رفتن به زیارت و تماس بدن با نامحرم به خاطر ازدحام

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره تماس با بدن نامحرم در حین ازدحام و زیارت: اگر برخورد با نامحرم عمدی نباشد، ان‌شاالله زیارت قبول است.

رفتن به زیارت و تماس بدن با نامحرم به خاطر ازدحام

photo_۲۰۲۲-۰۹-۰۷_۱۲-۴۹-۵۵

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • عباسی
    0

    از نوه ات چه خبر حاجی؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یک روش فرار به جلو همین است که موضوع اصلی خودتو نادیده بگیری و به مسئله دیگر بپردازی تا خود را بازسازی کنی.

  • ناشناس
    0

    چرا در مورد این همه مشکلات اقتصادی ، فقر، بیکاری، اختلاس ها، گرانی، بی عدالتی ، نا امنی ؛ فساد و هزاران بدبختی دیگه صداتون در نمیاد ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    به قاسم آقا بگو که محتاج دعاست.

  • شماعی زاد ه
    0

    پیر مرد ه پرحاشیه خوب ودقلی هستی اورین اورین

  • رابی
    0

    زیارت همراه با مالش

  • ناشناس
    0

    رو که رو نیست سنگ پای قزوینه!!!!

  • وحید
    0

    کاش حکم حرمت خاراندن محل فرو رفتگی کش جوراب رو هم بر میداشتین . با تشکر یک گناهکار !

  • ناشناس
    0

    پاسخ فقهای شرع به سئوال زیر چیست؟
    ---
    لطفا و محض رضای خدا فقهای شرع پاسخ بدهند که حکم خداوند در باره نادیده گرفتن شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن در زمینه ی اعتقادات ارزیابی نشده ی غیر قرآنی که به دین و مذهب و به پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) نسبت داده می شوند چیست؟

    نظرات شما -
    • جدی
      0

      آیا می شود باور کرد مسئولیت شناسی میان این جمع از فقها وجود دارد که به سئوال فوق عالمانه پاسخ بدهد و مردم متدین را به حکم این مسئله ی سرنوشت ساز آگاه سازد؟!

    • ناشناس
      0

      بزرگ ترین ظلم در حق پیامبر و اهل بیت آن حضرت و پیروان مذهب تشیع چیست؟
      ---
      بزرگ ترین ظلم در حق پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت (ع) و در حق پیروان مذهب تشیع این است که بنام دین و مذهب گفته هایی متضاد با شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن را که با اصول متین منطق استدلال عقلی هرگز قابل اثبات نیستند به این بندگان مقرب خدا نسبت بدهیم ، و با نسبت دادن چنین گفته های متضاد با شناختها و هشدارهای قرآنی ؛ این بزرگان دین را خرافه گستر و مروج جعلیات ضد قرآن و عقل جلوه دهیم و حیثیت دینی و مذهبی مکتب آنان را با چنین نسبتهای دروغ محض قرآن ستیز و خرد گریز نابود کنیم و این بندگان مظلوم را نزد مؤمنان قرآن شناس خرد گرا بد نام و منفور سازیم .
      بسیاری از خرد گریزان مبتلا به جهل مرکب از مداحان و شاعران و روضه خوانان و سایر منبریان چنین گفته های قرآن ستیز را بعنوان مناقب و فضایل بنام این بندگان مقرب بی پروا و بی هیچ بیم و هراس از خشم خداوند پیوسته در رسانه های همگانی و بر منابر بنام تشیع نقل و ترویج می نمایند .
      چنین نقل و ترویج ؛ بد ترین ابزار دشمنان مذهب تشیع برای بدنام و منفور و منزوی ساختن مذهب قرآن گرای تشیع علوی در جهان اسلام است .
      سکوت یا تشویق اکثریت مراجع دین و سایر متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در مقابل چنین رویه ی قرآن ستیز که جهان تشیع را با توطئه ی شیادان دین فروش و مذهب فروش فرا گرفته است به تثبیت و ترسیخ دشمنیها علیه مذهب تشیع و علیه صدها میلیون از پیروان این مذهب که به شناختها و هشدارهای قرآن آگاه نیستند دامن می زند و این پیروان مظلوم را همیشه طعمه ی فجیع ترین آسیبها و آزارها بدست تکفیریان متحجر منحرف بی دفاع قربانی می کند .

  • انور
    0

    چرا اخوندها تمام فکر و ذکرشان فقط در مورد زنان ا ست .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدایا پاسخ سئوال زیر را کدام مسئولیت شناس باید بدهد؟!
      ---
      آیا هیچ شده است که مراجع دین شناسی و سایر فقهای شرع اندکی از وقت خود را تخصیص بدهند به خواندن مطالب مردم در صفحات دین و اندیشه ی رسانه های همگانی ؛ تا دریابند دغدغه ها و نگرانیها و شبهات منطقی مردم در زمینه ی دین و مذهب و زندگی چیستند و برای جلوگیری از گمراهی ّمردم به آنان پاسخهای عالمانه ی قرآنی و عقلی علمی قابل درک و اثبات پذیر بدهند تا این مردم نا آگاه در مهم ترین مسایل نیازهای زندگی خود دچار سر در گمی و گمراهی و بی دینی و لا مذهبی نشوند؟!

    • بنده ی خدا
      0

      آگاه سازی توده های مردم متدین به وظایف وحیانی و عقلانی دین خدا مسئولیت کیست؟!
      ---
      اگر ما مسلمانان پیرو راستین پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) هستیم باید بدانیم در زندگی این بندگان مقرب و در قرآن کرین هیچ اثر معتبر قابل اثبات موثقی از برگزاری یا سفارش به برگذاری همیشگی مراسم و مناسک و شعایر عزا داری داری و امثال آن بنام دین و مذهب وجود ندارد .
      باید دانست بشر حتی پیامبران با دانش ناچیز خود هرگز با این دانش حق ندارند از جانب خود خارج از وحی اصیل الهی که قرآن کریم آخرین آن است بجای خداوند برای دین خدا احکام و اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر جدید تعیین کنند .
      دخل و تصرف بشر در دین خدا اصالت الهی این دین را نابود می کند و دین می شود ملغمه ای بغرنج و اثبات نا پذیر از انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات گمراه کننده ی بشری و آکنده از دافعه هایی که مردم را از دین متنفر می سازند و به بی دینی و لامذهبی سوق می دهند .
      اکثریت مطلق مراجع دین شناسی و دانشمندان متولی آموزش دین و مذهب تا کنون در اعتراض به وضعیت فاجعه آفرین و هلاکت بار فوق ؛ لب به روشنگری نگشوده و نمی گشایند تا توده های میلیاردی مردم متدین نا آگاه و غافل را با استدلال به آیات و هشدارهای فراون محکم و مفصل شناختهای قرآن و با استدلال به اصول متین منطقی عقل از نتایج مخرب و تباه کننده این وضعیت بر دین و مذهب و بر دین داری و مذهب داری این مردم آگاه سازند .
      انبوه روز افزون من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته ذهن خطا پذیر بشر با وضعیت مشروح فوق بنام دین و مذهب در اغلب جوامع متدین جایگزین دین خدا شده اند و این مردم را که از آگاهی به شناختهای وحی اصیل بی خدشه ی الهی که بعنوان حجت الهی در همه جا موجود اند محروم می سازند و با گمراهی ناشی از این محرومیت به سوی هلاکت و عذاب ابدی خداوند سوق می دهند .
      آیا تاکنون مراجع دین شناسی توده های متدین را برای مصون نگه داشتن دین داری خود از انحراف و گمراهی به ضرورت آگاهی به شناختهای وهشدارهای محکم و مفصل و انکار ناپذیر فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی اصیل و بی خدشه ی الهی با تاکید همیشگی بر این ضرورت فرا خوانده اند؟!
      بنظر دانشمندان دین شناس با رواج فاجعه آفرین وضعیت مشروح فوق ، علت علمی شکایت پیامبر اسلام درآیه قرآنی : « وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا » ﴿ آیه۳۰ سوره فرقان﴾ با تدبر عالمانه در آیات پیشین و پسین این آیه و در آیات سایر شناختها و هشدارهای قرآن و ترجمه و تفسیر این آیات محکم و مفصل ؛ چیست ؟!
      براستی چرا و با کدام دلیل علمی منطقی قاطع غیر قابل انکار از قرآن و عقل آن حضرت در محضر خداوند حسابگر حسابرس در قیامت چنین شکایتی را مطرح می سازد؟!

  • بنده ی خدا
    0

    حکم وحی الهی علیه ترویج طایفه گری میان پیروان ادیان چیست؟!
    ---
    قال الله تعالی فی محکم کتابه الکریم: «إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره أنعام ﴾ .
    آیه قرآنی فوق اکثریت بشر منتسب به ادیان را رسوا می کند که با چشم بستن بر شناختهای محکم و مفصل اصیل وحیانی دین ناب الهی ؛ با هوا داری از اشخاص بزرگان ادیان و با جعل مناقب و فضایل و با ترویج این مناقب و فضایل که باهیچ دلیل قطعی الصدور و قطعی الدلاله از محکمات وحی اصیل الهی و از منطق عقل قابل اثبات نیستند بنام دین و مذهب میان پیروان این ادیان و بزیان جوامع این پیروان تفرقه افکنی و فتنه و نفرت و دشمنی و کشتار و ویرانگری بر می انگیزند .
    طایفه گران با تحریف و تاویل مذهبی محکمات وحی اصیل الهی با سرپیچی از دستورهای خداوند که در این آیات از قرآن آمده اند : « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ . وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ . وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ . يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَكَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ . وَأَمَّا الَّذِينَ ابْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِي رَحْمَةِ اللَّهِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ . تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ وَمَا اللَّهُ يُرِيدُ ظُلْمًا لِلْعَالَمِينَ ﴿ آیات ۱۰۳﴾ تا﴿۱۰۸ سوره آل عمران ﴾ در تضاد باشناختها وهشدارهای محکم و مفصل وحی الهی به این وحی دهان کجی می کنند .
    این تاویل گران تحریف گر از خدا بی خبر با اصرار و لجاجت و تعصب مذهبی در دامن زدن به ترویج بیهوده ی مناقب و فضایل و مثالب و رذایل بر له و بر علیه بزرگان مذاهب یک دیگر با تفرقه افکنی و فتنه انگیزی ؛ دستورهای رسا و گویا و غیر قابل انکار خداوند را که بر ضرورت وحدت و همدلی و هم فکری در پیروی جوامع متدین از دین توحیدی ناب خداوند تاکید فراوان دارند نادیده می گیرند و با دخل و تصرف در دین خداوند جوامع متدین به ادیان الهی را به جان هم می اندازند.
    خداوند حکیم مطلق جهان آفرینش بر ضرورت غفلت ناپذیر تسلیم پیروان همه ی ادیان ؛ به دین ناب توحیدی اصیل الهی در این آیات از قرآن تاکید دارد: « قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . لَا شَرِيكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ . قُلْ أَغَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبًّا وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلَّا عَلَيْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ مَرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ » ﴿ آیات ۱۶۲ تا۱۶۴ سوره أنعام ﴾ .

  • بنده ی خدا
    0

    بیگانه ماندن دین شناسان مسلمان با شناختهای قرآن بخشش ناپذیر اسـت
    ---
    بیش از چهارده قرن است خداوند دانا و حکیم مطلق جهان آفرینش بعنوان تنها آفریننده همه ی افریدگان آشکار و نهان موجود در این جهان که به همه ی کلیات و جزئیات حقایق نیازهای این آفریدگان آگاه است ؛ قرآن کریم را برای هدایت بشریت با تاکیدهای رسا و گویا وانکار ناپذیر عقلی بر انحصار تعیین احکام و اعتقادات نهادین دین در اختیار خداوند و بر حاکم و ناظر بودن قرآن بر همه ی داده های دینی و مذهبی غیر قرآنی بشر ؛ به پیامبر اسلام وحی نموده است .
    در میان همه ی نوشته های بشر در باره ی مسایل دین و مذهب ؛ چشمگیر نبودن نوشته هایی که بگونه ای سازمان یافته ی علمی و روشمند شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری اصیل الهی قرآنی را با طبقه بندی موضوعی آیات هر شناخت که بتواند دین داردی و مذهب داری بشر را از انحراف و کج روی و از گمراهی مصون نگه دارد ؛ بزرگ ترین نقص و گناه است که با هیچ وحی و عقلی بخشش پذیر به نظر نمی رسد .
    سر انجام نبود چنین نوشته هایی که باید بعنوان ملاک و معیارهای ربانی اصول دین داری و مذهب داری را خدا پسندانه بگونه ای سازمان یافته مطابق خواست خداوند به بشر معرفی کنند ؛ بزرگ ترین عامل دخالت شیطان با هوی و هوسهای شیادان دین فروش و مذهب فروش در دخل و تصرف در دین خدا و در ترویج انبوه روز افزون من در آوردیها و خرافات و جعلیات اثبات ناپذیر متضاد با وحی الهی است .
    پیامدهای شوم تحمل ناپذیر این دخل و تصرف در دنیا و آخرت دامن گیر اکثریت جوامع ی بشری خواهد شد و بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و آیه 72 سوره مائده و بسیاری دیگر از هشدارهای قرآن به تباهی حاصل یک عمر دین داری و نیکو کاری بشر خواهد انجامید و بی تردید دین شناسان خاموش سهم بزرگی از گناه مجازت نابخشودنی این تباهی را بدوش خواهند کشید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معرف بی خدشه ی دین اصیل الهی چیست؟
      ---
      تنها منبع معتبر و بی خدشه عرضه کننده و معرف اصول و ملاکها و معیارهای اصیل الهی چگونگی پیروی و پایبندی درست خداپسندانه و اثبات پذیر عقلی از احکام و اعتقادات دین اصبل الهی ؛ قرآن است و شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل دین داری و مذهب داری قرآن ؛ تنها سرنوشت ساز ترین نیاز و حیاتی ترین ضرورت انسانی غیر قابل انکار برای پایه ریزی یک زندگی سالم مطابق با راه روشن بی خدشه ای است که با سازماندهی بی نقص خداوند برای انسانهای متدین با زبان و سبک رسا و گویا و آسان و قابل درک برای پیروی متدینان در قرآن تعیین شده اند .
      هیچ دلیلی از قرآن و عقل نیست که ثابت کند غیر از قرآن منبع بی خدشه ی تکامل یافته ای وجود دارد که بتواند بی هیچ نقص بدون دخل و تصرف بشر چگونگی دین داری و مذهب داری در ست را برای متدینان مطابق با خواست خداوند سازماندهی کند .
      توضیح فوق ثابت می کند که برای ارزیابی و اثبات درستی هرچه بنام دین و مذهب به بشر در احادیث و روایات منسوب به پیامبران و اولیای صالح مقرب خداوند عرضه می شود می باید با محک ملاکها و معیارهای شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل فرهنگ بی خدشه ی اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی عالمانه و ضابطه مند و با الهام گیری از آیات محکم و مفصل وحیانی قرآن و از اصول منطقی متین استدلال عقلی سنجیده شود.
      بسیاری از آیات محکم و مفصل شناحتهای قرآن تاکیذ می کنند که دانش ناچیز بشر ، حتی دانش پیامبران و دیگر بندگان مقرب خداوند ؛ در هیچ سطح قابل مقایسه ای با علم و حکمت مطلق بی کران خداوند نیست که بتوانند بجز کشف مصادیق کامل بی خدشه از احکام و اعتقادات قرآن ؛ بجای خداوند حکم و اعتقاد جدیدی را برای دین اصیل خداوند ابتکار کنند .
      با وجود تاکید غیر قابل انکار قرآن بر اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت با ارسال قرآن : « ... الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا ... » و بدلیل توضیحهای روشن فوق ؛ درستی نسبت هیچ حدیث و روایتی را هرگز نمی توان باور کرد که پیامبران و اولیای صالح مقرب خداوند با دخل و تصرف در دین اصیل الهی ؛ احکام و اعتقادات غیر قرآنی جدیدی را با ابتکار دانش بشری ناچیز خود جدا از وحی الهی به این دین افزوده باشند.
      چنین افزوده های غیر وحیانی بنا به دلایل فوق و دیگر دلایل و شواهد و قراین قرآنی و عقلی ؛ محکوم به جعل و دروغ محض اند و محال است که از زبان پیامبران و اولیای صالح خداوند سرزده باشند .
      آیات محکم و مفصلی از شناختها و هشدارهای بسیاری در قرآن تاکید می کنند که این بندگان مقرب بدون استثنا پیرو و وفادار وحی الهی بوده و هرگز به خود اجازه و حق نداده اند که با افزودن احکام و اعتقادهایی خارج از وحی اصیل الهی در دین منحصر به وحی خداوند دخل و تصرف بنمایند .

  • بنده ی خدا
    0

    منکران شناختهای قرآن جایگاه خود را درقیامت بشناسند
    ---
    خدواند حکیم مطلق جهان آفرینش در قرآن در باره ی منکران شناختهای دین داری و مذهب داری اصیل الهی قرآنی ، که بر ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با این شناختها با دهان کجی و گستاخی علیه قرآن و عقل اصرار می ورزند و این شناختها را از توده های ملیاردی متدینان ناآگاه پنهان می کنند ؛ می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره بقره ﴾
    خداوند همچنان در آیه ای دیگر از همین سوره در باره این منکران گستاخ از خدا بی خبر دین فروش می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ» ﴿ آیه ۱۷۴ سوره بقره ﴾.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      لجاجت خرافه گستران دشمن روشنگریهاق قرآنی مصداق کدام آیه ی قرآن است؟!
      ---
      لجاجت جنون آسای خرافه گستران دشمن روشنگریهای قرانی که با هیچ دلیل و اندرز و نصیحت قرآنی و عقلی از اصرار بر گمراه کردن متدینان با ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل ؛ از حذف و نابود کردن این روشنگریها منصرف نمی شوند مصداق این آیه ی قرانی است : « وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ » ﴿ آیه ۲۰۶ سوره بقره ﴾ .
      این خرافه گستران پوچ می پندارند که با ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری غیر قابل اثبات ضد قرآن و عقل می توان از مظلومیت اهل بیت پیامبر دفاع کرد در حالی که چنین دفاعی به بدنامی این بندگان مقرب خدا می انجامد .

    • ناشناس
      0

      بی تقوایی که بشر را به بی دینی و لامذهبی و هلاکت ابدی دچار می کند
      ---
      تقوی ؛ تلاش صادقانه ی مؤمنانی است که احکام و اعتقادات دین ناب خداوند را از راه وحی اصیل و بی خدشه و تحریف نشده ی الهی بی هیچ گونه کاستی و فزونی بشری پذیرفته اند و از پیروی از هر گونه رفتار و گفتار و پنداری که در تضاد و تناقض با این وحی است ، از جمله گرفتار شدن به بزرگ ترین گناه نابخشودنی که رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس خدواند است ؛ محض رضای خدا آگاهانه و با تحقیق و تفحص عالمانه پیوسته با پیروی از اصول متین منطق استدلال عقلی ، پرهیز می کنند .
      این گونه مؤمنان هیچ رفتار و گفتار و پنداری را که بنام دین و مذهب با نسبت به پیامبران و اولیای صالح خدا عرضه می شود اگر باشناختهای محکم و مفصل وحی اصیل الهی هماهنگی و انسجام نداشته باشد و به هر بنده ای منسوب باشد ، با پیشه داشنتن تقوای همیشگی هرگز نمی پذیرند .
      وحی اصیل الهی همه ی حجتها را برای شناساندن سره از ناسره رفتارها و گفتارها و پندارهای غیر وحیانی که به بشر عرضه می شوند ؛ در این شناختها و هشدارهای محکم و مفصل این وحی که در همه جا در دست رس است همگان است ؛ برای مؤمنان و غیر مؤمنان تمام کرده است .
      این حجتهای وحیانی هیچ جایی را برای توجیه انحراف و گمراهی در دین داری و مذهب داری و یا بهانه تراشی برای چنین گمراهی را در روز حساب و باز خواست دقیق و بی نقص قیامت که مطابق با عدل و حکمت مطلق یگانه ذات اقدس خداوندانجام می گیرد به روی بشر باز نگذاشته است .
      بد ترین روش گمراه کردن توده های متدین ؛ تجویز انحرافات دینی و مذهبی متضاد با وحی اصیل الهی که با هیچ یک از اصول متین استدلال عقلی قابل اثبات نیست ؛ کاری است که صدا و سیمای ملی ج.ا.ا در نمایشنامه ها بنام امامان مظلوم اهل بیت پیامبر برای توجیه اعتقادهای غیر وحیانی سر تا پا غلط رایج نزد خواص و عوام با سکوت اکثریت مطلق متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب با اصرار و در همه ی برنامه های خود بنام دین و مذهب پیوسته با تکیه به احادیث وروایات جعلی متضاد با محکمات قرآن و عقل ترویج می کند ، و از بدنامی و نفرتی که این ترویج علیه دین و مذهب و امامان مظلوم اهل بیت و علیه نظام ایجاد می کند خود را بی پروا به غفلت تباه کننده و هلاکت آفرین می زند .
      داشتن علم غیب فراگیر و توان انجام رفتارها و گفتارهای فرا طبیعی تنها به خداوند و اراده و علم جهان شمول یگانه ذات اقدس خداوند در قرآن منحصر گردیده است .
      خداوند با تاکیدهای مکرر در قرآن وجود چنین علم و رفتاری را نزد اشخاص پیامبران و اولیای صالح کلا با صراحت و با شواهد و دلایل قطعی الصدور و قطعی الدلاله قرآنی نفی کردده و جایی برای تکیه به قیاسهای باطل و به احادیث و روایات جعلی متضاد با قرآن و عقل باز نگذاشته است .
      محال است خداوند که رقیب تراشی برای خود را بزگ ترین ظلم در حق یگانه ذات اقدس خویش و گناه کبیره ی نا بخشودنی دانسته زمینه ی رقیب تراشی برای خود را به روی بشر فراخ باز بگذارد و همه ی مجاهدتهای نستوه و فداکاریهای بزرگ 124 هزار پیامر و صدها هزار ولی صالح را در راه تبلیغ اصل توحیدی یکتا بودن ذات اقدس الهی در مطلق همه توانها ، والعیاذ بالله ، هدر دهد .

  • ناشناس
    0

    محض رضای خدا با چشم و گوشهای باز و با عقل قضاوت کنید
    ---
    به دشمنان نابود کننده ی روشنگریهای دینی و مذهبی عقلی که با استناد به شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن به رسانه های همگانی ارسال می شوند می گویم : بی خدا باش هر چه خواهی کن ؛ با خدا باش پادشاهی کن .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیگانه ماندن با شناختهای قرآن چه بلایی به سر متدینان می آورد؟!
      ---
      « نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيد » ﴿ آیه ۴۵ سوره ق ﴾ .
      اگر مسلمان در طول عمر ؛ خدا شناسی ، پیامبر شناسی ، دین شناسی ، قرآن شناسی ، امام شناسی ، رفتار شناسی و شیطان شناسی با رابطه ی علمی منطقی هر یک از این شناختها با سایر این شناختها را بگونه ای موضوعی و روشمند علمی سازمان یافته ی ضابطه مند با کمک مراجع دین شناسی و سازمانهای متولی آموزش و تبلیغ دین آموزش نبیند و پیوسته به این شناختها یاد آوری نشود بی تردید ، با وجود انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات روز افزون خرد گریز اثبات ناپذیر و متضاد با این شناختها که در همه جوامع مسلمان رایج اند ؛ او بوسیله ی نیرنگهای شیطان که به بنام دین و مذهب به اذهان مسلمانان وسوسه و تزریق می شوند ؛ بحکم خداوند در آیات قرآنی محکم و مفصل 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره ی زمر و آیه 72 سوره مائده و آیه 79 سوره آل عمران و در بسیاری دیگر از هشدارهای محکم و مفصل موجود در سر تاسر قرآن که همه ی حجتهای خداوند را بر بشر تمام کرده اند ؛ حتما با گناهان بزرگی که بدوش دارد به بی دینی و لامذهبی و تباه شدن حاصل یک عمر دین داری و نیکو کاری خود دچار می شود و او در باز خواست روز قیامت با هیچ عذر و بهانه و یا شفاعتی از عذاب ابدی تحمل ناپذیر این گناهان بزرک هیچ راهی برای نجات نخواهد یافت .

  • ناشناس
    0

    آیا سردبیران و کارگزاران برخی از رسانه ها به پیامد گرایش قرآن ستیز و خرد گریز خود نیک اندیشه اند؟!
    ---
    آیا سردبیران و کارگزاران برخی از رسانه ی اطلاع رسانی همکانی که به داشتن گرایش دینی و مذهبی تظاهر می کنند تا کنون محض رضای خدا نیک اندیشیده اند چرا بختک شیطانی پلید قرآن ستیزی و خرد گریزی بر مغز و ذهن آنان چیره شده است؟!
    آیا این این چیرگی هرگز آنان را وادار نکرده است که از خود بپرسند چرا دیگر هیچ روشنگری قرآنی مستند و مستدل عقلی از شناختهای محکم و مفصل فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآن را بر نمی تابند؟!
    چه اندیشه ی خدا پسندانه ی انکار ناپذیری آنان را وادار کرده است بی هیچ ترس و هراس از خشم خانمان برافکن خداوند قهار روشنگریهای قرآنی و عقلی را این گونه بی هیچ دلیل قاطع و بی هیچ توجیه خدا پسندانه از دم حذف کنند و در نطفه خفه بنمایند؟!
    این غافلان با چه دلیل قاطع انکار ناپدیر رهایی بخش ؛ توده های ملیاردی متدینان را از نیاز مبرم غفلت ناپذیر به محتوای قرآنی و عقلی این روشنگریها کلا محروم می سازند و گناه کبیره ی نابخشودنی این محرومیت را بی پروا و بی تفاوت در قیامت خود به دوش می کشند؟!
    آیا این بظاهر متدینان پیش از فرا رسیدن روز حساب گریز ناپذیر قیامت از خود پرسیده اند چرا گرایش آنان به دین توحیدی خداوند و به مکتب قرآنی پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت ناگهان این گونه با دین شیطانی مروج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل جایگزین شده است؟!
    این غافلان برای رهایی از عذاب ابدی الهی ، چنین تحول ناگهان شیطانی را ، در روز بازخواست حتمی گریز ناپذیر قیامت در محضر خداوند حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش با چه دلیل مستند و مستدل انکار ناپذیر از محکمات قرآن و عقل ؛ خدا پسندانه توجیه خواهند کرد؟!
    آیا این غافلان درستی ایمان خود به خداوند و به بازخواست حتمی گریز ناپذیر قیامت را هیچگاه با محک شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن سنجبده اند که این گونه بی پروا با حذف و نابود سازی روشنگریهای قرآنی و عقلی بی هیچ بیم و هراس از بازخواست حتمی خداوند ؛ برخورد می کنند؟1

  • ناشناس
    0

    هوشیار باشیم در رفتار دینی و مذهبی خویش چه می کنیم؟!
    ---
    باید بدانیم رفتار ما در دین داری اگر در تضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن باشد بی تردید به بی دینی و لامذهبی می انجامد و بحکم خدا در زندگی دنیا و آخرت ما همیشه بازده مخرب نابود کننده خواهد داشت .
    خداوند حکیم و دانای مطلق در هشدارهای فراوان قرآن بارها تاکید کرده که این کتاب هدایت آسمانی را به بشر نفرستاده که بشر آن را با دخل و تصرفهای دانش ناچیز بشری خویش و با دهان کجی به احکام و اعتقادات الهی شناختهای آن به بازیچه تبدیل کند ؛ سپس هرگز آب از آب تکان نخورد و همه چیز بر خلاف خواست خدا وفق مراد بشر پیش برود!!!
    خداوند در جای قرآن تاکید کرده اگر بشر رفتار دینی و مذهبی خود را مطابق با شناختهای هدایت گر قرآن بدون هیچ دخل و تصرف بشری متضاد با قرآن و عقل در این شناختها سازمان ندهد ؛ محال است بتواند یک زندگی سالم خدا پسندانه سعادت مند بی دغدغه ی همیشگی برای خود فراهم سازد !!!
    بشر با این دخل و تصرف قرآن ستیز و خرد گریز ، بی تردید ، تا قیامت تحت تاثیر نیرنگها و ترفندهای شیطان که بنام دین و مذهب به اذهان متدینان تزریق می کند با افت و خیزهای ناشی از خطاها و گناهان خویش همیشه به سوی سرنوشت شوم ابدی تا ورود به جهنم و ماندن همیشگی در کنار شیطان در آن حرکت خواهد کرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیدار شویم!!! در قیامت هیچ توبه ای پذیرفته نخواهد شد
      ---
      گناه بزرگ اصرار ورزی بر دخل و تصرف در دین خالص خدا و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر که برخاسته از محکمات قرآن است با ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری متضاد با شناختها و هشدارهای محکم و مفصل وحی آشکار و انکار ناپذیر اصیل الهی در قرآن و با ابزار قرار دادن مجملات و متشابهات قرآن با قیاسهای باطل ؛ بحکم خداوند در این شناختها و هشدارها هرگز با اظهار توبه و پشیمانی در فردای قیامت و با هیچ شفاعتی بخشیده نخواهد شد و عذاب ابدی شدید الهی پایان ناپذیر دامن مرتکبان این گناه کبیره را رها نخواهد کرد.
      سهل انگاری مسلمانان در ارزیابی احادیث و روایات دروغ و جعلی متضاد با شناختهای قرآن و با احکام منطق سلیم عقل با تکیه به مجملات و متشابهات قرآن که برای ترویج من در آوردیها و خرافات بشری بنام دین و مذهب به پیامبر و اهل بیت آن حضرت ظالمانه نسبت داده می شوند ؛ دهان کجی آشکار به خواست خداوند و انکار و کتمان بخشش ناپذیر حقایق الهی شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن است .
      قرآن در این شناختها و هشدارها باحجتهای قاطع الزام آفرین و انکار ناپذیر فراوان ؛ این گناه بزرگ را دروغ و افترای بخشش ناپذیر علیه خدا و علیه پیامبر اعلام کرده است .
      آسان ترین راه همیشگی شیطان پلید برای کشیدن مؤمنان به دام ترفندها و نیرنگنهای تباه کننده ی آثار نیک دین داری و مذهب ؛ تزریق من در آوردیها و خرافات و جعلیات بنام دین و مذهب در اذهان اکثریت مؤمنان نا آگاه و غافل است .
      بهت آور و توجیه ناپذیر است که چرا این مؤمنان در دین داری و مذهب داری خود به شناختها و هشدارهای محکم و مفصل وحی تحریف نشده اصیل الهی و به منطق متین عقل هیچ توجهی ندارند و از این نیاز حیاتی سرنوشت ساز در دین داری و مذهب داری خود غفلت می کنند و با اصرار به راه انحراف می روند!!!
      بهت آور ترین و فجیع ترین این است که چرا اکثریت مراجع و متولیان آموزش و تبلیغ دین با سکوت خود ؛ از روشنگری قرآنی و عقلی لازم در این زمینه خود داری می ورزند!!!

    • ناشناس
      0

      هوشیار باشیم اسیر دام نیرنگهای شیطان نشویم!!!
      ---
      از اسیر شدن در دام این ترفند ونیرنگ پلید شیطانی که بنام دین و مذهب القا می کند ؛ دفاع از شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن کار منحرفان از خدا بی خبر وهابی و تکفیریهای سلفی است پرهیز کنیم!!!
      این ترفند و نیرنگ ظالمانه و بدروغ به ذهن مؤمنان القا می کنند که مدافعان شناختها و هشدارها قرآن می خواهند متدینان را از پیامبر و اهل بیت آن حضرت دور سازند .
      باید در مقابل این ترفند و نیرنگ پلید شیطانی هوشیار باشیم و با خرد گرایی و تدبر ؛ به شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن گوش جان فرا دهیم و این القاءات شیطانی را که با رنگ و لعاب مزورانه بنام دین و مذهب عرضه می شوند هرگز باور نکنیم .
      این القاءات پلید و باطل شیطانی هرگز زبان حال مؤمنان وفادار به دین خالص توحیدی خداوند و زبان حال مؤمنان ولایتمدار صادق وفا دار به مکتب توحیدی قرآنی پیامبر و اهل بیت آن حضرت نیستد .
      خداوند با تاکید در قرآن بر این که احکام و اعتقادات ثابت دین اسلام را کامل و ساده و رسا با اتمام کامل حجتهای خود به بشر ابلاغ کرده است ؛ در جای جای قرآن وظیفه دینی و مذهبی پیامبران و بندگان مقرب خود را تنها در تبیین و آموزش و تبلیغ احکام و اعتقادات ثابت وحیانی دین خاص الهی منحصر ساخنه و به این بزرگان هشدار داده است که هرگز از دانش بشری ناچیز خود احکام و اعتقادات به این دین نیافزایند .

    • ناشناس
      0

      تبلیغ مسائل سرنوشت ساز دین خدا همیشه باید با خرد گرایی ادامه داشته باشد
      ---
      امر به معروف و نهی از منکر در دفاع از احکام و اعتقادات و شناختهای اصیل دین توحیدی خداوند و در ترویج این احکام و اعتقادات الهی بی خدشه ی انکار ناپذیر که پیامبران و امامان و اوصیا و سایر اولیای مقرب خدا جان و عزیز ترینهای خود را در راه تبلیغ و آموزش این ارزشهای الهی فدا می کرده اند ؛ همیشه در حال جنگ و صلح و یا در زمانهای آرامش و آسایش و یا در اوقات شورش و در گیری باید ادامه داشته باشند و بحکم خداوند مهم ترین مسئولیت و وظیفه ی تخلف نا پذیر همه مراجع دین و متولیان آموزش و تبلیغ دین می باشند.
      بزرگان دین در همه ی حالتها با هدف اطاعت از دستورهای آشکار الزام آفرین وحی الهی با بذل جان و مال و عزیز ترینهای خود بی هیچ توجه به توطئه های پلید و تهمتها و افتراهای ظالمانه ی دشمنان دین از مروجان خرافات و جعلیات ؛ با جان ودل محض رضای خدا بی هیچ درنگ و دریغ و بی هیچ بیم یا هراس ؛ عالمانه و با شیوه های سازمان یافته ی کار آمد مستدل و مستند غیر قابل انکار وحیانی و عقلی علمی متین همیشه امر به معروف و نهی از منکر را ادامه داده اند .
      شیوه ی رحمانی بیان و تبیین مستدل و مستند و آرام علمی شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری توحیدی وحی تحریف نشده الهی با کمک اصول متین استدلال عقلی علمی انکار ناپذیر مقرون با صبر و شکیبایی و برد باری و فرو تنی و تحمل مشقتهای جانکاه در این راه ، بدون روی آوردن به هیچ گونه اکراه و تحمیل ؛ همیشه در اطاعت از فرامین وحیانی خداوند وسیله ی پیامبران خدا از حضرت آدم تا حضرت ختمی مرتبت ؛ پیامبر اسلام بوده است .
      خداوند در وحی خود تنها علیه معاندان لجوج که با دهان کجی به محکمات مفصل و حی اصیل الهی به دشمنی آشکار و به تحریف علیه دین خدا و به انواع ستم و توطئه علیه مؤمنان به این دین و به گمراه کردن متدینان اصرار می ورزیده اند ؛ پرخاش گری و مبارزه ی بی امان را تا رسوا نمودن و وادار کردن آنان به تسلیم روا داشته است .

    • ناشناس
      0

      حجت معتبر تر ازقرآن نزد پایگاه روشنگری چیست؟!
      ---
      این حقیر با تکیه به سخنان خداوند در قرآن و با استناد به اصول متین استدلالی عقل در روشنگریهای قرآنی و عقلی میگویم : شناختها و هشدار های محکم و مفصل قرآن چنین می گویند ؛ ولی شما مشخص نیست در خدمت به چی و با تکیه به چه چیز که معتبر تر از حجتهای انکار ناپذیر آشکار قرآن است روشنگریهای قرآنی و عقلی را حذف و نابود می سازید و برمردم متدین حقایق این شناختها و هشدارها را با پذیرفتن پیامدهای شوم دنیوی و اخروی کتمان می کنید؟؟؟!!!
      شما با این حذف باچه جرئت و جسارت بی هیچ توجیه و هیچ دلیل قطعی قرانی و عقلی با نادیده گرفتن همه حرمتها و قدسیتهای شرعی الهی ؛ این حقایق آشکار را بر متدینان نا آگاه پنهان می دارید؟؟؟!!!
      شما چگونه در فردای قیامت در محضر خداوند که بنا به تاکیدها و هشدارهای مکرر قرآن هیچ عذ و بهانه و هیچ توبه و پشیمانی از هیچ آفریده ی عاقلی پذبرفته نمی شود می توانید با چنین وضع هلاکت بار ضد قرآن و عقل در محضر خداوند از دین داری و مذهب داری خود دفاع کنید و خود را از عذاب الهی ابدی نابخشودنی این کتمان نجات دهید؟؟؟!!!
      اصرار ورزیدن برچنین حذف و کتمان بی تردید پذیرفتن حکم ترفندهای عذاب آفرین شیطان به جای حکم انسان ساز و حیات بخش حجتهای رحمانی خداوند است که همیشه در دست رس همه ی بشر در کتابهای تحریف نشده آسمانی قرار داده شده است !!!

  • ناشناس
    0

    چرا خدا گریزی و بی دینی و لا مذهبی رواج می یابند؟!
    ---
    اگر تمام احکام و اعتقادات محکم و مفصل شناختها و نویدها و هشدارهای فرهنک اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآن را به دور از انبوه آلاینده های اندیشه های ناقص و غیر قابل اثبات بشر ؛ با انبوهی روز افزون از من در آوردیها و خرافات و جعلیاتی که با این فرهنگ تضاد آشکار دارند ؛ فربه و بغرنج و غیر قابل درک نمی کردیم و این احکام و اعتقادات الهی را پاک از هر گونه آلایندگی با نگرش و تحلیل علمی منطقی که مورد تاکید قرآن است به مردم عرضه می نمودیم ؛ بی تردید وضع دین ستیزی و بی دینی و لامذهبی در میان توده های مردم حتی میان خانواده های متدینان تا این اندازه رواج نمی یافت و خانه از پای بست ویران نمی شد .
    بحکم قرآن و عقل هرگز نمی توان چنین خانه ی ویرانی را با
    اندیشه ی پرداختن به رنگ آمیزی نقش ایوان آباد ساخت!!!
    یقین داشته باشیم ؛ اگر آموزش و تبلیغ دین و مذهب روی آلاینده های بشری غیر قابل اثبات و غیر قابل درک و ضد وحی و عقل که فرایند اندیشه های ناقص ذهن مداحان و شاعران و روضه خوانان و منبریان وشیادان دین فروش جاهل به حقایق شناختهای وحی تحریف نشده ی الهی است پایه گذاری نمی شد و فربه و بغرنج نمی گشت ؛ خدا گریزی و دین ستیزی و بی دینی و لامذهبی میان توده های مردم هرگز فرا گیر نمی گردید .
    وظیفه غفلت ناپذیر مراجع دین شناسی و مراکز متولی آموزش وتبلیغ دین در جهان بویژه در ج.ا.ا که بیش از چهل سال است حکومتی بنام دین بر پا گردیده همه ی حقایق وحیانی شناختهای دین داری خدا پسندانه را به توده های متدین همیشه بازگو کنند و از تباه شدن حاصل عمر آنان از عبادت و نیکو کاری که بعلت نبود آگاهی به حقایق وحیانی دین رخ می دهد پیوسته جلو گیری به عمل آورند .
    خداوند حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش ؛ سرشت بشر را حقیقت گرا آفریده و دین ناب و خالص و بی آلایش وحیانی خود را ؛ حقیقت سرشت نشین اثبات پذیر و غیر قابل انکار به بشر معرفی نموده است ؛ و محال است چنین دینی ذهن پاک بشر بی لجاجت را به خدا گریزی و به بی دینی و لا مذهبی وا دارد .
    خداوند در وحی خود به پیامبران الهی ؛ عقل و سرشت بشر را با بیان حقایق نیکیها و بدیها و با اصل : « لا اکراه فی الدین » مخاطب خود قرار داده است و در این اصل وحیانی جای هیچ اجبار و بگیر و ببند خرد گریزی نیست ؛ بلکه منطق حکمت الهی و سرشت پاک بشری حاکم است .
    در رسالت الهی پیامبران که سرشت پاک بشر را مخاطب قرار داده است ؛ معرفی حقایق احکام و اعتقادات وحی اصیل الهی با حکمت و تعقل توصیه گردیده و وادار کردن توده های مردم با جبر و اکراه به دین داری منع شده است .
    وحی اصیل الهی از جمله قرآن کریم ؛ متدینان را در حال دست یابی به حکومت ، که بحکم قرآن شرط لازم نیست ، با تاکید به برقراری عدالت میان مردم و پایبندی به امانت داری و وفای به عهدها و پیمانها و فراخوان مردم به روی آوردن به دین خالص خدا با به کار گیری حکمت و اندرزهای نیک توصیه نموده است .
    خداوند حکیم مطلق جهان آفرینش در جای جای وحی اصیل خود به پیامبران از جمله در آیات محکم و مفصل قرآن این دنیا را تا قیام قیامت محل آزمایش بشر برای جدا سازی نیکان از بدان در حساب و بازخواست حتمی آخرت آفریده است .
    خداوندهیچ وعده ای را در وحی اصیل خود به پیامبران الهی مبنی بر پایی ارمان شهر یا مدینه ی فاضله تهی از ظلم در این دنیا برای بشر که مخالف حکمت الهی وجود بشر در این دنیا است به بشر نداده است .

  • ناشناس
    0

    بزرگ ترین خیانت رسانه ها به حق الناس چیست؟!
    ---
    نادیده گرفتن شناختهای قرآن توسط رسانه های همگانی در آموزش و تبلیغ دین و مذهب و روی آوردن این رسانه ها به ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قران و عقل بنام دین و مذهب و محروم کردن توده های متدین از آگاهی به حقایق قرآنی این شناختهای سرنوشت ساز ؛ بی تردید یک رویه شیطانس محض و بزرگ ترین خیانت به حق الناس است و این حق را بنفع شیطان و شیطان پرستان پایمال می کند .

  • ناشناس
    0

    کدام سخن از دین و مذهب به گمراهی و تباهی دین داری و مذهب داری می انجامد؟
    ---
    مطابق با روشنگریهای خرد گرای انکار ناپذیر قاطع خداوند در شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن که به موضوعات احکام و اعتقادهای الهی اصیل دین و مذهب جهت دهی خدا پسسندانه سازمان یافته و منضبط بی خدشه و بی نقص می دهند و دین داری و مذهب داری متدینان را از هرگونه کج روی و انحراف شیطانی دین زدا که بنام دین و مذهب رواج یافته اند مصون نگه می دارند ؛ نسبت دادن هر سخنی به خدا و پیامبر و امامان و سایر بندگان صالح خدا در تضاد با این شناختها و هشدارها دروغ محض است .
    بحکم خداوند بویژه در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیات 65 سوره زمر و 72 سوره مائده و سایر آیات هشدارهای خداوند در سر تا سر قرآن ؛ پایبندی به هر سخن متضاد با شناختها و هشدارهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ تمام عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر متدینان را تباه می کند و آنان را در قیامت به عذاب الهی ابدی نابخشودنی با محرومیت از هرگونه شفاعت دچار می سازد .
    اگر مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در پرتو شناختها و هشدارهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی با روشنگری قرآنی و عقلی و با پرهیز از تفسیر مجملات قرآن در تضاد با این شناختها و هشدارها ؛ به پاک سازی سخنان تباه کننده ی دین داری و مذهب داری از دین و مذهب نپردازند و حقایق دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی را از متدینان کتمان کنند خود نیز با دچار شدن به نفرین الهی این کتمان بحکم آیات 159 و 174 سوره بقره ؛ سهم بزرگی از عذاب نابخشودنی گناه بزرگ این تباهی را در قیامت ، که بی تردید هیچ فرصتی برای توبه و جبران و اظهار پشیمانی نیست ، به دوش خواهند داشت .
    با ایمان به هشدارها و وعده های تخلف ناپذیر خداوند ؛ یقین داشته باشیم که سوای عذاب شدید قیامت ؛ پیامدهای شوم خانمان بر افکن چنین کتمانی در دنیا نیز همیشه دامن گیر این کتمان کنندگان خواهد بود و آنان را رها نخواهد کرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معضل حل نشده ی اندیشه های بشری بنام دین و مذهب چیست؟!
      ---
      اگر اندیشمند منتسب به اسلام در تجزیه و تحلیلهای علمی خود نظر خویش را در باره ی هر مسئله یا هر موضوع مربوط به زندگی بشر برای نتجه گیری در یک آیه یا یک جمله از قرآن منحصر کند و شناخت شناسی و حقایق شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی را در این تجزیه و تحلیل نا دیده بگیرد بی تردید از بی راهه سر در می آورد و پیامد تجزیه و تحلیل او بجز گمراهی و بی دینی و لامذهبی برای خود او و مخاطبان او چیز دیگری را نخواهد بود .
      معضل لاینحلی که بشر در دین داری و مذهب داری خود را در کلاف سر در گم آن گرفتار کرده است عدم آگاهی او به شناختهای موضوعی وحی اصیل الهی و غفلت او از این شناختها است ؛ زیرا این شناختها تنها عامل جهت دهنده ی درست اثبات پذیر به چگونگی دین داری و باید و نبایدهای خدا پسندانه ی دین داری بی نقص دین الهی است .
      دین تهی از شناختهای اصیل و حیانی یا دینی که این شناختها را انکار می کند ؛ دین اندیشه های ناقص بشر است و هرگز نمی توان آن را دین الهی نامید ؛ چنانکه نیز نمی توان از آن به تجزیه و تحلیلهای علمی درست رسید و نمی توان از آن هیچگونه بهروزی مستدام و راه حلهای مثبت و سازنده ی همیشگی قابل اثباتی را برای بشریت توقع داشت .

  • ناشناس
    0

    دین داری ارزیابی نشده ؛ بحکم خداوند بی ارزش و هلاکت بار است
    ---
    خداوند حکیم مطلق جهان آفرینش برای اثبات درستی و بی نقص بودن اصول دینی که برای سازماندهی بهینه ی زندگی بشر به پیامبران الهی ابلاغ کرده است ؛ در جای جای وحی اصیل و تحریف نشده ی خود بشر را به ارزیابی این دین با اصول منطقی متین استدلال عقلی و با دعوت بشر به تفکر و تعقل و تدبر در این وحی دعوت کرده واین آفریده را که ازعقل خدا دادی برخور دار است برای ارزیابی درستی این دین به بکار گیری عقل یعنی بکار گیری اصول متین استدلال منطق عقل فرا خوانده است .
    خداوند در وحی اصیل خود به پیامبران ؛ شناختهای رسا و گویا وانکار ناپذیری را بعنوان حجت تمام شده برای فرهنگ الهی چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه تعیین کرده است تا بشر درستی احکام و اعتقاداتی را که بنام دین و مذهب بر می گزیند هماهنگ و منسجم با این شناختها بسنجد و ارزیابی کند و هیچ حکم و اعتقادی را در تضاد با اصول این شناختها بنام دین و مذهب نپذیرد که اگر پذیرفت بحکم وحی خداوند سبب تباهی دین داری و عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر خود خواهد شد .
    سر انجام ؛ چنین پذیرش شیطانی بشر را به عذاب ابدی نابخشودنی گرفتار خواهد کرد و در قیامت هیچ توبه و هیچ شفاعتی او را از این عذاب نجات نخواهد داد .
    هشدارهای فراوان وحی اصیل الهی به بشر نسبت به پیامدها شوم هرگونه سرپیچی از این شناختها حتی به پیامبران نیز گوشزد شده اند که مبادا دانسته یا نداسته دچار چنین سرپیچی تباه کننده ی عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر خود بشوند : بنگر به آیات قرآنی 65 سوره زمر و 72 سوره مائده و به آیات فراوان هشدارهای الهی در سر تا سر قرآن .

  • ناشناس
    0

    خداوند کدام گفتارها و نوشتارها را پذیرفته است؟
    ---
    دستور حقیقت گرای خداوند در باره پذیرفتن یا رد هر گفتار و نوشتاری که بنام دین و مذهب یا هر چیز دیگری که به بشر عرضه می شود به کاوش در حقیقت عقلی گفتار و جنبه های مثبت و منفی عقلی گفتار و نوشتار تعلق ثابت دارد و گوینده و نویسنده را کلا نادیده گرفته است : با تدبر و ژرف اندیشی علمی – منطقی پاک از هرگونه افراط و تعصب ؛ بنگر در آیات قرآنی 17 و 18 سوره زمر .

  • ناشناس
    0

    مشکل همیشگی بشر در اثبات باورهای خود در چیست؟!
    ---
    بشر با دانش ناچیز ذهن کم ظرفیت و خطا پذیر خود که کم ظرفیتی و خطا پذیری آن را خود در همه ی جنبه های زندگی خویش نیک آزموده است هرگز بتنهایی نمی تواند درستی یا نادرستی باورهای ساخته و پرداخته ی این ذهن را به اثبات برساند چون از علم بی خطای فراگیر به جزئیات و کلیات هر یک از این جنبه ها بی تردید بر خوردار نیست .
    بشر تنها با کاوش در عظمت سازمان یافته و قانون مند و ضابطه مند و هدفمند و قابل اثبات در موجودات این جهان کیوانی بی کران می تواند به وجود آفریدگار یگانه ای پی ببرد که صاحب این عظمت است و با استدلال منطقی به این نتیجه ی حتمی برسد که چنین آفریدگاری باید هدفمندی خود را در همه اجزای این جهان بی کران ، برای اثبات عملکرد سازمان یافته ی بهینه ی هر یک از این اجزا در راستای تحقق هدف آفرینش هر جزء ؛ پیاده کرده باشد .
    آگاهی به چنین نتیجه ی حتمی بشر را به اندیشیدن به این حقیقت وامی دارد که نقش خود او در این هدفمندی چیست ؟ و چگونه باید به شناخت جرئیات و کلیات این نقش برسد تا بتواند آن را بدرستی اجرا کند؟
    با وجود این حقیقت اثبات پذیر که ظرفیت ناچیز ذهن بشر که همیشه به همه ی انواع ناتوانیها و نقصها محدود است ؛ این ذهن هر گز قادر نیست نقش بی نقصی را برای هدفمند کردن رفتار و گفتار و پندار خود در راستای انسجام و هماهنگی با هدفمندی موجود در جهان آفرینش فراهم سازد ، و بنا بر همین حقیقت آشکار و غیر قابل انکار ؛ خداوند جهان آفرینش وظیفه ی خود دانسته با ارسال وحی خود به پیامبران الهی در باوراندن این نقش ، همه جانبه ، برای تحقق لازمه های ضروری یک زندگی بهینه به بشر کمک کند و او را از دچار شدن به سر در گمی و گمراهی در ایفای این نقش نجات دهد .
    خداوند در تفهیم این نقش به بشر و برای سازماندهی بهینه ی بی نقص زندگی بشر ؛ شناختها و هشدارهای کاملی را بعنوان دین ناب و اصیل الهی در وحی خود برای این زندگی توسط پیامبران ، با بیان کلیات بدیها و خوبیهای زندگی بصورت رسا و گویا و قابل درک و اثبات پذیر و با بیان پیامدهای گرایش بشر به هر بخش از این خوبیها و بدیها ؛ بعنوان حجت خود به بشر ابلاغ کرده و بشر را با اتمام این حجت که در همه جا در اختیار همگان است در انتخاب در این زمینه آزاد گذاشته است ؛ بگونه ای که در پس از مرگ از پذیرفتن پیامد و سرانجام گزینه های خود هیچ گریزی نیابد وهیچ توجیه و یا اظهار توبه و پشیمانی از او پذیرفته نشود.
    متاسفانه دخل و تصرف مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین در دین اصیل الهی ، در تضاد و ناهماهنگ با شناختها و هشدارهای وحی بی خدشه ی خداوند به پیامبران ؛ اساسی ترین عاملی است که به فربه و بغرنج و غیر قابل درک شدن این دین انجامیده و پیامد حتمی این دخل و تصرف ؛ به گمراهی متدینان و دچار شدن آنان و سایر مردم به بیزاری از دین و به بی دینی و لامذهبی خاتمه می یابد .

  • ناشناس
    0

    چگونه اسلام گرایی خود را ؛ خدا پسندانه ارزیابی کنیم؟!
    ---
    ادعای اسلام گرایی با اصرار بر پیروی از من در آوردیها و خرافات و جعلیاتی که با شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن تضاد آشکار دارند و با هیچ اصلی از اصول متین منطق علمی عقل قابل اثبات نیستند ؛ این رفتار بقول منسوب به امیر مؤمنان حضرت علی (ع) مانند وارونه پوشیدن پوستین است .
    وارونه پوشیدن پوستین در این قول ؛ بمعنای وارونه تفسیر کردن همه ی محکمات قرآن و عقل در دین داری و مذهب داری و دهان کجی به این محکمات است .
    این رفتار بشری بحکم خداوند در وحی بی خدشه ی قرآن ؛ خود خدا پنداری بشر و د خل و تصرف او با دانش ناچیز ذهن ناتوان خود در دینی است که تعیین احکام و اعتقادات آن منحصر به خداوند حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش است .
    چنین رفتاری بحکم خداوند در قرآن همه ی عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر بشر را تباه و نابود می کند و بی تردید پیامدهای شوم جبران ناپذیری را برای بشر در دنیا و آخرت خواهد داشت .
    این رفتار بزرگ ترین گناه بخشش ناپذیری است که بشر مرتکب می شود و خداوند آن را در قرآن به ظلم عظیم در حق خود توصیف نموده و با زبانی رسا و قابل درک تاکید کرده است که این گناه را هرگز نخواهد بخشید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خطر ناک ترین علل بیزاری و نفرت از دین چیستند؟!
      ---
      دین ناب خدا که برای ابلاغ به بشر جهت نجات و رهایی او از پلیدیهای شیطانی به پیامبران الهی وحی شده است بی هیچ گونه آلایش و دخل و تصرف بشری و بی هیچ کاستی و هیچ فزونی تنها از شناختها و نویدها و هشدارهای این وحی که بی تحریف و بی خدشه در کتابهای آسمانی از جمله آخرین وحی که قرآن است ؛ شناخته می شود.
      خداوند حتی به پیامبران الهی که موظف به ابلاغ و تبیین این وحی بودند بجز تبیین احکام و اعتقادات الهی هیچ اجازه یا حق افزودن حکم یا اعتقادی جدیدی را از جانب خود در این دین یا کاستن حکم و اعتقادی را خارج از وحی اصیل الهی از این دین نداده است .
      عامل اساسی سر در گمی و گمراهی بشر بنام دین و مذهب تنها از دخل و تصرف دانش ناچیز و خطا پذیر بشر در احکام و اعتقادات اصیل این دین وحیانی ساده و رسا و قابل درک و اثبات پذیر است .
      این دخل و تصرف با دخالت مداحان و شاعران و روضه خوانان و منبریانی که در کسوت و حرفه ی دین شناس هیچ آگاهی به شناختها و هشدارهای وحی اصیل الهی ندارند با آلاینده های بشری از من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد وحی و ضد اصول منطق عقل ؛ دین را فربه و بغرنج و غیر قابل اثبات می سازد و خرد مندان را از این دین بیزار می کند و بشر را به بی دینی و لامذهبی و نفرت از دین دچار می کند .
      بی تفاوتی و سکوت مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین نسبت به این دخل و تصرف حرام و خود داری آنان از روشنگری وحیانی و عقلی نسبت به این دخل و تصرف بشری که ضد وحی و ضد عقل است و بی توجهی این جمع به شناختها و هشدارهای وحی اصیل الهی در زمینه ی چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه ؛ یکی از بزرگ ترین و خطرناک ترین علتهای ایجاد بی زاری و نفرت از دین است .

    • ناشناس
      0

      ادامه ی پاسخ به حق گریزی و قران ستیزی پایگاه روشنگری/ شنبه 03/10/1401
      ---
      راه رستگاری ابدی و راه هلاکت بار را در شناختهای قرآن بشناسید
      ---
      اگر شما کا گزارن رسانه ی روشنگری و سایر رسانه های مروج من در آوردیها و خرافات و جعلیاتی که در تضاد آشکار با شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن اند و با هیچ قاعده ی منطقی سلیم قابل اثبات نیستند و همچنان مراجعی که به آنان در این ترویج تکیه می کنید به خدا و وحی بی خدشه ی یگانه ذات اقدس او باور دارید و در پیروی از فرامین وحی بی خدشه ی اصیل الهی دین داری و مذهب داری می کنید ؛ با امانت داری همه ی روشونگریها ی قرآنی وعقلی را پخش کنید تا متدینان قرآن شناس خرد گرا قضاوت کنند ؛ ایمان شما چه تناسبی با روشنگریهای و حی تحریف نشده س اصیل الهی دارد و شما با کدام دلایل و شواهد دینی و مذهبی خدا پسندانه ی قطعی الصدور و قطعی الدلاله این وحی و با کدام اصل از اصول منطق سلیم عقل با اطمینان و یقین صادق خداپسندانه به آموزش دین و مذهب می پردازید .
      دین خالص خداوند بازیچه نیست که بشر در هر سطح و منزلتی که باشد بتواند در تضاد باشناختها و هشدارهای محکم و مفصل وحیانی این دین در آن دخل و تسرف بکند وبرای این دین خارج از شناختهای مذکور با دانش ناچیز و ناقص ذهن ناتوان بشری خود احکام و اعتقادات بنام دین و مذهب ابتکار کند .
      شما را به خدا قسم با ژرف نگری علمی در آیات قرآنی 35 تا 43 سوره یونس و در خدا شناسی و پیامبر شناسی و دین شناسی و قرآن شناسی و هشدارهای سر تا سر قرآن نیک تدبر کنید تا ارزش دین داری و مذهب داری خود را خدا پسندانه بشناسید .
      رفتارها و گفتارهای خود را که به دین و مذهب از دانش ناچیز خود نسبت می دهید خردمندانه ارزیابی کنید شاید تا فرصت باقی است بتوانید به راهی که خدا برای نجات شماها خواسته است با پیروی از محکمات قرآن و خرد گرایی باز گردید و خدا پسندانه رستگار شوید .
      بدانید بحکم وحی بی خدشه ی خداوند حکیم مطلق ؛ نابخردی و خرد گریزی و قرآن ستیزی همه دین داری و مذهب داری و نیکو کاری شما را تباه می کند و نتیجه حتمی این تباهی هلاکت ابدی نابخشودنی است .

  • ناشناس
    0

    چرا رسانه های همگانی کشور بیشتر خرد گریزی می کنند؟!
    ---
    متاسفانه بیشتر رسانه های همگانی کشور در آنچه را که باید در رسانه خود منتشر سازند يا تكرار كنند و آنچه را نباید منتشر و تکرار کنند و کجا باید منتشر کنند و کجا نباید منتشر کنند و این که سود و زیان علمی این گونه انتشارها و حذفها چیست از بینش تحلیلی فراگیر علمی مفید سازنده ی مطابق با منطق استدلالی عقل برخور دار نیستند و یا بنا به شرایط ناهنجار کاری رایج ناگزیرهستند چنین بینشی را کنار بگذارند و دور بیاندازند .
    بی تردید بنا به منطق سلیم عقل همه افراد بشر عاقل صرف نظر از هر گرایش و طرز تفکری که دارند از رویه فوق زیان معنوی و زیان مادی خواهند دید ؛ و تو ای جان برادر با عقل سلیم خویش حدیث مفصل بخوان از این مجمل .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سرنوشت انکار سنت های الهی زندگی در جهان طبیعت چیست؟!
      ---
      هر ملت یا هر نظام یا هر دین و مذهبی اگر داد ستد افکار منطقی سازنده ی اعتدال گرا را در باره مسایل حیاتی زندگی کنار بگذارد یا این داد و ستد را منع و تحریم کند ؛ سند نابودی تدریجی خود را با دستان فرمان روایان خویش امضا کرده است ؛ و بی تردید به مرور زمان به پیامدهای سنت های تغییر ناپذیر وحیانی اصیل الهی در جهان طبیعت گرفتار می گردد و عرصه ی زندگی را از وجود خویش در نتیجه ی خدا ستیزی آمیخته با خرد گریزی تهی می سازد .
      هیچ تریدی نیست که آمیختن و فربه و بغرنج کردن دین ناب آسان خداوند جهان آفرینش با اندیشه های ناچیز و ناکار آمد خرد گریز و اثبات ناپذیر ذهن بشر که بنا بدلیل قطعی الصدور وحی تحریف نشده ی خداوند به همه ی ناتوانیها محدود است این دین را از تاثیر گذاری مثبت و سازنده ی خرد پذیر در زندگی بشر تهی می سازد و بی ارزش می کند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها