چرا شخصیت دیزا در «حلقه های قدرت» به عنوان یک زن کوتوله ریش ندارد؟

«حلقه های قدرت» که در اول سپتامبر پخش شد، دوباره مخاطبان را با دنیای وسیع سرزمین میانه در دوران دوم، هزاران سال قبل از رویدادهای «هابیت» و «ارباب حلقه‌ ها» آشنا می‌کند. اگرچه اقتباس آمازون بازیگران بسیاری دارد، «حلقه‌ های قدرت» با حضور دو نقش اصلی مورفید کلارک در نقش گالادریل و رابرت آرامایو در نقش الروند، دو شخصیت اِلف که در فیلم‌های پیتر جکسون شناخته شده‌اند، پیش می رود.

چرا شخصیت دیزا در «حلقه های قدرت» به عنوان یک زن کوتوله ریش ندارد؟

«حلقه‌ های قدرت» با بازگشت به سرزمین میانه هزاران سال قبل، تعداد زیادی هارفوت، انسان و دورف جدید را معرفی می کند. یکی از برجسته‌ترین افراد تا کنون دیزا یا دیسا، همسر دورین چهارم با بازی سوفیا نوموِت است.

در فیلم «ارباب حلقه ها: دو برج»، زمانی که گیملی بیان می کند که زنان کوتوله اغلب به دلیل ظاهر مشابهشان با مردان اشتباه گرفته می شوند، این انتظار را در میان طرفداران مبنی بر اینکه کوتوله های زن «حلقه های قدرت» باید ریش داشته باشند، به وجود آورده است. گرچه تالکین هرگز صراحتاً نگفته است که کوتوله‌های مونث ریش دارند،اما در ضمیمه‌های «ارباب حلقه‌ ها» نوشته است که این دو جنس آنقدر شبیه به هم هستند که «مردم دیگر نمی‌توانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند» که به این معنی است که زنان کوتوله ریش دارند. اما در این سریال دیزا اگرچه موهای نرم کمی زیر صورت خود دارد اما به شکلی نیست که ظاهری کاملا مردانه به او دهد.نقش دیزا در حلقه های قدرت چیست؟سوفیا نوموِت در مصاحبه ای فاش کرد که ریش‌های پر به‌عنوان یک احتمال برای کوتوله‌های زن سریال مورد بحث قرار می‌گرفت. او گفت: «مکالمه فوق العاده مشارکتی بود. تیم سازنده همیشه در مورد آن بحث می کردند و ما همیشه در مورد آن صحبت می کردیم. ما این شخصیت را از ابتدا خلق کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که نسخه ای با موهای صورت را برای دیزا در حلقه های قدرت ارائه دهیم.» او در ادامه توضیح داد که تیم ایده پردازی پیشنهاد دادند به جای اقتباس عین به عین ظاهرش، او را از نظر شخصیتی برجسته کنند. اینکه او را با شور و اشتیاق و تمایلات آتشینش بشناسند و پذیرش خود شخصیت نسبت به احساس، عشق، بدن و قدرتش.نقش دیزا در حلقه های قدرت چیست؟در نهایت، سازندگان ترجیح دادند به کوتوله‌های مونث ریش کامل ندهند و در مورد دیزا در حلقه های قدرت، کمی موهای پراکنده در اطراف خط فک او را انتخاب کردند. با این حال بسیاری از طرفداران با انحراف «حلقه های قدرت» از منبع آن مشکل دارند.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها