نماینده مردم شرق گلستان در مجلس:

ترکمنستان «مختومقلی» را به نام خود به تاراج بُرد/ گنبدکاووس به‌عنوان شهر خلاق معرفی شود

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس با بیان اینکه گنجینه های بزرگ و ارزشمند گنبدکاووس در حال فراموشی است، گفت: متأسفانه مختومقلی را در ترکمنستان به نام خود به تاراج می برند حال آنکه مختومقلی متعلق به گنبدکاووس است.

ترکمنستان «مختومقلی» را به نام خود به تاراج بُرد/ گنبدکاووس به‌عنوان شهر خلاق معرفی شود

امانقلیچ شادمهر عصر امروز(جمعه ۲۸ مرداد)  آیین گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: گنبدکاووس مهد تمدن و فرهنگ است و به عبارت دیگر این شهرستان جهان شهر ایران زمین و آسیای میانه کوچکی در دل استان گلستان است.

وی  با بیان اینکه اقوام مختلفی با اتحاد و همبستگی مثال زدنی در گنبدکاووس زندگی می کنند، افزود: مفاخر و مشاهیر بزرگی همچون مختومقلی فراغی، ابوسعیدابوالخیرها، نیشابوری ها و .غیره متعلق به این خطه هستند.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گنبدکاووس از غنای بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: متأسفانه مختومقلی را در ترکمنستان به نام خود به تاراج می برند حال آنکه مختومقلی در گنبدکاووس زاده شده و همین جا مدفون است اما متأسفانه در حال فراموشی است.

شادمهر خواستار ثبت جهانی مختموقلی فراغی شاعر پرآوازه ترکمن شد و بیان کرد: متأسفانه آنطور که باید به این شاعر پرآوازه ترکمن نپرداختیم و در ترکمنستان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که می طلبد بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد و به ثبت جهانی برسد.

وی با بیان اینکه گنجینه های بزرگ و ارزشمند گنبدکاووس در حال فراموشی است، بیان کرد: گنجینه ها و آثار علمی در جرجان تا قابوس بن وشمگیر که به نام میراث ماندگار جهان شناخته می شود امروز در حال فراموشی است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز گنبدکاووس در غبار محرومیت و مظلومیت سیر می کند، متذکر شد: امروز نشان از افتخار است که این شهر میزبان مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور وزیر ارشاد است اما این شهرستان محرومیت هایی دارد و در شرق گلستان از علی آبادکتول تا گنبدکاووس هیچ سالنی برای برگزاری همایش ها و کنگره ها وجود ندارد.

شادمهر با بیان اینکه گنبدکاووس مجتمع فرهنگی و هنری مناسبی ندارد، تأکید کرد: گنبدکاووس به پاس خدمات ارزنده ای که در طول تاریخ انقلاب داده سالن مناسبی برای برگزاری همایش ها ندارد و به نظر می رسد باید توجه بیشتری به این شهرستان شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ گنبدکاووس با این همه ظرفیت و پتانسیل های علمی و فرهنگی به عنوان شهر خلاق معرفی شود و گفت: مختموقلی و ترکمن ها به اهل بیت(ع) ارادت زیادی دارند و از همان بدو تولد آنها را به عنوان محبان اهل بیت (ع) می شناسند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دریغ وصد دریغ از چه بگوییم ؟؟!!!از کجا بگوییم؟؟!! وازکدام درد بی درمان و....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها