نشست پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر آغاز شد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر دقایقی قبل در ساختمان اداره کل دفتر موسیقی آغاز شد.

نشست پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر آغاز شد

نشست خبری پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر با حضور عبدالرضا سهرابی ـ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس میرهاشمی ـ دبیر جشنواره پانزدهم و سید مصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر (فجر استان‌ها) امروز سوم بهمن در دفتر موسیقی در حال برگزاری است.

قرار است در جریان این نشست جزییات برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره شامل طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ی استان‌ها (غیر رقابتی) اعلام شود.

سهرابی در بخشی از این نشست گفت: وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به زعم همه اندیشمندان و نخبگان سیاسی، انقلابی با تموم وجوه بود. می‌بینیم انقلاب‌ها بعد از اتفاق افتادن دچار زیان‌هایی می‌شوند که از آرمان‌های خود خارج می‌شوند اما انقلاب ما همچنان بعد از چهار دهه با قدرت ادامه می‌دهد. این انقلاب قبل از اینکه سیاسی باشد، باعث شد یکسری اندیشه‌ها و سلوک وارد اجتماع ایران شود که تاثیرگذار بود. این اندیشه بر هنر نقش مستقیم داشته است و در کنار آن این هنر بود که توانست زبانی گویا و رسا برای بازگو کردن حقایق باشد و به اهداف انقلاب کمک‌ کند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت‌هایش چنشن اظهار کرد: جشنواره فجر برآمده از همین تفکر و اندیشه است؛ لذا توانسته در این فضا جایگاه درخشان خود را نشان دهد. جشنواره آوردگاه هنرمندانی است که می‌توانند خود را در عالی‌ترین سطح ارائه کنند و هر هنرمندی که دستی بر آتش دارد می‌تواند حضور داشته باشد. جشنواره محدودیتی برای کسی قائل نشده به لحاظ گستردگی موضوع.

روح بیانیه گام دوم امید و خوشبینانه نگاه کردن به آینده است این مهم هم در جهاد تبیین موقر است که عرصه تجسمی موضع و موقعیتی است که بسیار در این راستا می تواند کمک کند. این هوشمندی آگاهی هنرمندان بود که امسال با وجود شرایط موجود توانستند افتخار بیافریند و برگ زرینی بر هنر انقلاب رقم زده باشند.
امیدوارم تا پایان جشنواره آن‌گونه که لایق جشنواره هست ما را همیاری کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها