«شان پن» به رییس جمهور اوکراین اسکار داد!

«شان پن» بازیگر آمریکایی در جدیدترین ملاقات با «ولودیمیر زلسنکی»، یکی از جایزه‌های اسکارش را به رییس جمهور اوکراین هدیه کرد.

«شان پن» به رییس جمهور اوکراین اسکار داد!

به نقل از ورایتی، «شان پن» در سفر اخیرش به کی‌یف با رییس جمهور اوکراین «ولودیمیر زلنسکی» دیدار کرد تا حمایت خود را از این کشور در بحبوحه جنگ با روسیه اعلام کند. او در جریان این ملاقات یکی از دو  مجسمه اسکار خود را به‌عنوان هدیه به زلنسکی داد.

«آنتون گراشچنکو» مشاور وزیر امور داخلی اوکراین، با انتشار ویدیویی از اعطای این هدیه به رییس جمهور اوکراین خبر داد. در این ویدیو «شان پن» خطاب به زلسنکی می‌گوید: «این (جایزه اسکار) برای شماست که تنها یک چیز احمقانه و نمادین است، اما اگر بدانم اینجاست، احساس بهتری و قدرت کافی برای مبارزه خواهم داشت. وقتی پیروز شدید، این مجسمه را به مالیبو برگردانید، زیرا با دانستن اینکه بخشی از من در اینجا وجود دارد، احساس بهتری خواهم داشت».
 
«شان پن» به رییس جمهور اوکراین اسکار داد!
 
«زلنسکی» نیز نشان افتخار و شایستگی به همراه یک لوح یادبود به این بازیگر اعطا کرد.
 
«پن» یکی از صریح‌ترین حامیان هالیوودی اوکراین در طول درگیری‌های نظامی جاری بوده است. در ماه فوریه، این سینماگر سرگرم ساختن یک مستند در اوکراین بود و از آن زمان تاکنون چندین بار با رییس جمهور اوکراین که خود پیش از ریاست جمهوری، بازیگر نقش‌های کمدی بوده، دیدار کرده است.
 
این بازیگر پیش از این متعهد شده بود که در صورت مخالفت آکادمی علوم و هنرهای سینمای متحرک از درخواست زلنسکی برای سخنرانی در مراسم اسکار ۲۰۲۲، اسکار خود را به طور علنی آب (ذوب) می‌کند. در حالی که زلنسکی در مراسم اسکار امسال حاضر نشد، بیانیه رسمی حمایت از اوکراین در این مراسم صادر شد.
 
«شان پن» نخستین بار در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «رودخانه مرموز» و دومین بار برای فیلم «میلک» در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب جایزه اسکار بازیگری شد.
منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها