مجری برجسته آمریکایی درگذشت

«باربارا والترز» مجری تلویزیونی پیشگامی که به دلیل مهارت‌ بالا در مصاحبه به یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌ های برنامه‌ سازی تلویزیونی تبدیل شده بود، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

مجری برجسته آمریکایی درگذشت

«والترز» فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۹۶۱ به عنوان خبرنگار و نویسنده در برنامه «تودی»‌ شبکه «ان بی سی»‌ آغاز کرد. او سپس در سال ۱۹۷۶ میلادی با پیوستن به «ای بی سی نیوز» به نخستین مجری زن برنامه خبری شامگاهی تبدیل شد.

«والترز» دو مجموعه تلویزیونی با نام‌های «۱۰ نفر از جذاب‌ترین افراد باربارا والترز»‌ و «برنامه ویژه باربارا والترز» را مجری‌گری کرد و سپس در سال ۱۹۸۴ میلادی در برنامه «۲۰/۲۰» شبکه «ان بی سی نیوز»‌ مجری شد. او همچنین با تمامی رئیس‌جمهورهای ایالات متحده پس از ریچارد نیکسون و همسرانشان گفت و گو کرد.

او به مدت پنج دهه به عنوان شخصیت سرشناسی شناخته می‌شد که با رهبران جهان در برنامه‌های خبری و با سلبریتی‌ها در برنامه گفت و گو محور «ویو»‌ مصاحبه می‌کند.

برنامه‌های «والترز»‌ که برخی از آن‌ها به تهیه‌کنندگی خودش ساخته می‌شدند، اغلب امتیازات بالایی را در حوزه برنامه‌سازی تلویزیونی کسب می‌کردند.

برنامه «ویو»‌ که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۷ میلادی روی آنتن رفت مسیر ساخت برنامه‌های گفت و گو محور آمریکایی همچون «تاک»‌ و «چو»‌ و نسخه‌های مشابهی در بریتانیا و نروژ را هموار کرد.

«والترز» برنامه «ویو»‌ را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد،‌ اما تا دو سال به طور پاره‌وقت با «ای بی سی نیوز»‌ همکاری داشت.

این مجری بارها برای برنامه «ویو»‌ نامزد جایزه «امی»‌ برنامه‌های ساعات معمول روز شد و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ این جایزه را دریافت کرد. او همچنین چندین بار به عنوان نامزد جایزه امی ساعات پربیننده انتخاب شد و در سال ۱۹۸۳ این جایزه را به خود اختصاص داد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها