آغاز جشنواره عمار به میزبانی «شاهچراغ»

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه برای نخستین بار خارج از پایتخت آغاز به کار کرد و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ میزبان این آیین بود.

آغاز جشنواره عمار به میزبانی «شاهچراغ»

مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار پس از سال‌ها که در تهران برگزار می‌شد، امسال با هدف گرامی داشت یاد و نام شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) به میزبانی شیراز برگزار شد.

این آیین افتتاحیه با قرائت قرآن توسط متین جعفری فرزند شهید مدافع حرم داوود جعفری آغاز شد و با اجرای محمدرضا شهبازی مجری مسابقه تلویزیونی «رخداد» و برنامه «پاورقی» ادامه یافت.‌

d0c8a85d-001a-4b8b-a94d-b026b236a2e7

عمار سینمای بدون مرز است

سهیل اسعد، دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در این مراسم سخنرانی کرد.

او گفت: «عمار سینمای بدون مرز است که مرزها را حذف کرد، در عمار به همه گذرنامه ورودی دادند و همه می‌توانند بدون هیچ قید و شرطی فعال سینمایی باشند. عمار مانند پزشکی است که منتظر آمدن مریض به مطب نیست، بلکه خودش نزد بیمار می‌رود. عمار معادله سینما را عوض کرده است؛ در عمار سینما به سمت ما می‌آید.

عمار سینمای ساده و آسان است. لازم نیست امکانات زیادی داشته باشیم تا عماری باشیم، بلکه با یک تلفن همراه هم می‌توانیم فعال سینمایی باشیم و اثر خود را بفرستیم.» او افزود: «مهم ترین نکته قابل توجه این است که مردم در عمار اصالت دارند و در صف اول نشسته‌اند.»

ساخت سریالی جدید درباره حاج‌قاسم

در ادامه این مراسم سرود «شهدای شیراز» توسط گروه سرود فرزندان ایران اجرا و با حضور داوران بخش‌های مسابقه «فیلم نامه»، «نماهنگ» و «پویانمایی»، جوایز این بخش‌ها اعطا شد.

طاهره ولی‌پور، برگزیده فانوس بخش فیلم نامه‌نویسی با اثر «چهار زبر» با بیان این‌که افتخار می‌کند به جایزه‌ای که از جشنواره عمار گرفته است، افزود: «برای مردم دو خبر دارم؛ اول این که بعد از یک سال از شبکه دو اولین سریال در باره 10 روز آخر زندگی حاج قاسم سلیمانی پخش خواهد شد که بنده نویسنده آن بودم و خبر دوم این است که در حال نوشتن سریالی در باره شهدای شاهچراغ هستم و آرزو دارم که یک روز جشنواره مردمی عمار جایگزین همه جشنواره‌هایی شود که فقط نامی از انقلاب را یدک می‌کشند.»

«لوپتو» جایزه گرفت

در ادامه هیئت داوران بخش پویانمایی، در بخش پویانماییِ بلند و نیمه بلند، ضمن تقدیر از اثر «قلعه ماهیان» به تهیه‌کنندگی امیر کساوندی، فانوس این بخش را به علت «جذابیت بصری مناسب، تکنیک متناسب با مضمون و طنز دلنشین» به اثر «لوپتو» به تهیه‌کنندگی فرهاد امین‌زاده اهدا کردند.
سخنرانی محمدعلی یزدانی، کارگردان نماهنگ «قول مادرانه» پیش از تقدیر از خانواده مرحوم محمد جعفری تهیه کننده این نماهنگ، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم محمد جعفری، مستندساز جبهه انقلاب به دست خانواده‌ شهید حادثه تروریستی شاهچراغ، شهیدان سرایداران و اسماعیلی تقدیر شد.
ابوالفضل خوش‌نژاد داماد شهید سرایداران از نیروهای هنرمند جبهه انقلاب درخواست کرد که تلاش خود را چند برابر کنند و گفت: «با تمام وجود و با اخلاص تمام ابعاد دین اسلام را انتشار دهید. از کرامت و اخلاق ائمه محتوا تولید کنید تا مردم متوجه شوند که دین ما دین زیبایی است.»
وی درخواست کرد سازندگان جبهه انقلاب مخاطب تولیدکنندگان خود را فقط افراد مذهبی قرار ندهند و تولیدات را به رأی عموم مردم بگذارند. خوش‌نژاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد که سازندگان در انتخاب عوامل ساخت فیلم از نیروهای متخصص اهل معرفت و پایبند به انقلاب استفاده کنند.

سرپرست تولید «سلام فرمانده» تقدیر شد

اهدای نشان شهید سیاح طاهری به ستاد اکران مردمی گیلان هم به دست خانواده شهید محمدرضا کشاورز، شهید ۱۵ ساله حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) در این مراسم انجام شد. در این محفل، لباس و حمایل خادمی شاهچراغ(ع) توسط فرزند شهید حسنعلی پورعیسی از خدام شهید حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) به پدر شهید عجمیان از شهدای مدافع امنیت تقدیم شد.
اهدای دستکش ننه عصمت در افتتاحیه سیزدهمین جشنواره عمار توسط پدر شهید عجمیان، شهید مدافع امنیت به حجت الاسلام نعیمی سرپرست تولید سرود «سلام فرمانده» از نقاط عطف این مراسم بود. نعیمی گفت: «این پروژه‌ برای ایجاد لحظه‌ای حال خوب تولید شد که در نیمه شعبان سال ۱۴۰۱ شروع و از آن استقبال شد. با تصاویری که برای ما می‌فرستند، این سرود توسط بیش از ۵۰۰ گروه شبیه سازی و به 11 زبان دنیا و ۲۱ گویش هم خوانش شده است.
طبق روایت، حضرت ولی عصر(عج) برای ظهور در کنار ۳۱۳ فرمانده به 10 هزار سرباز عاشق نیاز دارد که نیمه شعبان امسال با 10 هزار نفر سلام فرمانده را تقدیم حضرت ولی عصر(عج) خواهیم کرد.» اهدای حمایل و لباس خادمی حضرت شاهچراغ(ع) توسط پسر شهید پورعیسی از خدام شهید حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) به اشرف التمیمی شاعر سرود سلام فرمانده در عراق و اجرای نسخه لبنانی «سلام فرمانده» توسط اشرف التمیمی و گروه‌های سرود حاضر در جشنواره نیز از مهم ترین بخش‌های این مراسم بود.
در ادامه جوایز بخش‌های «تولیدات تلویزیونی» و «فیلم ما» نیز توسط خانواده شهید احسان مرادی از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و مادر شهیده لیلانوربخش از شهدای بمب‌گذاری گروهک منافقین در شیراز با حضور داوران اهدا شد. آیین اختتامیه جشنواره عمار ۲۲ دی‌ماه با قدردانی از برگزیدگان برپا می‌شود.
منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مملی
    0

    بجای این دقل کاریا به فکره معیشت مردم باشید

  • ناشناس
    0

    شرط خدا برای قبولی طاعتها و عبادتها ونیکو کاریها
    ---
    اگر متدینان می خواهند طاعتها و عبادتها و نیکو کاریهای آنان نزد خداوند پذیرفته شوند باید بحکم الزام آفرین خداوند در شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن بی کاستی و بی فزونی تن دهند وتسلیم شوند و هرگز از این حکم سرپیچی نکنند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سامان نگرفتن وضعیت آموزش دین و مذهب در سایه نظام دینی بخشش پذیر نیست!!!
      ---
      اگر با حقیقت گرایی قرآنی و عقلی صادقانه و بی هیچ واهمه ای از عکس العمل متحجران قرآن گریز و خرد ستیز ؛ آموزش دین و مذهب را از آلاینده های بشری ضد قرآن و عقل با جدیت عالمانه و تکیه به شناختها و هشدارهای الزام آفرین محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری و حی قرآنی اصیل الهی تحریف نشده پاکسازی نکنیم هرگز نمی توانیم با انبوه تخلفهای دینی و مذهبی خود و با انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات روز افزون دین زدای رایج میان متدینان ؛ نه رضایت خدا را جلب کنیم و نه جلو ریزش متدینان و بی زاری آنان از دین و مذهب را بگیریم و نه می توانیم از دشمنی جاهلان و مغرضان با دین و مذهب جلوگیری به عمل آوریم .
      رواج وضعیت نابسمان دینی و مذهبی دین زدای مردم که صحنه گردانان کنشگر آن شاعران و مداحان و روضه خوانان و سایر منبریان ناآگاه به شناختها و هشدارهای الهی قرآن اند ، آنهم در سایه نظام دینی ؛ بحکم آیات شناختها و هشدارهای مذکور و احکام استدلال متین منطق عقل هر گز بخشش پذیر نیست و با رو در واسی و مدارا این نابسامانی هرگز بر طرف نمی شود .
      اگر متدینان بویژه مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین به قیامت و حساب آن ایمان دارند و نگران آخرت خود هستند ؛ باید بی وقفه و عالمانه و سازمان یافته و ضابطه مند و با روشهای علمی معتبر دنیا با کمک شناختها و هشدارهای قرآن و با اصول متین استدلال منطق عقل با جدیت و بی هیچ تعلل به تلاش بی وقفه برای زدایش این نابسامانی شیطان پسند بپردازند و پاکسازی دین و مذهب از آلاینده های بشری مشرکانه و کافرانه را پیشه ی خدا پسندانه همیشگی خود قرار دهند .

  • ناشناس
    0

    اوضاع دینی و مذهبی رسانه های همگانی در سایه ی نظام دینی ایران چگونه است؟!
    ---
    هزار افسوس که پس از گذشت بیشتر از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ یک از جهت گیریهای رسانه های همگانی مجاز فرهنگ ساز در ایران وجود هیچ نشانه ای را از خدا شناسی توحیدی و از خدا پرستی قرآنی خرد گرا در حرفه ی خود به اثبات نمی رسانند!!!
    بهت آور ترین واقعه در این زمینه این است که وزارت مربوطه هیچ اقدام روشنگرانه و باز دارنده ی منطقی خدا پسندانه ی قرآنی و عقلی در باره ی این فاجعه ی حرفه ای شیطان پسند از خود بروز نمی دهد ؛ گو این که همه چیز در سایه نظام اسلامی مطابق با خواست خرد گرای قرآنی خداوند در ایران پیش می رود!!!
    مرجعیت دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در کشور نیز در باره تحریفهای دین زدایی که بر سر حقایق قرآنی حیاتی شناختهای و هشدارهای محکم و مفصل توحیدی قرآن بویژه خدا شناس و پیامبر شناسی قرآن می آید مهر سکوت بر لب زده اند!!!
    افسوس که اکثریت مطلق این مراجع و متولیان در این زمینه به هیچ روشنگری قرآنی و عقلی که متدینان را به وظایف انسان ساز قرآنی و عقلی آنان آگاه می سازد اقدام نمی کنند .
    آیا این مراجع و این متولیان باور دارند که خداوند در این زمینه هیچ وظیفه ای را بعهده ی آنان نگذاشته است و نسبت به انحرافهای دینی و مذهبی که بعلت رواج روز افزون من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل متدینان دچار آن می شوند هیچ مسئولیتی ندارند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها