اتهام سهروردی چه بود؟

نشست «دادنامه سهروردی» با سخنرانی سیدمصطفی محقق داماد برگزار می‌شود.

اتهام سهروردی چه بود؟

سی‌ونهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی به «دادنامه‌ سهروردی» اختصاص دارد که در روز چهارشنبه، ۱۹ بهمن ساعت از ۱۵ برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: تاریخ قضا و داوری به درازای تاریخ بشر است. ولی نحوه رسیدگی و رای صادره قضات همواره نشان‌دهنده شخصیت فردی دادرسان و حاکمان وقت و میزان اجرای عدالت در فضای حاکم بر جوامع بوده است.

آراء صادره در قرون وسطا توسط قضات وابسته به کلیسا و اعدام و سوزاندن و یا به سیاه‌چال زندان افکندن چهره‌های زیادی از مفاخر علم و دانش و معترضین به جنایات حاکمان تحت پوشش دین هرگز از هاضمه تاریخ محو نخواهد شد.

محاکمه چند چهره درخشان در پوشش دین و سرانجام ریختن خون آنان به نحو فجیع لکه ننگی است بر چهره تمدن اسلامی. سهروردی حکیم ایرانی و بنیان‌گذار حکمت اشراقی از قربانیان این مقوله است. اتهام او چه بود؟ وبای ذنب قتل؟ و چگونه او را محکوم کردند؟ مطالبی که قضات آن‌ها را کفر تشخیص می‌دادند چه بود و مراد حکیم چه بود؟

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نحوه رسیدگی و رای صادره قضات همواره نشان‌دهنده شخصیت فردی دادرسان و حاکمان وقت و میزان اجرای عدالت در فضای حاکم بر جوامع بوده است.آراء صادره در قرون وسطا توسط قضات وابسته به کلیسا و اعدام و سوزاندن و یا به سیاه‌چال زندان افکندن چهره‌های زیادی از مفاخر علم و دانش و معترضین به جنایات حاکمان تحت پوشش دین هرگز از هاضمه تاریخ محو نخواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها