جلوه‌ های بصری جذاب «مرد دریایی»

داستان‌های کمیک‌ بوکی که همچنان پرطرفدارند و نسخه‌ های سینمایی آنها آمار فروشی نجومی در پنج دهه اخیر داشته‌اند، در واپسین هفته‌ها و روزهای سال 2022 نیز مد نظر و در دستور کار استودیوها قرار دارند.

جلوه‌ های بصری جذاب «مرد دریایی»

یکی از این نمونه‌های سینمایی، مرتبط با کاراکتر «مرد دریایی» و قصه‌های او است که هنرهای کارگردانی جیمز وَن و جذابیت‌های بازیگری جیسن موموا از همین حالا مقدمه‌های یک توفیق اقتصادی بزرگ و تازه را برای آن فراهم آورده و به همین سبب است که باید به دنیای این فیلم حادثه‌ای و سرشار از افکت‌های ویژه شگفت‌آور ورود و آن را واکاوی کرد.

«مرد دریایی و قلمرو گمشده» با بازی جیسن موموا، امبر هرد، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین و تمورا موریسون و کارگردانی جیمز وَن یکی از بهترین نمونه‌های داستان‌های کمیک‌بوک است. 
جالب است بدانید از همان شروع تولید «مرد دریایی» داستان کمیک‌بوکی آشنایی که به سبب انباشت تولید فیلم‌های بلند سینمایی پیرامون قهرمانان خیالی معروف‌تر، ساخت نسخه‌هایی مشابه در مورد آنها دچار تأخیر شده بود، مشخص و محرز بود که پس از ارائه «مرد دریایی یک» قسمت‌های بعدی آن هم در راه خواهد بود. 
استقبال شایانی که از فیلم نخست در سال 2019 صورت پذیرفت، این باور و طریقه عمل را راسخ‌تر کرد و پس از تأخیری دو ساله که مرتبط با کرونا بود، سرانجام قسمت دوم «مرد‌دریایی» از هر جهت آماده نمایش شده و قرار است از 29 آذر 1401 و به واقع در جشن‌های کریسمس و ژانویه 2023 در سطح جهان به نمایش درآید. 
پیش‌بینی این نکته هم اصلاً سخت نبود که جیسن موموا، هنرپیشه چشم آبی و قوی‌هیکلی که نقش مرد دریایی را بازی می‌کند، با حضور در این قالب بر شهرت خود خواهد افزود و او که پیش‌تر هم بازیگر اصلی تعدادی از فیلم‌های حادثه‌ای بود، اینک در قالب یکی از کاراکترهای پرطرفدار کمیک بوکی و تحت حمایت دی‌سی کمیکز که خالص و حاصل حق مالکیت هر اثر مکتوب و تصویری پیرامون وی است، اعتلای بسیار بیشتری در هنر سینما داشته است.

هنری که البته در 35 سال اخیر با بها دادن هر چه بیشتر به کارهای کمیک استریپی و غافل ماندن از فیلم‌های پرمضمون‌تر و عمیق‌تر ادبی اگرچه به یک شکوفایی اقتصادی خیره‌کننده دست یافته اما از نظر محتوایی و به لحاظ کیفی نزول شگرفی داشته است. 
توضیح زیادی از سوی دی‌سی کمیکز راجع به متن داستان و اتفاقات ورژن دوم Aquaman و قلمرو ذکر شده در عنوان فیلم ارائه نشده اما فرقی هم نمی‌کند و همه می‌دانند با یک سری اتفاقات چشمگیر و برخوردهای بزرگ در دریا و زیر و اطراف آن طرف هستیم و با اعجازهای بصری شگفت‌انگیزی که تیم‌های جلوه های ویژه به این گونه فیلم‌ها تزریق و با آن چشم‌ها را خیره می‌کنند. 
بجز موموا، سایر بازیگران عمده فیلم نخست در بخش دوم آن نیز حاضرند و جیمز ون کارگردان هنگ‌کنگی قسمت اول هم صندلی و مسئولیت‌های قبلی‌اش را حفظ کرده است.

موموا قبل از فرو رفتنش در قالب «مرد دریایی» در فیلم‌های اکشن و پرماجرای دیگر و حتی برخی کارهای پلیسی و جنایی درجه دوم هم ایفای نقش کرده و قیمتش در بورس‌های سینمایی بالاتر رفته بود.

با این حال غوغایی که با حضور موموا در دوگانه «Aquaman» حاصل آمده، از تمامی توفیق‌های قبلی او فراتر می‌رود و البته نشانگر این است که قسمت‌های سوم به بعد فیلم‌های مرتبط با این کاراکتر غول‌آسا هم در راه تولید است و این فرانچیز جدید آمده است که بماند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها