داور جایزه آوینی:

می‌توان با جایزه دادن به فیلم‌ های خیلی خوب، اعتماد مخاطب را به دست آورد

داور جایزه آوینی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» درباره کیفیت آثار حاضر در این دوره گفت: امسال ۱۲ مستند در بخش جایزه «شهید آوینی» انتخاب شده بود. در بین آثار، مستندهای خوب و متوسطی حضور داشتند و هر کدام از ویژگی‌هایی برخوردار بودند.

می‌توان با جایزه دادن به فیلم‌ های خیلی خوب، اعتماد مخاطب را به دست آورد

 اصغر بختیاری، با تاکید بر اینکه می‌توان تنها به فیلم‌های خیلی خوب جایزه داد، بیان کرد: امسال در بخش جایزه شهید آوینی، چند فیلم به عنوان برگزیده معرفی شده‌اند اما فکر می‌کنم می‌شد که تنها به یک فیلم جایزه داد تا سطح رقابت را در دوره‌های آتی نیز بالا ببریم.

بختیاری با بیان اینکه می‌توان با جایزه دادن به فیلم‌های خیلی خوب، اعتماد مخاطب را به دست آورد، گفت: اکثر فیلم‌های حاضر در جشنواره، سطحی بالاتر از متوسط داشتند اما فیلمی خوب است که مخاطب نتواند در زمان تماشای آن پلک بزند و تا پایان آن را دنبال کند.

وقتی ما تنها به چنین فیلم‌هایی جایزه دهیم، مخاطب را با خود همراه کرده‌ایم. به این صورت در زمان پخش مستند نیز مخاطبان بیشتری راغب به دیدن اثر می‌شوند. در نتیجه سطح جایزه آوینی نیز رشد بیشتری می‌کند.

داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره چشم‌انداز جایزه آوینی در دوره‌های آتی توضیح داد: باتوجه به صحبت‌هایی که با مدیریت مرکز گسترش داشتم، برنامه‌های خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده که اگر رنگ عمل گیرد، شاهد اتفاق‌هایی بهتر از این می‌شویم. به عنوان مثال می‌توان افرادی که درک خوبی از شهید آوینی دارند را دور هم جمع کرد و از نظرهای آنها بهره برد.

او ادامه داد: ما فیلمسازهایی خوبی داریم که می‌توانند در این حوزه مستندهای با کیفیتی را تولید کنند. البته منظور تنها ساخت اثر در حوزه مقاومت و دفاع مقدس نیست؛ زیرا شهید آوینی فیلم‌های اجتماعی خوبی نیز ساخته و این بخش می‌تواند فیلم‌هایی از این دست نیز داشته باشد.

این سینماگر در ادامه بیان کرد: نباید فراموش کنیم که تولید اثر با کیفیت مستلزم حمایت است. زیرا بعضا پیش آمده که وقتی از  مستندسازان در مورد ضعف‌های اثرشان سوال می‌کنیم، از نداشتن پول می‌گویند. بنابراین یکی از مواردی که می‌تواند در بالا رفتن کیفیت فیلم‌های این بخش موثر باشد، بحث بودجه آثار بوده که باید جدی گرفته شود. نمی‌توانیم انتظار ساخت اثر فاخری در مورد شهید سلیمانی را داشته باشیم، اما از لحاظ بودجه حمایت لازم صورت نگیرد.

بختیاری در پایان گفت: علاوه بر این موارد به فیلمسازان جوان این بخش توصیه می‌کنم که اتاق فکری داشته باشند و در تولید اثر خود از آنها کمک و مشاوره بگیرند.

این اتاق فکر می‌تواند از فیلمسازان پیشکسوت این بخش که تجربیات بسیاری داشته‌اند تشکیل شود. با رخ دادن این موارد در سال‌های آتی شاهد اتفاقی ویژه در بخش جایزه شهید آوینی می‌شویم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بعبارتی میفرمایید مخاطبان هیچ اعتمادی ندارند.اعتمادبا تهدید ویا تطمیع جلب نمی شود ولی یک سفره پهن میشه برای فرصت طلبان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها