سینمای جهان/ برترین‌های 2022 از نظر منتقدان لندن

با معرفی نامزدهای جوایز حلقه منتقدان لندن ۲۰۲۳، کمدی سیاه «اشباح اینیشرین» با کسب ۹ نامزدی پیشتاز شد.

سینمای جهان/ برترین‌های 2022 از نظر منتقدان لندن

فیلم «اشباح اینیشرین» ساخته مارتین مک‌دونا بیشترین نامزدی را از چهل و سومین دوره جوایز حلقه منتقدان لندن کسب کرد و در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شد. «افترسان» دیگر فیلم موفق امسال نیز که اولین فیلم بلند شارلوت ولز است با ۸ نامزدی جایگاه دوم را کسب کرد.

در بخش بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ علاوه بر این دو اثر، «همه زیبایی و خون‌ریزی»،‌ «تصمیم به ترک»، «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره»، «فابلمن‌ها»، «زندگی»، «سن عمر»، «تار» و «تاپ گان: ماوریک» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش فیلم غیرانگلیسی زبان نیز «تصمیم به ترک» از کره، «ای‌او » از لهستان، «دختر آرام » از ایرلند، «RRR» از هند و «سن عمر»‌ از فرانسه انتخاب شده‌اند.

بهترین کارگردان سال نیز قرار است از میان تاد فیلد برای «تار»،‌ دنیل کوان و دنیل شاینرت برای «همه‌چیز همه‌جا به‌یک باره»، مارتین مک‌دونا برای «اشباح اینیشرین»، پارک چان-ووک برای «تصمیم به ترک» و شارلوت ولز برای «افترسان» انتخاب شود.

در بخش بهترین بازیگر زن سال نیز رقابت بین کیت بلانشت برای «تار »،‌ آنا د آرماس برای «بلوند»، ویکی کریپس برای «کورساژ »،‌ فلورانس پیو برای «شگفتی» و میشل یو برای «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره» خواهد بود.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سال نیز آستین باتلر برای «الویس »،‌ کالین فارل برای «اشباح اینیشرین»،‌ برندن فریزر برای «نهنگ »، پل مسکال برای «افترسان» و بیل نای برای «زندگی» هستند.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها