چرا کارگردان پیشکسوت در تلویزیون کار نمی کند؟

مسعود آب پرور از کارگردانان باسابقه می گوید: دوست دارم برای تلویزیون کار کنم اما گویا برنامه های تلویزیون همه معلق مانده اند یا حداقل برای ما معلق اند.

چرا کارگردان پیشکسوت در تلویزیون کار نمی کند؟

سریال «مستوران ۱» آخرین ساخته تلویزیونی مسعود آب پرور بود که تیر ماه امسال از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. پس از ساخت هفت قست از این سریال توسط سیدجمال سیدحاتمی، کارگردانی ادامه قسمت ها بر عهده مسعود آب پرور قرار گرفت و عطا پناهی، تهیه کننده، سرعت در روند تولید را علت این امر عنوان کرد.

«مستوران ۲» اما دوباره به سیدجمال سیدحاتمی سپرده شد و اینطور که گفته می شود، این روزها در حال ساخت است.

علت دوری از تلویزیون

آب پرور که کارگردانی سریال هایی چون «عملیات ۱۲۵»، «هوش سیاه»، «زخم» و «لژیونر» را هم برای تلویزیون بر عهده داشته است، درباره علت دوری اش از تلویزیون می گوید.

این کارگردان باسابقه ابتدا در واکنش به این جمله که چرا از تلویزیون دور شده اید؛ آیا این مساله بنا به خواست خودتان بوده است؟ بیان می کند: من دوست دارم کار کنم اما به نظر می آید برنامه های تلویزیون معلق است یا حداقل برای ما معلق است؛ نه دعوتی صورت گرفته و نه پیشنهادی وجود دارد. پیشنهادها هم همینطور معلق مانده است. فقط می‌توانم همین را بگویم.

تلویزیون کارهایش را خودش سفارش می دهد

او سپس درباره بازپخش مجموعه «لژیونر» از شبکه پنج سیما، به این پرسش که چرا علیرغم هیجان و جذابیت های سریال های فوتبالی، این موضوع چندان مورد توجه قرار نمی گیرد؟ می گوید: دلیلش را خیلی نمی دانم، ولی اگر در حوزه تلویزیون صحبت می کنید، معمولا الان خود تلویزیون موضوعاتش را سفارش می دهد و ساخت سریالی که بنا به خواست برنامه ساز و فیلمساز باشد، بسیار محدود است.

خودِ تلویزیون سیاست‌های کلانی دارد و بر مبنای همان ها تولید فیلم، سریال ها و برنامه های ترکیبی را سفارش می‌دهد.

این کارگردان تاکید می کند: در حوزه‌ پلتفرم‌ها اما من فکر می کنم سرمایه‌گذاران خصوصی باید باشگاه هایمان را به سمت حرفه ای شدن ببرند و خودشان هم سرمایه گذاری کنند.

اخیراً یکی از باشگاه‌های بزرگ تهران از من خواست تا یک برنامه ترکیبی برای پلتفرم ها طراحی کنیم که ما دوستان را جمع کردیم، اتاق فکر تشکیل دادیم و این کار را انجام دادیم اما با اتفاقات اخیر اجتماعی همزمان شد و کمی هم باشگاه های ورزشی به واسطه جام جهانی دچار حواشی شدند و فعلاً هم این کار در هاله ای از ابهام مانده است. هیچ چیز ثبات ندارد، نمی توان از قبل برنامه‌ریزی کرد و متاسفانه این معضل وجود دارد.

کاش سریال های جدید مردم پسند بسازند

مسعود آب پرور در پایان نظرش را درباره بازپخش مجموعه «لژیونر» از شبکه پنج اینگونه اظهار می کند: من فکر می‌کنم مردم ترجیح می دهند سریال های جدید ببینند تا سریال های قدیمی و کهنه. کاش تلویزیون به جای تکرار سریال های قدیمی، برای تولید سریال های جدیدی که مردم موضوعاتشان را دوست دارند، همت کند.

گویا دوستان دنبال استانداردهای دیگری هستند، شاید هم ما متر و معیارها را از دست داده ایم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها