگیره که اجازه ندادن

  • ناشناس
    22

    کریم باقری شمارحساب دادولی حاکمان عرب ما ازمحبوبیت میترسند وحسابش رومسدودکردند چون دیگر کسی نذورات، وصدقات رابه مفتخورها نمیدهد

  • ناشناس
    8

    روز تعطیل ست و رای دوزاری چهار تا ساندیس خوره!

  • ناشناس
    0

    این رو اشتباه حساب کردی: 200 میلیون پوند سوریه (حدود 80 هزار دلار) و ناصیف زیتون 360 میلیون پوند سوریه (حدود 14 هزار دلار)

  • شعبانی
    2

    من 42سالمه قبلا نمازمیخوندم و2سال است دیگه نمیخونم چون میخوام دیگه انسان خوبی باشم چون از دین دروغ وریاه دیدم من دین در خودم کشتم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها