چرا می گویید بودجه را نهادهای انقلابی و فرهنگی بردند و خوردند؟/بودجه صداوسیما را با بی بی سی مقایسه کنید

هر ساله همزمان با بررسی بودجه در مجلس، سهم نهادهای فرهنگی و انقلابی از منابع دولت، مورد توجه رسانه های مخالف قرار می گیرد.

چرا می گویید بودجه را نهادهای انقلابی و فرهنگی بردند و خوردند؟/بودجه صداوسیما را با بی بی سی مقایسه کنید

این رسانه ها که برای خاموشی چراغ فرهنگ تاکنون از هیچ اقدامی فروگذار نکردند در تلاشند تا با سیاه نمایی این گونه القا کنند که چه نشسته اید، بیایید و ببینید که بیت المال را بردند و خوردند، اما نگاهی به بودجه کمتر از 3 درصدی نهادهای فرهنگی خود پاسخی جامع به دشمنان ایران و بهانه های آنها است و نشان می دهد اگر هم قرار است نگرانی وجود داشته باشد باید از بابت محرومیت و مهجوریت فرهنگ باشد.

سهم اندک بودجه فرهنگی از کل منابع دولت واقعیتی تلخ است که البته توسط دشمنان معکوس نشان داده می شود.

دولت ها در سالهای گذشته همواره به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله کسری بودجه، اولویت را در حل و فصل مسائل اقتصادی و جاری کشور قرار داده اند که نتایج مخرب آن در زمینه فرهنگ را متاسفانه در بزنگاه های کشور دیده ایم.

مقایسه بودجه بی بی سی با صداوسیما

در شرایطی که به گفته معاون وزیر امور خارجه انگلیس سالانه ۹۴.۴ میلیون پوند (چهار بیلیون و هفتصد و پنجاه میلیارد تومان) بودجه به سرویس جهانی بی‌بی‌سی اختصاص داده می شود، رقم بودجه صدا و سیما در سال 1402 با حدود 150 شبکه حدود هشت هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

همچنین مقایسه بودجه فرهنگی کشورمان با سایر کشورها حاوی نکات قابل توجهی است. آخرین آمارها که مربوط به سال 2019 است نشان می‌دهد رقم بودجه فرهنگی کشور در این سال با لحاظ شاخص برابری قدرت خرید معادل ۳.۹ میلیارد دلار بوده است.

همین شاخص برای روسیه ۷.۳، ترکیه ۱۵.۴، ژاپن ۲۲.۷، کره جنوبی ۲۲.۸، آلمان ۴۸.۵، امریکا ۵۹ و چین ۸۴.۱ میلیارد دلار بوده است. در نتیجه طبق این شاخص، ایران در مقایسه با این کشورها، کمترین میزان هزینه کرد در موضوعات فرهنگی را دارد.

منبع: روزنامه جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0

    اونوقت این صدا وسیما چه خروجیی دارد ؟کی میبیند ؟بی بی سی اینقد عمله عکره دارد ؟چرا فقط جاهایی که منفعتون ایجاب میکند لنگ دلار وپوند به میام میاد ؟در امد انگلیس در سال چقدره ؟ فقط زر زدن بلدید .

    نظرات شما -
    • 0

      خروجی صدا و سیما؟ آمنه سادات علی رضوانی مهران رجبی و...دیگه کی بهتر از اینها. تازه بی بی سی و سی آن آن هم که توسط کیهان و فارس تحریم شدند اصلا بودجه لازم ندارن.

  • مخاطب شیرین
    0

    اخه بی بی سی تمامه جهان ازش لذت میبرن ولی صدا و سیمایه ولایی غیر از چرت وپرت چیزه دیگه ای مگر داره که پولم میخواد

  • علیرضا
    0

    ای کاش مفهوم فرهنگ از نگاه خودتون رو هم میگفتید
    بطور مثال نهادهایی که بقول خودشون کار فرهنگی میکنن عمده هزینه هاشون حقوق علمایی هست که از بیکاری مگس میپرونند
    تو این 43 سال چقدر کارفرهنگی برای این مملکت انجام دادید که فرهنگ جوونای این مملکت شده اینی که الان داریم میبینیم
    بنابراین این بودجه هایی که به اسم فلان جامع الم.... و مرکز خدمات و مرکز تبلیغات و .... هست واقعا اصلشون بردن و خوردن هست
    صداو سیما که دیگه خیلی وقته تعطیله
    فقط از بیکاری و خالی نبودن عریضه اس که برق مصرف میکنه

  • اقاااااا
    0

    اورین...اورین

  • عنبر
    0

    یه مشت اراجیفه ولایی پخش میکنید بئدجه هم میخواهید خودتونو با انگلیس و مردمه شادش دارید مطابقت میدید یه اینگلیسی در ماه 150میلیون درامدشه اونموقع کارگره ایرانی زیره 10میلیون تومن بعدش چی میبافید برای مردم اینقدر دروغ نگید

  • ناشناس
    0

    کاش درمورد سایر موارد هم صدا وسیما خودش را بابقیه کشورها مقایسه میکرد ودرنهایت بایک نظر سنجی از مخاطبین درخواست بودجه بیشتر میکرد

  • ناشناس
    0

    بودجه صدا سیما رو بین خود مردم پخش کنین بعد هر کی خواست تلویزیون ایران ببینه اشتراک بخره اینجوری مردم هم ضرر نمیکنن

  • ناشناس
    0

    سلام شما از نظر منابع طبیعی (نفت وگاز ومعادن و.........)ایران را باانگلیس مقایسه کنید بعداشکال کار را پیداکنید که این وسط چه اتفاقهایی داره میفته.............

  • علی
    0

    ما یک تلویزیون ۱۴ اینچ داریم، هر موقع روشن می کنیم، حالمون به هم می خوره، فیلم ایرانی که انگار نویسنده اش تو مریخ زندگی می کرده، سناریو نوشته که یک درصد بازتاب دهنده جامعه ایران نیست، مثل یه بنده خدایی که هم خیلی زرنگه و هم خیلی شرور نقشه هایی می کشه و اجرا می کنه، که اساسا خدا و قدرت او برای نجات بندگان خیر او رو زیر سوال می بره و شیطان رو حاکم بر جهان نشان می ده و پوچی خلقت رو اثبات می کنه. فیلم خارجی هم مثل روز روشنه که مثلاً ۲۰۰۰ دلار گرفته تا یک فیلم خوب بخره و دوبله کنه، صد دلارش رو داده برای فیلم، باقیش رو گذاشته جیبش.

  • مادر سه بچه
    0

    شماهایی که توقع دارید بودجه صدا وسیمای میلی مشابه بی بی سی باشه پس لطفا درآمد مردم رو هم مشابه مردم انگلیس کنید. .فقط که نباید هزینه هامون با دلار بالا برود...این صدا وسیما رو فرزندان خود مسئولان هم نگاه نمی‌کنند. حاضرم قسم بخورم خانواده هاشون یکی از سریال‌ها یا فیلم‌های تلویزیون رو نگاه نمی‌کنند.. مردم عادی هم که هم اخبار و هم سرگرمی رو از کانال‌های اونور آب دنبال می‌کنند...پس در صداوسیما رو گل بگیرید و پرسنل اون رو جهت رضای خدا بفرستید خونه هاشون .

  • سعید
    0

    این چرندگویی به درد ارزشی های شش کلاسه میخوره.

  • ناشناس
    0

    بی بی سی به سی و خورده ای زبان جهان هم کانال تلویزیونی و هم رادیویی داره و تازه در بیشتر کشور های جهان مرکز داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها