زمان بازدید از «خزانه جواهرات ملی» اعلام شد

خزانه جواهرات ملی پس از حدود سه سال تعطیلی به مناسبت دهه فجر و به مدت محدودی، بازگشایی می‌شود.

زمان بازدید از «خزانه جواهرات ملی» اعلام شد

خزانه جواهرات ملی زیرمجموعه بانک مرکزی است که بنا بر اطلاعیه جدید آن، به مناسبت دهه فجر از روز چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه تا چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، به جز روزهای پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل، قابل بازدید خواهد بود.

 بازدید از خزانه در روزهای مشخص شده از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ امکان‌پذیر است.

‌برای بازدید و تهیه بلیت از این مجموعه می‌توان به محل خزانه جواهرات ملی در خیابان فردوسی تهران، ‌ نرسیده به چهارراه استانبول، ‌ نبش کوچه بانک مرکزی، ‌ ساختمان بانک مرکزی مراجعه کرد.

گنجینه بی‌مانند «خزانه جواهرات ملی» مجموعه‌ای از گرانبهاترین جواهرات جهان است که در قرون و اعصار مختلف گردآوری شده است. خزانه فعلی جواهرات در سال ۱۳۳۴ ساخته و در سال ۱۳۳۹ با تاسیس بانک مرکزی ایران افتتاح و به این بانک سپرده شد و اکنون نیز در صیانت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

الماس دریای نور، جقهٔ نادری، تاج پهلوی،  تاج کیانی،  کرهٔ جواهرنشان، تخت طاووس و تخت نادری از جمله شاخص‌ترین آثار و جواهراتی است که در این گنجینه نگهداری می‌شود.

عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ چندی پیش، پس از حاشیه‌هایی که درباره گنجینه جواهرات بانک مرکزی پیش آمده بود، از این گنجینه بازدید کرد و در عین حال که وجود دو تاج سلطنتی را در این مجموعه تایید کرد و گفت که از مسؤولان خزانه جواهرات بانک مرکزی درخواست کرده امکان بازدید عمومی از دیدنی‌های آن فراهم شود.

خزانه جواهرات بانک مرکزی همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل شده بود که ادامه دار شدن این تعطیلی، به انتقال این گنجینه به خزانهٔ جدید بانک مرکزی در تپه‌های عباس‌آباد تهران که درحال ساخت است، ارتباط داده شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها