امین تارخ درگذشت / اعلام زمان خاکسپاری

امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون از دنیا رفت.

امین تارخ درگذشت / اعلام زمان خاکسپاری

این هنرمند که از چند روز پیش به علت سکته قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، امروز ۲ مهر ماه از دنیا رفت.

خانه سینما و انجمن بازیگران این خبر را تایید کردند.

امین تارخ متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد.

او همچنین در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می‌توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرده ‌که یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش ابن سینا بوده است.

«سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.

زمان خاکسپاری امین تارخ اعلام شد

مراسم خاکسپاری زنده‌یاد امین تارخ روز دوشنبه چهارم مهرماه برگزار می‌شود.

امین تارخ پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان به علت سکته قلبی روز دوم مهرماه در بیمارستان از دنیا رفت و نیما تارخ فرزند این بازیگر گفت، خاکسپاری پدرش ساعت ۱۰ صبح روز چهارم مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • مانی
    11

    گشت ارشاد

    نظرات شما -
    • omid
      10

      باز شروع کردی بی شرف ؟؟

    • گارنیک
      0

      کاربر امید، بیشرف اونهایی هستند که فرزند ملت را کشتند و با پررویی زیر بارش نمی روند

  • کدخدا
    5

    خبر غم انگیزی بود حیفش

  • بهمن
    1

    خدایش رحمت کند
    امین تارخ (زادهٔ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ _ درگذشته ۲ مهر ۱۴۰۱) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و مدرس بازیگری بود

  • ناشناس
    2

    مرگ به مثابه شتری است که جلوی درب خانه همه می خوابد و دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد! خوشا به حال آنکسی که قبل از فرا رسیدن اجل برای آخرت خود توشه پر باری ساخت.

    نظرات شما -
    • علی
      2

      مثل حاکمان ما .که فقط در فکر آخرت خود ومردم هستند!

    • ناشناس
      0

      علی جان! حاکمان باید سخت ترسان باشند. حق معلم کارگر بازنشسته و ...... یه طرف خونهای معترضان یه طرف دیگه و .....

  • ناشناس
    1

    به....‌.

  • ناشناس
    2

    داماد زودتر از مادر زن از دنیا رفت! روحش شاد.

  • علی
    2

    روحش شاد ونامش جاوید....

  • ناشناس
    11

    دوستان و برادران و خواهر ان دیگه کارنامه ازمون وکلا دادگستری رو دوباره تقلب کردند و عوض کردن ولی درصدها رو دست نزدن حالا سوالات شده ۱۴۰ تا ولی درصدها هونه مگه میـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حق خوری تا این حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من عکس کارنامه قبلی و جدیدم رو دارم دستکاری کردن هم توی نتیجه سوالات هم توی سوالات کلا متقلب هستن هم اسکودا هم سازمان سنجش ما داوطلبان حق مان را میگیریم # حذف ازمون وکالت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      دوست عزیز! لطفاً پیام بی ربط با تیتر و متن خبر نگذار!

    • ناشناس
      16

      ببخشید وقتی خبر فوری حرفی از اعلام نتبجه مر از تقلب ازمون کانون وکلا حتی یک خبر نمیگذاره باید توی خبرهای تیتر بنویسیم شاید سازمان سنجش و کانون وکلا و خبرگزاری ها بفمند که حق خوری فقط توی اختلاس ، مرگ و غیره نیست .حق مون رو خوردن .تو باشی داد و فریاد و اعتراض نمی کنی ؟ اینهمه درس خوندیم اخرش میگن این !!

    • ناشناس
      6

      به ناشناس 19:14: با تصویب قانون باصطلاح تسهیل مجوزهای کسب و کار و تعیین نمره تراز به جای امتیاز {نمره خام} جهت قبولی در آزمون های وکالت، سردفتری اسناد رسمی و کارشناسی رسمی دادگستری الآن هر داوطلبی صرفاً 20% سؤالآت آزمون کتبی این حرفه های تخصصی را صحیح پاسخ دهد پذیرفته شده و قبول شناخته می شود!!!

    • ناشناس
      11

      با ۲۰ ٪ ؟؟؟
      ببخشید ها کانون وکلا و سازمان سنجش برای یک ازمون دو تا کارنامه صادر کردن !!!! این براتون عجیب نیست مگه میشه ؟
      خیلی عدالت داشتن؟؟؟نه.؟؟؟
      متقلبای دروغکوی خائن

    • از طرف داوطبین ازمونهای وکالت قضاوت دکتری ارشد تخصص و....
      11

      اولا اشتباه به اون دوستی که گفته صرفا ۲۰ ٪ بزنی وکیل میشی تایید زدم ثانیا خودم بالاتر از ۲۰ ٪زدم اما ثبولم نکردن چون تقلب کردن ، ادم برای یک ازمون چند بار کارنامه میگیره ؟؟؟؟ این اولین بارشون نیست توی دکتری توی ازمون قضاوت توی .... اتش به زندگی تون بیفته که زندگی مون رو نابود کردین
      این اسکودا ی لعنتی و سازمان سنجش با هم قرار گذاستند که قانون تسهیل کسب و کار رو اجرا نکنند و به ماها اجازه ندن که وکیل بشیم
      لعنتی ها
      اه ما جوون ها دامن تون رو توی این دنیا حتما میگیره به حق امام حسین ع

    • ناشناس
      10

      قربون دهنت حرف دل خیلی ها رو نوشتی

    • ناشناس
      8

      به ناشناس ۰۲:۱۸: جسارت نشود شمای نوعی دیگه خیلی داوطلب کم سوادی در رشته حقوق قضایی هستید! حداقل نمره قبولی در آزمون حرفه های تخصصی مانند وکالت، سردفتری اسناد رسمی و کارشناسی رسمی دادگستری باید ۱۴ از ۲۰ باشد.

    • ناشناس
      7

      اولا از نظرتت ممونو ثانیا وقتی برای یک ازمون اسکودا و سازمان سنجش دوتا کارنامه میدن بیرون انتطار داری درصدهای اعلامی درست باشه . دوست عزیز من در اعلام حد نصاب هم تقلب شده چون میخواهند قانون تسهیل اجرا نشود و انحصار قبلی باقی بماند دوست عزیز من من و امثال من همه درس خواندیم که در ازمون قبول شویم نه فقط یک سال بلکه از لیسانس تا ارشد جز دانشحویان ممتاز دانشگاه هستیم و تست هاط ازمون را درست زدیم یقین داریم اما کلاه خودت را قاضی کن یک ازمون با دو کارنامه درسته؟وقتی سوالات ۱۴۰ بود یکهو شد ۱۲۰ تا بچه ها اعتراض کردن سازمان سنجش کارنامه عوض کرد ما عکس و مدرک داریم که تقلب شده . این حق الناسه . این عدالت نیست حق خوری هست .درصدها و تراز دستکاری شده است عمدا تقلب و تخلف کردن !!!!!

    • 6

      ثالثا حقوق فقط حقوق قضایی نیست کمی اطلاعاتت رو بالا ببر

    • ناشناس
      8

      به ناشناس ۱۴:۰۱ و ۱۴:۰۳: ما جامعه وکلای دادگستری و سردفتران اسناد رسمی و کارشناسان رسمی دادگستری هر داوطلبی که حداقل ۷۰٪ میانگین نمرات آزمون تستی را کسب نکند به عنوان پذیرفته شده و کارآموز قبول نداریم! ما غیر از رشته حقوق در مقطع کارشناسی با گرایش قضایی گرایش های دیگر رشته حقوق در مقطع کارشناسی همچون فقه و مبانی حقوق اسلامی را جهت شرکت در آزمون قضاوت، وکالت و سردفتری اسناد رسمی به رسمیت نمی شناسیم!

    • ناشناس
      5

      خبر فوری لطفا یک تیتر و خبر برای این ازمون وکالت کانون وکلا بگذارید تا دوستان همه زیر ان مطلب با هم بحث کنند !!!!!!!
      برای جواب به ان دوستانی که خود را جامعه وکالت و امثال ان می دونند اولا جامعه انحصار طلب هست دلیل هم بخواهی در این سالها نگاه کن اینهمه فارغ التحصیل حقوق چند نفر وکیل شدند ؟
      بعدش هم دوستان عزیز ما ، حقوق مانند رشته های دانشگاهی و حوزوی دارای گرایش فراوان است فقط حقوق قضایی نیست حالا که شما قبول ندارید اینهم نشانه انحصار طلبی شماست
      بعدش هم جواب این سوال رو بدهید یک ازمون سراسری از سازمان سنجش در یک تاریخ برگزار شد بعدش دوتا کارنامه دادند بعدش درصدهای ان درصدهایی نیست که داوطلبان زده اند
      این ها را چه می گویید بچه های ما مدرک دارند که اسکودا و سازمان سنجش تقلب کردن پشت سر هم
      همین ازمون یک نمونه تقلب مکررو متععد انهاست
      کسی که حق خوری می کند وجدان ندارد خدا ندارد ازاده نیست به قول شهید سلیمانی امام حسبنی نیستید چون حق ما داوطلبان مطلوم را خورده اید اینها آه مظلوم و خون است نه لقمه حلال
      به حق امام حسین ع رسوا میشوید و این انحصار وکالت شکسته میشود و ما مثل امام حسین موفق میشویم

    • ناشناس
      4

      به ناشناس ۱۸:۵۲: دوست عزیز! کافیست از افرادی که هم اکنون وکیل دادگستری (حدود ۸۰ هزار نفر) سردفتر اسناد رسمی و کارشناس رسمی دادگستری فعال هستند نظرسنجی کنید ببینید اکثریت قریب به اتفاق این افراد نظر اینجانب را در مورد حداقل نمره خام لازم برای قبولی در آزمون تستی حرفه های تخصصی مذکور که کسب ۷۰٪ میانگین کل نمرات آزمون است را قبول دارند یا خیر؟ در تمام دنیا قانونگذاران نظر افراد متخصص و خبره و ذینفعان آن حوزه ای را که می خواهند در مورد آن قانونگذاری کنند جویا می شوند و به آن عمل می کنند ولی در ایران قانونگذاران نظرات کارشناسی افراد متخصص را یا نمی شنوند و یا اگر هم بشنوند به آن توجهی ننموده و به آن عمل نمی کنند!!!

    • ناشناس
      5

      در پاسخ به اقدامات متقلبانه سازمان سنجش و اسکودا همه باهم #حذف آزمون وکالت

    • ناشناس
      5

      به ناشناس ۱۸:۵۲: دوست عزیز! مگر قرار است خیل عظیم فارغ التحصیلان رشته حقوق با گرایشهای گوناگون از دانشگاه های انتفاعی و پولی و دانشگاههای اسلامی نیمه متمرکز امام صادق (ع) و دانشگاه مفید (ره) تماماً جذب حرفه های تخصصی وکالت و سردفتری اسناد رسمی شوند؟!!! چرا این خیل عظیم فارغ التحصیلان رشته حقوق دانشگاههای پولی و اسلامی توسط قانونگذار جذب حرفه قضاوت نمی شوند؟!!! هر ظرفی برای خودش گنجایش و حجم معینی دارد و نمی توان بیش از گنجایش آن را پر و سر ریز نمود! میزان تقاضای خدمات باید میزان عرضه و جذب وکیل دادگستری و سردفتر اسناد رسمی را در محل تعیین کند نه میزان فارغ التحصیلان رشته حقوق!!!

    • ناشناس
      6

      در پاسخ به دوست عزیز ۱۸:۵۲ و دوستان مخلاف قانون تسهیل و انحصار طلب وکالت

      این متن را بخوانید

      سلام
      اینجانب یکی از ۷۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل رشته حقوق .هستم که پشت در کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران برای کسب شغل وکالت مانده ایم . و اقدامات مجرمانه این مراجع در عدم اجرای صحیح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در ازمون های وکالت شاهد می باشیم .
      ضمن تشکر از خبرنگاران و مجریان توانمند صداو سیما و نمایندگان خدوم مجلس شورای اسلامی با تلاش های ایشان شغل وکالت از قداست خودساخته عده ای معلوم الحال خارج گردیده و به مانند دیگر مشاغل در قانون تسهیل کسب و کار قرار گرفته است متاسفانه مسیولین امر در کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه همچنان با دستکاری در نتایج ازمون ها سعی در ادامه روال انحصارگرایانه سابق خود به شکل نوین دارند . همانطوری که مستحضرید همواره انحصار موجب ایجاد و ورود رانت می گردد در سالهای ماضی در برخی از رشته های پزشکی از جمله داروسازی و فیزیوتراپی و پزشکان عمومی انحصاری در زمینه صدور مجوز بازگشایی داروخانه یا کلینیک یا مطب براساس تعداد جمعیت مناطق وجود داشت در حالیکه خوشبختانه این انحصار شکسته شد و هر فارغ التحصیل در رشته های مذکور میتواند در هر نقطه از کشور اقدام به فعالیت نماید به طوری که حتی میتوانند داروخانه های متعددی متصل و مجاور هم افتتاح شود لازم به ذکر است که این فعالان کسب و کار (حرفه های پزشکی گفته شده ) پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نیاز به ازمون یا مصاحبه خاصی ندارند به مانند دیگر مشاغل که از صنف خود تقاضای پروانه کسب نموده و پس از اخذ آن به خدمت رسانی مشغولند . در این بین تنها شغل وکالت است که همچنان در انحصار به سر برده و علی رغم تصویب قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار و خارج شدن شغل وکالت از قداست ساختگی آن ولی همچنان انحصارگرایان از طریق برگزاری ازمون ایجاد رانت می نمایند . اساسا چه دلیلی وجود دارد که برای اشتغال در شغل وکالت ازمون برگزار شود ؟؟مگر اهمیت شغل وکالت از حرفه پزشکی که مستقیما با جان مردم طرف می باشند بیشتر است ؟؟
      شغل وکالت نیز مانند دیگر مشاغل است که بازار کار شاغلین آن در طول زمان متعادل می گردد و هر کس که خدمات بهتری با دستمزد کمتر ارائه نماید قاعدتا مورد اقبال بیشتری از سوی متقاضیان روبرو خواهد شد .
      همان طوری که یک گچکار یا یک بنا یا یک تعمیرکار لوازم خانگی و موبایل یا یک تعمیر کار خودرو تا یک جراح قلب خدمات بهتر با دستمزد مناسب تری انجام داده مردم برای دریافت خدمت به ایشان بیشتر رجوع می کنند در شغل وکالت نیز چنین اتفاقی می افتد بنابراین برگزاری ازمون برای فارغ التحصیلانی که در دانشگاه در رشته حقوق تحصیل نموده و از دانش کافی برخوردار می باشند همچنان مانعی برای ورود ایشان به بازار کسب و کار بوده و بهانه های انحصارگران کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه برای بیسواد نشان دادن فارغ التحصیلان و لزوم برگزاری ازمون ساختگی بوده علاوه بر ان به بهانه برگزاری ازمون هرسال مبالغ هنگفتی را من غیر حق
      دریافت می کنند .
      نتایج پیگیری و استعلام خبرنگاران زحمتکش صداو سیما از متقاضیان کثیر ورود به بازار وکالت در سالهای قبل منجر به تصویب قانون تسهیل کسب و کار و کسب و کار بودن شغل وکالت گردید اما برگزاری ازمون این تلاش های را ناقض و ابتر نموده است که فارغ التحصیلان رشته حقوق این درخواست را از صداو سیما و مجلس شورای اسلامی انقلابی دارند تا با حرکتی انقلابی دیگر این مانع بزرگ یعنی ازمون وکالت را نیز از سر راه متقاضیان شغل وکالت بردارند .
      تشکر از پیگیری های مستمر شما

      سازمان سنجش در نتایج اعلامی ازمون وکالت کانون وکلا امسال نمره تراز را ۶۹۹۶ اعلام نموده در حالیکه برخی از داوطلبان با نمرات با سطح نمره تراز پایین تر از این عدد مثلا ۴۷۴۱ و یا ۴۶۳۶قبول نشده اند از طرف دیگر داوطلبانی با سطح نمره بیشتر از تراز اعلامی مانند نمره ۷۰۰۰ نیز مردود شده اند .چگونه چنین چیزی ممکن است
      صمنا تعداد سوالات ازمون در تمام سالهای گذشته ۱۲۰ سوال بود اما امسال تعداد سوالات ۱۴۰ عدد بود .با این حال مسیولین نتایج ازمون را بر اساس تعداد سوالات ۱۲۰ تایی محاسبه کردند . که این خود نشان دهنده ان است که در اعلام نتایج دستکاری نموده و افراد دلخواه را منتخب نموده اند . همچنین بسیاری از داوطلبان به این امر معترض هستند که درصدهای اعلامی با پاسخ های صحیح ایشان در ازمون همخوانی نداشته و بسیار کمتر می باشد .
      لطفا به دلیل حساسیت موضوع و تعداد زیاد معترضین و بازخوردهای اجتماعی ان در اسرع وقت به این موصوع رسیدگی و پیگیری نمایید .سپاس

    • ناشناس
      2

      به ناشناس ۲۰:۲۸: شما حدود ۸۰ هزار نفر مردودی های آزمون های تخصصی وکالت و سردفتری اسناد رسمی به جای اینکه برای خود صغری و کبری ببافید و نتیجه گیری اشتباه کنید و به سازمان سنجش آموزش کشور و اسکودا و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اتهام زنی کنید بهتر است بروید درس بخوانید یا به فکر شغل یا حرفه آزاد دیگری غیر از رشته حقوق برای خود باشید! حرفه تخصصی وکالت و سردفتری اسناد رسمی جای افراد کم سواد و بی سواد نیست!

  • ........
    2

    روحش شاد در سریال ماه رمضان واقعا خیلی موثر بود و موجب تغییر سرنوشت زندگیم شدند و شیطان را برای همیشه شکست دادم هر وسوسه ای جلویم ظاهر میشود بدون عجله و با تامل کافی برای خودم میگم نکنه ابلیس بهم دستور میده بعد از شکست شیطان یک حسی بهم دست میده که با میلیارد ها سود چنین حسی ابدا به سراغم نمیاد الهی بیامرزش حتما براش نماز وحشت میخونم تنها کاریست که از دستم برمیاد

  • ناشناس
    2

    خدا رحمتش کنه روحش شاد چقدر غم انگیز

  • ناشناس
    0

    باورکردنی نیست ، حیف عجب روزگاری خدا رحمتش کنه

  • ناشناس
    0

    😂

  • رضا
    0

    روحش شاد. حیف زود رفت.

  • afshar124
    0

    هزاران حیف ، چه هنرمند با شان و کسوت ، بسیار سنگین و وزین ، آمد ، درخشید و رفت . یادش همیشه ایام مستدام به همان سفر سبزش ...
    این ضایعه اسفناک را به خانواده محترم مرحوم و خانواده دنیای هنر هفتم و تمامی جامعه هنرمندان عزیز کشور تسلیت عرض میکنم .

  • رمضون
    0

    روحش شاد

  • علی محمدی
    3

    در پاسخ به اقدامات متقلبانه و انحصار طلبانه کانون وکلا ( اسکودا )
    و سازمان سنجش و دستکاری عمدی نتایج ازمون وکالت ، همه باهم #حذف آزمون وکالت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      منم موافقم
      خبرفوری جون یک نظر سنجی بگذار برای حذف ازمون وکالت
      یک نظر سنجی بگذار تا کانون وکلا و سازمان سنجش دوباره برگه های ازمون داوطلبین وکالت را تصحیح کنن

  • ناشناس
    2

    خبرفوری جوووون لطف کن یک خبر راجع به ازمون وکالت بنویس تا ما انجا بنویسیم اینجا زیر عکس این مرحوم خوبیت نداره اخه روح این مرحوم در عذابه از این همه بحث و نوشتن های ما

  • داراب
    3

    سلام
    اینجانب یکی از ۷۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل رشته حقوق .هستم که پشت در کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران برای کسب شغل وکالت مانده ایم . و اقدامات مجرمانه این مراجع در عدم اجرای صحیح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در ازمون های وکالت شاهد می باشیم .
    ضمن تشکر از خبرنگاران و مجریان توانمند صداو سیما و نمایندگان خدوم مجلس شورای اسلامی با تلاش های ایشان شغل وکالت از قداست خودساخته عده ای معلوم الحال خارج گردیده و به مانند دیگر مشاغل در قانون تسهیل کسب و کار قرار گرفته است متاسفانه مسیولین امر در کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه همچنان با دستکاری در نتایج ازمون ها سعی در ادامه روال انحصارگرایانه سابق خود به شکل نوین دارند . همانطوری که مستحضرید همواره انحصار موجب ایجاد و ورود رانت می گردد در سالهای ماضی در برخی از رشته های پزشکی از جمله داروسازی و فیزیوتراپی و پزشکان عمومی انحصاری در زمینه صدور مجوز بازگشایی داروخانه یا کلینیک یا مطب براساس تعداد جمعیت مناطق وجود داشت در حالیکه خوشبختانه این انحصار شکسته شد و هر فارغ التحصیل در رشته های مذکور میتواند در هر نقطه از کشور اقدام به فعالیت نماید به طوری که حتی میتوانند داروخانه های متعددی متصل و مجاور هم افتتاح شود لازم به ذکر است که این فعالان کسب و کار (حرفه های پزشکی گفته شده ) پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نیاز به ازمون یا مصاحبه خاصی ندارند به مانند دیگر مشاغل که از صنف خود تقاضای پروانه کسب نموده و پس از اخذ آن به خدمت رسانی مشغولند . در این بین تنها شغل وکالت است که همچنان در انحصار به سر برده و علی رغم تصویب قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار و خارج شدن شغل وکالت از قداست ساختگی آن ولی همچنان انحصارگرایان از طریق برگزاری ازمون ایجاد رانت می نمایند . اساسا چه دلیلی وجود دارد که برای اشتغال در شغل وکالت ازمون برگزار شود ؟؟مگر اهمیت شغل وکالت از حرفه پزشکی که مستقیما با جان مردم طرف می باشند بیشتر است ؟؟
    شغل وکالت نیز مانند دیگر مشاغل است که بازار کار شاغلین آن در طول زمان متعادل می گردد و هر کس که خدمات بهتری با دستمزد کمتر ارائه نماید قاعدتا مورد اقبال بیشتری از سوی متقاضیان روبرو خواهد شد .
    همان طوری که یک گچکار یا یک بنا یا یک تعمیرکار لوازم خانگی و موبایل یا یک تعمیر کار خودرو تا یک جراح قلب خدمات بهتر با دستمزد مناسب تری انجام داده مردم برای دریافت خدمت به ایشان بیشتر رجوع می کنند در شغل وکالت نیز چنین اتفاقی می افتد بنابراین برگزاری ازمون برای فارغ التحصیلانی که در دانشگاه در رشته حقوق تحصیل نموده و از دانش کافی برخوردار می باشند همچنان مانعی برای ورود ایشان به بازار کسب و کار بوده و بهانه های انحصارگران کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه برای بیسواد نشان دادن فارغ التحصیلان و لزوم برگزاری ازمون ساختگی بوده علاوه بر ان به بهانه برگزاری ازمون هرسال مبالغ هنگفتی را من غیر حق
    دریافت می کنند .
    نتایج پیگیری و استعلام خبرنگاران زحمتکش صداو سیما از متقاضیان کثیر ورود به بازار وکالت در سالهای قبل منجر به تصویب قانون تسهیل کسب و کار و کسب و کار بودن شغل وکالت گردید اما برگزاری ازمون این تلاش های را ناقض و ابتر نموده است که فارغ التحصیلان رشته حقوق این درخواست را از صداو سیما و مجلس شورای اسلامی انقلابی دارند تا با حرکتی انقلابی دیگر این مانع بزرگ یعنی ازمون وکالت را نیز از سر راه متقاضیان شغل وکالت بردارند .
    تشکر از پیگیری های مستمر شما

    سازمان سنجش در نتایج اعلامی ازمون وکالت کانون وکلا امسال نمره تراز را ۶۹۹۶ اعلام نموده در حالیکه برخی از داوطلبان با نمرات با سطح نمره تراز پایین تر از این عدد مثلا ۴۷۴۱ و یا ۴۶۳۶قبول نشده اند از طرف دیگر داوطلبانی با سطح نمره بیشتر از تراز اعلامی مانند نمره ۷۰۰۰ نیز مردود شده اند .چگونه چنین چیزی ممکن است
    صمنا تعداد سوالات ازمون در تمام سالهای گذشته ۱۲۰ سوال بود اما امسال تعداد سوالات ۱۴۰ عدد بود .با این حال مسیولین نتایج ازمون را بر اساس تعداد سوالات ۱۲۰ تایی محاسبه کردند . که این خود نشان دهنده ان است که در اعلام نتایج دستکاری نموده و افراد دلخواه را منتخب نموده اند . همچنین بسیاری از داوطلبان به این امر معترض هستند که درصدهای اعلامی با پاسخ های صحیح ایشان در ازمون همخوانی نداشته و بسیار کمتر می باشد .
    لطفا به دلیل حساسیت موضوع و تعداد زیاد معترضین و بازخوردهای اجتماعی ان در اسرع وقت به این موصوع رسیدگی و پیگیری نمایید .سپاس

  • جلیلی
    4

    در پاسخ به اقدامات متقلبانه و انحصار طلبانه کانون وکلا ( اسکودا )
    و سازمان سنجش و دستکاری عمدی نتایج ازمون وکالت ، همه باهم #حذف آزمون وکالت

  • ناشناس
    0

    برای قاضی شدن ، دوستان قوه قضاییه هر بار یک شرط سنی می گذارن هربار هم سن رو پایین تر میارن
    دوست عزیز من که ۴۳ سالنه چه جوری برم ثبت نام کنم ؟الان بیشتر همکلاسی های من و بیشتر فارغ التحصیلان حقوق سن بالای ۴۱ به بالا دارند و خیلی از ماها هم ازدواج نکردیم چه جوری بریم خواستگاری ؟بدون شغل و پول؟
    یا همکلاسی های دختر حقوق خوانده چی کار کنند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      دوست عزیز! آن مدینه فاضله و بهشت برینی که از کسب درآمد هنگفت از حرفه تخصصی وکالت در ذهن خود ساخته و پرداخته اید به شما عرض می کنم نه تنها اینطور نیست بلکه عکس آن صادق و حکمفرماست! از اینجانب به شما نصیحت تا موقعی که حضور وکلای دادگستری در پرونده های قضایی و شبه قضایی الزامی نشده به هیچ وجه وارد این حرفه تخصصی دهان پر کن و دارای پز عالی و جیب خالی نشوید! حرفه وکالت یک زمانی که هنوز مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تأسیس نشده بود (قبل از سال ۱۳۸۰) نسبتاً خوب بود ولی الآن به جرأت می توان گفت حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد وکلای دادگستری دارای پروانه معتبر، بیکار محض هستند و حتی قادر به تمدید دفترچه وکالت خود و پرداخت حق عضویت سالانه خود نیستند چه رسد به اینکه بتوانند هزینه های سنگین دفتری خود را تأمین کنند! این گفته شخصی است که ۲۰ سال سابقه تمدید پروانه وکالت دارد!

    • ناشناس
      9

      دوست عزیز از نصیحت شما خیلی ممنون . حال که این قدر اوضاع وکالت بیکاری محض است بنابراین به دلیل کانون وکلا نمیخواهد انحصار خودش شکسته شود چرا نمیگذارند که تععد قاضی زیاد شود چرا اجازه ورود بیشتر علاقه مندان به این رشته ها را نمی دهند ؟ مگر همه بنگاه های انلاک وضع مالی عالی دارند ؟ یا داروخانه ها یا بقالی ها ؟ اجازه دهند که این افراد هم وارد شوند حال بیکاری یا درامد زا بودن این رشته ها با خوداین افراد است. هر کسی که خدمت عالی ارایه دهد وضعش خوب میشود و بر عکس
      .چه مشکلی وجود دارد که نمی گذارند ؟؟؟
      #حذفآزمون وکالت

  • ناشناس
    7

    به ۲۱:۴۰دوست عزیز ، جواب این سوال را بده که فرض کن شما داوطلب ازمون وکالت اسکودا هستی ۱۴۰ سوال در ازمون غلط یا درست تست زدی اولا جواب ازمون را چند ماه اعلام کردن ثانیا سوالات کارنامه ۱۲۰ شد ا ز ۱۴۰ تا .ثالثا کارنامه دوم بعد از کلی اعتراض داوطلبان دیگه توی رسانه ها ، برایت جایگزین شده بدون اینکه تو خبر داسته باشی رابعا تو از کجا می دونی که تراز سهمیه ازاد ۶۹۹۶ هست و توی سهمیه دارها۵هزار و خورده ای . چه جوری اثبات میکنی که این عدد درسته ؟ثابت کن ما قانع بشیم .ثایت کن کارنامه درسته؟ ثابت کن کدوم کارنامه درسته ؟ثابت کن درصدهای اعلامی درسته ؟
    چه جوری ثابت میکنی؟
    دوست عزیز اینها بخشی ار تقلب اسکودا و سارمان سنجشه فقط اوی این ازمون .
    ما اگه اعتراصی می کنیم مدرکهای متععد داریم درسراسر کشور داوطلبان معترض هستند به این نتایج ازمون .
    ما حق مون میخواهیم بدون بی احترامی به فرد یا جایی
    اینها حق الناسه تگه حقوق را درست یاد گرفته باشیم باید به اونها عمل کنیم
    اولین درس عدالته نه حق خوری
    ممنون از نظرت

    نظرات شما -
    • علی رضا
      4

      بچه ها سلام خوبین؟
      من با این متن موفقم
      شما چطور؟

      در پاسخ به اقدامات متقلبانه و انحصار طلبانه کانون وکلا ( اسکودا )
      و سازمان سنجش و دستکاری عمدی نتایج ازمون وکالت
      همه باهم #حذف آزمون وکالت

  • امییییییییییر
    0

    روحت شاد ابو علی سینای ایرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها